RECENZE: V inFamous: First Light pokračuje superhrdinská jízda
inFamous: First Light
Platforma: PlayStation 4
Výrobce:
Sucker Punch
- Stylová hrdinka
- Nevyžaduje Second Son k hraní
- Zábavné po celou dobu
- Bojové arény
- Tuctové náplně misí
Povedený přídavek k Second Son, který ve skutečnosti žádný přídavek není. Pobaví, zaujme, zkrátka stojí za zahrání.
Nadpřirozené schopnosti a jejich vylepšování, pěkné otevřené město, pořádná akce i solidní životnost. inFamous: Second Son je nejenom důstojným pokračování dnes již populární série, ale zároveň i jedna z mála exkluzivních her pro PlayStation 4, kterou stojí za to mít.
inFamous: First Light vypadá na první pohled jako stahovatelný obsah, je to však samostatně hratelná hra.
Krátké, ale krátké tak akorát
Hra, která je dostupná jak v digitální, tak krabicové verzi, vyjde na pár kaček a nabízí maximálně šestihodinovou zábavu, pokud se rozhodnete splnit všechny výzvy. Že je to málo? Tak si vzpomeňte, kolik hodin vám zabralo dohrát poslední, předposlední nebo víceméně kterýkoliv z pozdějších dílů Call of Duty za plnou cenu. Najednou vám hra nepřijde tak krátká, že?
Pryč s frackem
Příběh se odehrává ještě před Second Son a jeho hlavní hrdinkou je Abigail "Fetch" Walker, která se objevila v nehratelné podobě již v předchozím dílu. Že si za ní můžeme zahrát, kvitujeme s povděkem. Co si totiž budeme namlouvat, Delsin Rowe, protagonista Second Son je opruz. Tento samozvaný rebel je totiž jenom nevychovaný fracek s čapkou naraženou na hlavě v emo stylu a jen těžko si představit, že se s ním starší hráči kdy sžili.
Stylová hrdinka z ulice
U Fetch je to jiné. I když rozhodně není žádná stařešina, nepůsobí frackovitým dojmem. Tohle je holka, která vyrůstala na ulici, protože se jí její vlastní rodiče chtěli zbavit, když zjistili, že má zvláštní schopnosti. Kradla, fetovala, ale přežila, navíc je stylová, má růžovofialové vlasy a její emoce ji v průběhu hry věříte.
Neonový útok
Zatímco měl Delsin možnost ovládat několik živlů, či spíše lépe řečeno schopností, je Fetch orientovaná pouze na neon. Ovládá ho podobně jako její kolega z předchozího dílu, ale umí ho navíc konstantně použít k ultrarychlému běhu, který lze prodloužit prostřednictvím neonových bodů rozesetých po celém Seattlu. Ten je rozsáhlý jako jeho první verze v Second Son. Dále dokáže v neonových bublinách zpomalit nepřátele v čase a odhalit jejich slabá místa. Fetch se umí i ohánět, má několik nových útoků zblízka.
Tuctové mise
Schopnosti lze tradičně vylepšovat a některé z nich se vám odemknou až po dohrání příběhu. Body k vylepšování získáte plněním výzev i při závodech s lumeny, což jsou neonové koule, které před vámi budou brát dráhu a je vaším úkolem je polapit. Jinak je složení misí poněkud stereotypní. Jde o likvidaci nepřátelského ruského gangu, záchranu rukojmí či zničení policejního dronu poté, co hacknete jeho kameru.
Neonové grafity
Budete hackovat i průmyslové kamery, abyste našli pachatele únosu, a město si označíte neonovými grafity, k jejichž stvoření využijete neonové paprsky a gyroskop DualShocku 4. Jinak je většina misí trochu stereotypní. Rozptýlení přijde v podobě poslední kapitoly, která se odehrává mimo Seattle a o níž raději víc neprozradíme, abychom vás nepřipravili o požitek z hraní.
Ano, prostě ano
Vizuální podoba inFamous: First Light je první třída. Jasně, jde o stejný engine jako u Second Son, ale právě on byl jednou z mála her, na kterých byl výkon PlayStation 4 vidět a to samé platí i o tomto přídavku-nepřídavku. Je na něm skvělé, že nepotřebujete Second Son k tomu, abyste si ho zahráli, a zároveň ho nemusíte ani znát, abyste si ho užili. Tohle je zajímavý titul pro drtivou většinu hráčů.
Arénaaneb jak prodloužit životnost a získat nějaké ty zkušenosti navíc Vyjma příběhového režimu nabízí inFamous: First Light i arény, ve kterých se postavíte holografickým protivníkům či se budete snažit zachránit jejich civilní alternativy. Arény jsou členité, obsahují zkratky, ale pořád jsou to arény - uzavřené haly. V nich sice můžete získat cenné zkušenostní body, ale jinak v zásadě nejde o nic jiného než o přežití útoků vln nepřátel. Na chvíli se však zabavíte. Pokud navíc vlastníte inFamous: Second Son, můžete hrát i za pubescentního Delsina a využít v arénách i jeho další schopnosti jako kouř atd. Vybrat si můžete z jeho dobré i zlé podoby. |
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 47 čtenářů
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky
I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...
Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu
Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...
ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?
Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.
Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří
Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....
BlizzCon 2024 nebude
Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...