Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje: Jaká je práce na hře, která dopadne katastrofálně

aktualizováno 
Představte si, že strávíte pět let prací na on-line titulu, který dva měsíce po vydání zruší. Přesně to zažil Steven Ashley, který jako art director pomáhal vyvíjet hru Infinite Crisis. Ta se inspirovala v trendu nastartovaném hrami DOTA a League of Legends, tahákem však měli být superhrdinové.

Infinite Crisis trpělo řadou problémů. Jedním z nich byl návrh původně určený pro konzole, v půlce práce na projektu však přišlo rozhodnutí, že hra místo toho vyjde pouze pro PC. To bylo jednou z příčin zdlouhavého vývoje, kvůli kterému titul vyšel až po pěti letech.

Pro řadu z tvůrců tak Infinite Crisis představovalo trpkou zkušenost. Část vývojářů totiž byli nováčci, co krátce před nastoupením do vývojářské společnosti Turbine opustili vysokou školou.

A s tvrdou realitou herního vývoje se ještě neměli možnost seznámit. Z týmu však během komplikovaných období odcházel málokdo. Nezávisle na množství zkušeností.

„Najde se pár lidí, kteří každé studio opustí, jakmile projekt narazí na první komplikace. Ale většina vývojářů zůstane. Není to jen o loajalitě ke hře, je to i o loajalitě k vašemu týmu. Všichni do projektu investují spoustu hodin a snaží se ho zachránit. Byli jsme tomu odevzdaní až do úplného konce. Až do chvíle, kdy vedoucí producent rozhodl o zrušení hry,“ popsal Ashley pro magazín Vice.

Infinite Crisis
Infinite Crisis

Sám má zkušenosti se čtyřmi zrušenými projekty a osud hry mu v jednu chvíli začal být zřejmý. Rozhodl se proto, že členům týmu alespoň vytvoří podmínky pro co nejlepší kariérní rozvoj.

„Řekněme, že jste součástí týmu, který pracuje na herním prostředí, ale chtěl jste vytvářet postavy. Dostanete tedy hrdiny, které můžete rozvíjet,“ vysvětluje Ashley svůj přístup.

„Jakmile se blíží selhání projektu, pokouším se lidi motivovat kariérním rozvojem a získáváním zkušeností.“ Udržet morálku týmu při práci na negativně přijatém projektu totiž představuje výzvu.

„Procházíte euforickým obdobím, během kterého se vše posouvá kupředu. Ale pak se objeví první náznaky, že to na hráče nemá kýžený efekt. A to je jako pěstí do břicha. Jakmile se morálka začne vytrácet, je vážně těžké situaci změnit. Je to jako rychle se šířící jed.“

Infinite Crisis tak skončilo jako hra s průměrným skóre 68 % podle agregátoru hodnocení Metacritic. Ashley pak autorské studio Turbine Entertainment opustil a začal raději vyvíjet nezávislé hry v menší společnosti Proletariat Inc.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
KVÍZ: Poznáte hru jen podle části obrázku?

Nejnovější kvíz je určený pro fandy stříleček. Tentokrát to ovšem bude jiné. Poznáte převážně známé kousky jen na základě vykrojených částí obrázků?  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Další z rubriky

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Hra Karemin od výrobce spodního prádla Wacoal
Výrobce spodního prádla udělal hru o správném výběru podprsenky

Japonsko je země počítačovým hrám zaslíbená. Firma Wacoal, zabývající se výrobou dámského prádla, pojala průvodce výběrem té správné podprsenky jako tzv....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.