Inquisition = válka + mor + inkvizice

  • 5
Téma Templářských rytířů již bylo v počítačových hrách zpracováno nesčetněkrát a kupodivu vždy mělo u veřejnosti obrovský úspěch. S další troškou do mlýna v brzké době přikluše i francouzská společnost Wanadoo, která svoji novou hru navíc okoření o boj proti nelítostné inkvizici a smrtícímu černému moru.

Inquisition Mezi společnosti, které se v poslední době dostávají stále více a více do podvědomí herní komunity, patří taktéž francouzské Wanadoo. Tato převážně vydavatelská firma se ve svých začátcích specializovala především na adventury a do stejné škatulky zařadila i svoji nově připravovanou hru s názvem Inquisition. Prezentace na E3 však nakonec ukázala, že se o čistokrevnou adventuru rozhodně jednat nebude a že půjde jen o další akčně-dobrodružný slepenec, jakých se dnes vyvíjejí mraky. Přesto by však právě Inquisition mohl mít šanci na úspěch a to z důvodů, o nichž se dočtete v následujících řádcích.

Příběh hry nás přenese časem zhruba o 650 let zpět do nemilosrdného středověku, který byl poznamenaný krutými válkami, smrtícím černým morem a nelítostným mučivým jednáním Inkvizice. Píše se rok 1348. Do Paříže přicestoval jistý Matthew – mladý zlodějíček, který se sem vypravil za štěstím a především za bohatstvím. Štěstěna se ale na jeho stranu nepřiklonila, a tak byl hned při prvním vloupání přichycen a uvržen do Chateletské věznice. To se mu však stalo osudným. Právě ve studené kamenné cele se seznámil s Jackem, starým templářským rytířem, jehož inkvizice během zatýkání vážně zranila. Jen pár chvil před svou smrtí Jack předal Matthewovi svoji pečeť, první to krůček k nalezení obrovského pokladu Templářských rytířů. Od této chvíle měl odhodlaný Matthew na mysli jedinou věc – dostat se ven z Chateletské věznice a vydat se po stopách vzrušujícího tajemství Templářského řádu.

Inquisition Náš hrdina tedy naplánuje útěk z vězení a vyráží na cestu za bájným pokladem po morem zamořené zemi. Nebude to však mít ani trochu jednoduché a aby dokázal zůstat na živu, nezbude mu než využít všech svých schopností. Po krku mu totiž nepůjde jen inkvizice, ale též krvelační bandité, dotěrní žebráci a v neposlední řadě i tajemné bratrstvo templářů, které se svého pokladu nehodlá vzdáte jen tak bez boje.

Tvůrci svůj projekt popisují jako mix adventury, boje a hry na způsob Thiefa, kdy je ze všeho nejdůležitější pohybovat co nejopatrněji, aby si vás nikdo nevšiml. Právě tato část má v Inquisition vůbec nejvýznamnější zastoupení. Čeká nás kradmé plazení mezi domy a ukrývání se ve stínech před hlídkujícími strážemi, které dokáže vyrušit sebemenší šelest. Obratně budeme muset přeskakovat z římsy na římsu či ze střechy na střechu a odemykat zamčené dveře domů. Bojová část hry pak přijde na řadu, když nebudeme dostatečně opatrní a nepřátelé se dozví o naší existenci. No a nakonec je zde pochopitelně složka adventurní, která sestává ze získávání důležitých informací a z řešení nejrůznějších logických rébusů, mezi něž patři nalezení a otevření tajných průchodů, zprovoznění všelijakých mechanismů a samozřejmě sbírání a používání předmětů.

Vůbec nejsilnější stránka hry by se měla skrývat v realistické rekonstrukci středověkého světa 14. století. Tvůrci veřejně prozrazují, že se při tvorbě inspirovali díly jako „Ivanhoe“ Waltera Scotta nebo Inquisition filmem „Jméno růže“ a snažili se svoji hru naplnit stejně hustou atmosférou. Atmosféra závisí především na technickém zpracování a designu herního prostředí, na němž si dali tvůrci obzvláště záležet a vytvořili ho dle skutečných předloh a dochovaných historických materiálů. Údajně byl pečlivě prozkoumán každý architektonický prvek, každý kostým a každá použitá zbraň. V celkem sedmi levelech navštívíme 15 různorodých lokalit, sahajících od vězení Chatelet přes uzounké pařížské uličky s vysokými gotickými domy až po římské opatství, postavené na ruinách starého templářského opevnění, v němž není nouze o tajné podzemní chodby. Ještě vetší pozornost je věnována modelování postav a především pak jejich oděvům, které mají naprosto věrohodně odrážet styl 14. století. Postavy navíc nebudou působit středověkým dojmem jen od pohledu, ale i od poslechu, neboť se autoři snažili hodnověrně napodobit dobovou mluvu. Z nesrozumitelnosti dialogů ale prý strach mít nemusíme.

Zpracováním bude Inquisition klasickou realtime 3D hrou, viděnou z pohledu třetí osoby. Prostředí je kompletně polygonové a pokryté vcelku vydařenými texturami, což máte možnost posoudit z okolních obrázků. Hratelnost je však prozatím velkou neznámou a o jejích kvalitách se přesvědčíme nejdříve v listopadu tohoto roku, kdy se hra (doufejme) dostane do prodeje.


Témata: Věznice