Inquisitor - nadějné české RPG

  12:00aktualizováno  29. července 10:25
Žilo bylo království Ultherst. Kdysi v dávných dobách to sice bylo celkem obyčejné království, ale právě teď se tam začínají dít moc divné věci. Ultherstská církev potřebuje udělat v nepokojné zemi pořádek a tak si vzpomněla na útrpné právo a začala ho na svých ovečkách praktikovat…

Inquisitor

Žilo bylo království Ultherst. Kdysi v dávných dobách to sice bylo celkem obyčejné království s obyčejnými problémy, ale právě teď se tam začínají dít moc divné věci. Ultherstská církev potřebuje udělat v nepokojné zemi pořádek a tak se dala do vyhledávání a pronásledování těch, které sama označila za kacíře a heretiky. Spolu s tím zabavovala jejich majetek, pálila domy, ničila pole a popravovala a mučila každého, kdo s postiženými měl co do činění. Nebylo však v moci církve plnit své očistné poslání bez toho, aby si vytvořila aparát, kterému by svěřila tuto nejvyšší požehnanou úlohu - stíhat a trestat zločince proti božímu řádu. Tak vznikla inkvizice, mocný nástroj pomsty na těch, kteří zbloudili ze své cesty…

Výchozí situace hry Inquisitor je tedy jasná - zapojíte se do inkvizičního šílenství, které se ve fantasy středověkém světě rozpoutalo. Abychom si hned ze začátku ujasnili žánr, řekněme si, že jde o akční RPG, které se autoři rozhodli zasadit do prostředí plného intrik, spiknutí, kacířských sekt a hlavně mučení… ale k tomu se ještě dostaneme. Každopádně o Inquisitor kontroverzní téma je evidentně postaráno, navíc jde o kontroverzi veskrze původní, protože nikdo v redakci si nedokázal vzpomenout na žádnou hru, která by se tímto tématem zaobírala.

Před započetím celého dobrodružství si vyberete jednu ze tří postav - k dispozici je kněz, paladin a zloděj. Příběh každé ze tří postav se sice bude odehrávat ve stejné době a prostředí, ale vždy s odlišným začátkem, průběhem i překvapivým vyústěním. V příběhu kněze je hráč postaven do role inkvizitora - vyšetřovatele a soudce - který je povolán církví k objasnění záhadných událostí na severu země. Ve hře za paladina bude hráč postaven do role mladého reka, člena Bratrstva spravedlivých, který je představenými řádu vyslán odhalit zločiny církve a pomoci tak nastolit v zemi pořádek. Hra za zloděje přinese hráči volnost, co se týče příslušnosti jak k církvi ultherstské, tak k Bratrstvu spravedlivých. Tajným posláním této postavy však zůstává služba králi. Každopádně si s každou postavou můžete zvolit zastupovat jak stranu dobra, tak stranu zla, takže ve skutečnosti tu máme na výběr celých šest samostatných příběhů.

Inquisitor

Pokud byste se autorů - týmu Wooden Dragons - zeptali na inspiraci (což jsme pochopitelně udělali za vás :-)), ze všeho nejdřív přijde řeč na dílo Umberta Eca, jehož filmovou podobu jistě většina z vás zná - jedná se o Jméno růže. V tomto případě je řeč pochopitelně pouze o atmosféře. Máme-li zůstat na herním poli, pak vývojáři své dílo přirovnávají jednak k Diablu (nelekejte se, přirovnání se týká pouze akční složky hry) a jednak k Baldur's Gate (co se týče hloubky příběhové linie).

Ale vraťme se ještě k titulnímu hrdinovi. Jak už to tak v RPG hrách bývá zvykem, bude se i on během hraní vylepšovat, a to naprosto klasickým způsobem - při povýšení na další úroveň dostanete vždycky několik volných bodů, které pak dle svého uvážení rozdělíte mezi vlastnosti a dovednosti své postavy. Dovedností je celkem patnáct a každá z nich může dosahovat čtyř stupňů (normální, expertní, mistrovská a velmistrovská). Do začátku jich však dostanete pouze sedm a teprve později se můžete u NPC, které cestou potkáte, doučit další. Co se týče specializace jednotlivých postav, tak kněz bude ovládat především umění magie, paladin se soustředí na zbraně a zloděj je zase přes tradiční disciplíny náležející k jeho řemeslu - jako je plížení, schovávání se, kradení atd.

Inquisitor

Zmiňovaná magie je nepochybně jednou z nejpřitažlivějších složek každého RPG, a tak se na ni podíváme trochu podrobněji. Všechna kouzla budou rozdělena do šesti škol - oheň, voda, vítr, země, duše a tělo. Učit se je budete nacházením magických svitků a je přitom třeba počítat s tím, že k tomu, abyste vůbec byli schopní to které kouzlo zvládnout, musíte nejprve dosáhnout určitého stupně inteligence. Pokud by vás zajímalo, kterými kouzly se bude moci Inquisitor pochlubit (protože jejich paleta, ať se vám to líbí, či nikoliv, je jistou vizitkou invence vývojářů), pak přeskočíme ty obyčejné záležitosti jako Healing a Fireball, a zmíníme se raději například o Armageddonu a Šesté pečeti (patří mezi ohnivou magii a jejich vyvolání způsobí na obrazovce učiněnou ohňovou bouři), nebo o Berserku (který postiženou postavu donutí zběsile napadat všechno živé kolem sebe) či o Znovuoživení (které z mrtvoly vyrobí zombie, vrhající se rovněž po čemkoliv živém, co se kolem ní mihne).

