Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje: Jaká je práce na hře, která dopadne katastrofálně

aktualizováno 
Představte si, že strávíte pět let prací na on-line titulu, který dva měsíce po vydání zruší. Přesně to zažil Steven Ashley, který jako art director pomáhal vyvíjet hru Infinite Crisis. Ta se inspirovala v trendu nastartovaném hrami DOTA a League of Legends, tahákem však měli být superhrdinové.

Infinite Crisis trpělo řadou problémů. Jedním z nich byl návrh původně určený pro konzole, v půlce práce na projektu však přišlo rozhodnutí, že hra místo toho vyjde pouze pro PC. To bylo jednou z příčin zdlouhavého vývoje, kvůli kterému titul vyšel až po pěti letech.

Pro řadu z tvůrců tak Infinite Crisis představovalo trpkou zkušenost. Část vývojářů totiž byli nováčci, co krátce před nastoupením do vývojářské společnosti Turbine opustili vysokou školou.

A s tvrdou realitou herního vývoje se ještě neměli možnost seznámit. Z týmu však během komplikovaných období odcházel málokdo. Nezávisle na množství zkušeností.

„Najde se pár lidí, kteří každé studio opustí, jakmile projekt narazí na první komplikace. Ale většina vývojářů zůstane. Není to jen o loajalitě ke hře, je to i o loajalitě k vašemu týmu. Všichni do projektu investují spoustu hodin a snaží se ho zachránit. Byli jsme tomu odevzdaní až do úplného konce. Až do chvíle, kdy vedoucí producent rozhodl o zrušení hry,“ popsal Ashley pro magazín Vice.

Infinite Crisis
Infinite Crisis

Sám má zkušenosti se čtyřmi zrušenými projekty a osud hry mu v jednu chvíli začal být zřejmý. Rozhodl se proto, že členům týmu alespoň vytvoří podmínky pro co nejlepší kariérní rozvoj.

„Řekněme, že jste součástí týmu, který pracuje na herním prostředí, ale chtěl jste vytvářet postavy. Dostanete tedy hrdiny, které můžete rozvíjet,“ vysvětluje Ashley svůj přístup.

„Jakmile se blíží selhání projektu, pokouším se lidi motivovat kariérním rozvojem a získáváním zkušeností.“ Udržet morálku týmu při práci na negativně přijatém projektu totiž představuje výzvu.

„Procházíte euforickým obdobím, během kterého se vše posouvá kupředu. Ale pak se objeví první náznaky, že to na hráče nemá kýžený efekt. A to je jako pěstí do břicha. Jakmile se morálka začne vytrácet, je vážně těžké situaci změnit. Je to jako rychle se šířící jed.“

Infinite Crisis tak skončilo jako hra s průměrným skóre 68 % podle agregátoru hodnocení Metacritic. Ashley pak autorské studio Turbine Entertainment opustil a začal raději vyvíjet nezávislé hry v menší společnosti Proletariat Inc.

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Z legendární hry udělali luxusní stolek. Má barvy, které nikdo nepamatuje

Konferenční stolek Pong licencovaný Atari

Legendární hra Pong, kterou v sedmdesátých a osmdesátých letech hrál každý, se dočkala zajímavého znovuzrození....

Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Další z rubriky

Kultovní Theme Hospital se po dvaceti letech dočká pokračování

Two Point Hospital

Vývojáři původní Theme Hospital z roku 1997 pracují na jejím duchovním nástupci. Ten se sice bude jmenovat Two Point...

Zase se budeme bát. Chystá se nová hra podle Vetřelců

Z  filmu Vetřelci

Další titul na motivy filmových Vetřelců bude nejspíše střílečka s důrazem na multiplayer.

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz