Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje: Jaká je práce na hře, která dopadne katastrofálně

aktualizováno 
Představte si, že strávíte pět let prací na on-line titulu, který dva měsíce po vydání zruší. Přesně to zažil Steven Ashley, který jako art director pomáhal vyvíjet hru Infinite Crisis. Ta se inspirovala v trendu nastartovaném hrami DOTA a League of Legends, tahákem však měli být superhrdinové.

Infinite Crisis trpělo řadou problémů. Jedním z nich byl návrh původně určený pro konzole, v půlce práce na projektu však přišlo rozhodnutí, že hra místo toho vyjde pouze pro PC. To bylo jednou z příčin zdlouhavého vývoje, kvůli kterému titul vyšel až po pěti letech.

Pro řadu z tvůrců tak Infinite Crisis představovalo trpkou zkušenost. Část vývojářů totiž byli nováčci, co krátce před nastoupením do vývojářské společnosti Turbine opustili vysokou školou.

A s tvrdou realitou herního vývoje se ještě neměli možnost seznámit. Z týmu však během komplikovaných období odcházel málokdo. Nezávisle na množství zkušeností.

„Najde se pár lidí, kteří každé studio opustí, jakmile projekt narazí na první komplikace. Ale většina vývojářů zůstane. Není to jen o loajalitě ke hře, je to i o loajalitě k vašemu týmu. Všichni do projektu investují spoustu hodin a snaží se ho zachránit. Byli jsme tomu odevzdaní až do úplného konce. Až do chvíle, kdy vedoucí producent rozhodl o zrušení hry,“ popsal Ashley pro magazín Vice.

Infinite Crisis
Infinite Crisis

Sám má zkušenosti se čtyřmi zrušenými projekty a osud hry mu v jednu chvíli začal být zřejmý. Rozhodl se proto, že členům týmu alespoň vytvoří podmínky pro co nejlepší kariérní rozvoj.

„Řekněme, že jste součástí týmu, který pracuje na herním prostředí, ale chtěl jste vytvářet postavy. Dostanete tedy hrdiny, které můžete rozvíjet,“ vysvětluje Ashley svůj přístup.

„Jakmile se blíží selhání projektu, pokouším se lidi motivovat kariérním rozvojem a získáváním zkušeností.“ Udržet morálku týmu při práci na negativně přijatém projektu totiž představuje výzvu.

„Procházíte euforickým obdobím, během kterého se vše posouvá kupředu. Ale pak se objeví první náznaky, že to na hráče nemá kýžený efekt. A to je jako pěstí do břicha. Jakmile se morálka začne vytrácet, je vážně těžké situaci změnit. Je to jako rychle se šířící jed.“

Infinite Crisis tak skončilo jako hra s průměrným skóre 68 % podle agregátoru hodnocení Metacritic. Ashley pak autorské studio Turbine Entertainment opustil a začal raději vyvíjet nezávislé hry v menší společnosti Proletariat Inc.

Autor:



Nejčtenější

Výrobce armádních Humvee žaluje po deseti letech tvůrce Call of Duty

Call of Duty: World at War

Firma vyrábějící ikonická auta pro americkou armádu žaluje vydavatele nejpopulárnější série stříleček za neoprávněné...

Jedna z nejlepších adventur všech dob, Syberia, je dočasně zdarma

Syberia 3 (PC)

Syberia je klasika klasik, kterou by měl znát každý, kdo má alespoň trochu rád počítačové hry. Nyní je k mání dočasně...



Starcraft 2 je ode dneška úplně zdarma

StarCraft II medic

Firma Blizzard dává zcela zdarma k dispozici jeden ze svých vůbec největších hitů. Žádný háček v tom nehledejte a...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...

TEST: Xbox One X je nejvýkonnější konzole na trhu a je to znát

Xbox One X

Nejvýkonnější konzole, říkali. Nativní 4K, HDR a stabilních 60 snímku za sekundu, snažili se ohromit. A ona je to...

Další z rubriky

Super Mario opět zamíří na filmová plátna. Napraví si reputaci?

Film Super Mario Bros.

Jedna z nejikoničtějších postav z počítačových her, slavný Super Mario, se po debaklu z devadesátých let oklepal a...

Podívejte se na nominaci letošních "herních Oscarů"

The Game Awards

Letošní nominace na The Game Awards nejsou příliš překvapivé. Kdo si podle vás zaslouží titul hra roku 2017?

Po kritice jsou hrdinové ve Star Wars Battlefront 2 levnější o 75 procent

Star Wars Battlefront II

O víkendu se na tvůrce akce Star Wars Battlefront II snesla ostrá kritika za pomalé odemykání hrdinů a na to navázané...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.