Kdo se raději orientuje na fyzické souboje než na metání kouzel, ten by se jistě rád dozvěděl něco o systému bojů. Vězte tedy, že bude realtimový, bez možnosti pozastavení a že se při něm bude používat prakticky všechno, na co si jen z hodin dějepisu vzpomenete - dýky, dlouhé i krátké meče, kopí, halapartny, luky atd. Pro to, abyste mohli zbraně či výstroj (na Inquisitor svoji postavu můžete navléct i všemožné druhy brnění) vůbec používat, musíte dosáhnout určité výše síly a obratnosti. Kromě zbraní obyčejných budou k dispozici i zbraně magické a u těch stojí za zmínku hlavně to, že jejich limity pro sílu a obratnost jsou ještě vyšší než u zbraní normálních. Kromě zbraní a brnění lze pak postavě přiřadit ještě helmici, náhrdelník, prsteny, opasek a boty, které by vesměs měly být magické. Předměty z inventáře bude možné prodávat a nakupovat, přičemž cena té které věci se bude odvíjet od známých zákonitostí nabídky a poptávky.

Sestava protivníků, která bude po Inquisitorovi roztroušena, se sestává především z lidských neřádů, kteří by ovšem podle autorů měli být nejnebezpečnější ze všech. Pouliční zloději, městská stráž, kněží, vesničané… a mezi nimi se budou hemžit ještě jejich nemrtví spoluobčané, skřeti, mumie, vampýři, obří pavouci, medůzy, harpyje, kostlivci a podobná nesympatická stvoření. Autoři se snažili seskupit je do logických ekosystémů, i když například na takové posledně jmenované kostlivce prý lze narazit prakticky kdekoliv.

Inquisitor

Prostředí, v němž se Inquisitor bude odehrávat, je odvislé od příběhu, který se ve hře má odvíjet. Těžko by autoři obhájili pořádání inkvizičních soudů někde v africké poušti či v jihoamerickém pralese - veškeré kulisy budou středověce laděné a všechno se bude odehrávat v krajině, která by se dala zeměpisně označit za mírné pásmo. Těšit se tedy můžete na návštěvy chrámů, kostelů, malých vesnic i větších měst, podzemních prostor, jeskyní, dungeonů atd. Abyste se v těch pochmurných prostředích sami nebáli, máte možnost přibrat do party i další postavy, které ale nebudete moci nijak ovládat - to jediné, co jim můžete vnutit, je váš názor na to, jak má vypadat jejich výbava. Obvyklý počet postav, které můžete k sobě naverbovat, je kolem dvou až tří, ovšem pro plnění konkrétních questů je možné najmout jich i větší počet - například při zatýkání zlodějů vám bude k dispozici celá četa vojáků městské stráže.

Co se týče poměru akčních a RPGčkových prvků ve hře, lze říct, že akční složka rozhodně není dominující. Důkazem mohou být i košaté dialogy, které povedete s většinou NPC postav, některé z nich navíc dostanete šanci vyslýchat na mučidlech. Pokud se vám z nich podaří vymámit usvědčující důkazy o jejich nekalé činnosti, můžete je předložit inkvizičnímu soudu a v nejlepším případě se vám podaří dosáhnout i popravy :-).

Inquisitor

Neopomenutelnou součástí dnešních RPGček je i multiplayer – ten inquisitorský bude nabízet dva typy her: jednak kooperativní, kdy hlavní postava vytvoří hru a ostatní zájemce do ní pak přibere, a jednak deathmatchový, kdy nejde o nic jiného, než o akci.

Grafické kvality můžete do jisté míry posoudit z okolních obrázků – i když vzhledem k jejich statičnosti z nich asi jen těžko vyčtete, že engine umožňuje všechny ty úžasnosti, které se dají vymáčknout ze současných 3D karet a na kterých se teprve pracuje. Nečekejte však například žádné střídání dne a noci, podle autorů to není podstatné pro příběh hry, která se celá odehrává v temném prostředí středověku, a proto se s nimi v Inquisitorovi nesetkáte.

I když je Inquisitor zatím ve fázi, kdy je hotová zhruba první třetina, už teď se dá říct, že vypadá více než dobře… a jak mě ujišťovali autoři, bude vypadat ještě lépe. Času na to mají každopádně dost – datum dokončení finální verze je předběžně stanoveno na březen roku 2002 a do té doby se na společné dílo Wooden Dragons a Cinemaxu můžeme jen těšit, případně si prohlížet obrázky ze hry v naší screenshotové galerii.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

RECENZE: Legendární Larry se vrátil a je oplzlejší než kdy dříve

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry

Od nového Larryho jsme moc nečekali a také jsme toho mnoho nedostali. Jde jen o zastaralou adventuru plnou nelogických...

Další z rubriky

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Najdete na iDNES.cz