Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Inquisition = válka + mor + inkvizice

  12:00aktualizováno  12:27
Téma Templářských rytířů již bylo v počítačových hrách zpracováno nesčetněkrát a kupodivu vždy mělo u veřejnosti obrovský úspěch. S další troškou do mlýna v brzké době přikluše i francouzská společnost Wanadoo, která svoji novou hru navíc okoření o boj proti nelítostné inkvizici a smrtícímu černému moru.

Inquisition Mezi společnosti, které se v poslední době dostávají stále více a více do podvědomí herní komunity, patří taktéž francouzské Wanadoo. Tato převážně vydavatelská firma se ve svých začátcích specializovala především na adventury a do stejné škatulky zařadila i svoji nově připravovanou hru s názvem Inquisition. Prezentace na E3 však nakonec ukázala, že se o čistokrevnou adventuru rozhodně jednat nebude a že půjde jen o další akčně-dobrodružný slepenec, jakých se dnes vyvíjejí mraky. Přesto by však právě Inquisition mohl mít šanci na úspěch a to z důvodů, o nichž se dočtete v následujících řádcích.

Příběh hry nás přenese časem zhruba o 650 let zpět do nemilosrdného středověku, který byl poznamenaný krutými válkami, smrtícím černým morem a nelítostným mučivým jednáním Inkvizice. Píše se rok 1348. Do Paříže přicestoval jistý Matthew – mladý zlodějíček, který se sem vypravil za štěstím a především za bohatstvím. Štěstěna se ale na jeho stranu nepřiklonila, a tak byl hned při prvním vloupání přichycen a uvržen do Chateletské věznice. To se mu však stalo osudným. Právě ve studené kamenné cele se seznámil s Jackem, starým templářským rytířem, jehož inkvizice během zatýkání vážně zranila. Jen pár chvil před svou smrtí Jack předal Matthewovi svoji pečeť, první to krůček k nalezení obrovského pokladu Templářských rytířů. Od této chvíle měl odhodlaný Matthew na mysli jedinou věc – dostat se ven z Chateletské věznice a vydat se po stopách vzrušujícího tajemství Templářského řádu.

Inquisition Náš hrdina tedy naplánuje útěk z vězení a vyráží na cestu za bájným pokladem po morem zamořené zemi. Nebude to však mít ani trochu jednoduché a aby dokázal zůstat na živu, nezbude mu než využít všech svých schopností. Po krku mu totiž nepůjde jen inkvizice, ale též krvelační bandité, dotěrní žebráci a v neposlední řadě i tajemné bratrstvo templářů, které se svého pokladu nehodlá vzdáte jen tak bez boje.

Tvůrci svůj projekt popisují jako mix adventury, boje a hry na způsob Thiefa, kdy je ze všeho nejdůležitější pohybovat co nejopatrněji, aby si vás nikdo nevšiml. Právě tato část má v Inquisition vůbec nejvýznamnější zastoupení. Čeká nás kradmé plazení mezi domy a ukrývání se ve stínech před hlídkujícími strážemi, které dokáže vyrušit sebemenší šelest. Obratně budeme muset přeskakovat z římsy na římsu či ze střechy na střechu a odemykat zamčené dveře domů. Bojová část hry pak přijde na řadu, když nebudeme dostatečně opatrní a nepřátelé se dozví o naší existenci. No a nakonec je zde pochopitelně složka adventurní, která sestává ze získávání důležitých informací a z řešení nejrůznějších logických rébusů, mezi něž patři nalezení a otevření tajných průchodů, zprovoznění všelijakých mechanismů a samozřejmě sbírání a používání předmětů.

Vůbec nejsilnější stránka hry by se měla skrývat v realistické rekonstrukci středověkého světa 14. století. Tvůrci veřejně prozrazují, že se při tvorbě inspirovali díly jako „Ivanhoe“ Waltera Scotta nebo Inquisition filmem „Jméno růže“ a snažili se svoji hru naplnit stejně hustou atmosférou. Atmosféra závisí především na technickém zpracování a designu herního prostředí, na němž si dali tvůrci obzvláště záležet a vytvořili ho dle skutečných předloh a dochovaných historických materiálů. Údajně byl pečlivě prozkoumán každý architektonický prvek, každý kostým a každá použitá zbraň. V celkem sedmi levelech navštívíme 15 různorodých lokalit, sahajících od vězení Chatelet přes uzounké pařížské uličky s vysokými gotickými domy až po římské opatství, postavené na ruinách starého templářského opevnění, v němž není nouze o tajné podzemní chodby. Ještě vetší pozornost je věnována modelování postav a především pak jejich oděvům, které mají naprosto věrohodně odrážet styl 14. století. Postavy navíc nebudou působit středověkým dojmem jen od pohledu, ale i od poslechu, neboť se autoři snažili hodnověrně napodobit dobovou mluvu. Z nesrozumitelnosti dialogů ale prý strach mít nemusíme.

Zpracováním bude Inquisition klasickou realtime 3D hrou, viděnou z pohledu třetí osoby. Prostředí je kompletně polygonové a pokryté vcelku vydařenými texturami, což máte možnost posoudit z okolních obrázků. Hratelnost je však prozatím velkou neznámou a o jejích kvalitách se přesvědčíme nejdříve v listopadu tohoto roku, kdy se hra (doufejme) dostane do prodeje.

Autor:


Témata: Věznice


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.