Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Invex chce být centrem herních turnajů

  12:00aktualizováno  1. října 12:06
Invex se má letos posunout blíže k elektronické zábavě. Pořadatel veletrhu se totiž rozhodl na akci uspořádat síťový turnaj, který se ve výsledku přerodil v herní mistrovství ČR a kvalifikaci na WCG. Byť mohlo jít o akci mnohem atraktivnější, už takhle si všichni přijdou na své. Co nás čeká a o co všechno nás pořadatelé připravili?

Oficiální web HMČR by GameZone

Když začali na jaře zástupci BVV a.s., firmy pořádající Invex - největší veletrh výpočetní techniky ve střední Evropě, projednávat posunutí akce směrem k elektronické zábavě a rozhodli se uspořádat v rámci výstavy také LAN-party pro cca 32 hráčů, netušili, jaký rozruch tento jejich krok vyvolá u firem zabývajících se v České republice komerčním progamingem. Z původní myšlenky se zrodil projekt mistrovství České republiky v počítačových hrách, z původně malé akce se zrodil gigant a původně klidná jednání se pro zástupce BVV, progamingové firmy i partnery akce stala téměř noční můrou.

BVV: co takhle oživit Invex menší LAN-party?
Nad touto či podobnou otázku si manažeři Invexu lámali hlavu během jarních měsíců, až se rozhodli, že to není ani v nejmenším špatný nápad. Oslovili proto Český Telecom a IDG, s nimiž chtěli tuto LAN party zorganizovat. Vzhledem k silnému zázemí Českého Telecomu v oblasti progamingu, které má ČTc díky provozování největšího projektu ve střední Evropě se zaměřením na online hraní po internetu - GameZone - pak v hlavách pořadatelů i zainteresovaných firem vznikl nápad Herního mistrovství České republiky (HMČR).

Zhruba v květnu začala akci připravovat firma Allstar (zajišťuje provoz GameZone) pověřená Českým Telecomem. Allstar zajistila další sponzory (Eurotel, Intel, AT Computers, Microsoft) a jejich prostřednictvím také finanční a hmotné ceny v hodnotě vyšší než 1.300.000,- Kč. O mediální propagaci akce se pak měly starat společnosti Český Telecom (provozovatel GameZone a vlastník portálu Quick), IDG (vydavatel technických publikací) a MAFRA a.s., vydavatel deníku MF DNES a rodiny serverů iDNES. Lidé z celé republiky měli být o akci podrobně informováni prostřednictvím přehledných webových stránek (viz. obrázky kolem) se seznamem turnajů, pavoukem zápasů, představením adminů, Oficiální web HMČR by GameZone apod., dále online zpravodajstvím na našich stránkách a pochopitelně i na GameZone.

Zhruba počátkem srpna bylo mistrovství České republiky připraveno. Z původně malé LAN-party se zrodila obrovská akce - klání o mistra České republiky v několika počítačových hrách, konkrétně v Counter-Strike, Quake III Arena, Age of Empires II, Unreal Tournament a Operation Flashpoint. Součástí akce byla kvalifikace na podzimní CPL (Cyber Athlete League) pořádané ve Francii, kam měli obdržet letenku vítězové některých turnajů, aby hájili barvy České republiky v celosvětovém klání o nejlepšího hráče/nejlepší týmy planety v jednotlivých hrách. V rámci doprovodného programu se měl uskutečnit Return to Castle Wolfenstein - BonusWeb Cup, exhibiční zápasy dvou aktivních českých RTCW klanů proti nejlepším týmům z celé Evropy. Rozměry akce jasně deklarovaly turnaj jako největší svého druhu v České republice.

Klání by se samozřejmě nemohla realizovat bez plné podpory partnerů. Invex měl zdarma pronajmout pavilon K, hráči měli zajištěno ubytování v jedné z brněnských ubytoven, tvůrci serveru GameZone dali k dispozici své know-how, AT Computers připravovalo 120 počítačů vybavených operačním systémem Microsoft Windows, do sítě je mělo zapojit SMC a hry měl dodat internetový obchod GameStore.cz. MF DNES, časopisy IDG, Quick a rodina serverů iDNES byly připraveny poskytnout akci výraznou propagaci a přilákat jak hráče, tak i návštěvníky o hry se zajímající.

HMČR a CPL odnesla voda, připlulo WCG
Podmiňovací způsob byl v předchozí části použit záměrně. HMČR a kvalifikace na CPL se nakonec neuskuteční. Krátce před oficiálním spuštěním celé akce přišla velká voda a podle BVV a.s. to byla právě ona, kdo Herní mistrovství České republiky spláchl z povrchu zemského. Vyplavený Český Telecom, jeden ze spoluorganizátorů akce, totiž musel všechny své síly nasměrovat do obnovy svých sítí i svého sídla a nemohl se projektu věnovat. BVV a.s. se proto rozhodla odstoupit od původních dohod vzhledem k tomu, že neakceptovala Telecomem pověřeného organizátora, firmu Allstar a GameZone tým. To i přesto, že celá akce byla kompletně připravena a v centrále Eurotelu čekali v pátek 30. srpna odpoledne zástupci Intelu, Eurotelu, IDG a Allstaru na Romana Ondrůje z BVV a.s., aby mohli akci slavnostně vyhlásit. Oficiální web WCG by ProGamers Alespoň takto zní oficiální stanovisko BVV a.s. a partnerů HMČR, kteří se sice pokoušeli se zástupci BVV jednat o alternativních variantách, leč marně. Ačkoliv tato jednání, způsob vypovězení i zákulisní průběh nenasvědčují oficiálnímu vyjádření ani zdaleka, budeme jej akceptovat a v tomto článku se nepustíme na tenký led spekulací.

Myšlenka LAN-party ovšem BVV a.s. neopustila a proto oslovili druhou profesionální progamingovou firmu pořádáním turnajů a online lig se živící - ProGamers s.r.o., kteří jsou známí zejména svými PG Challenge. Ti vystavěli akci na základě svých zkušeností i původních myšlenek týmu připravujícího HMČR. Ačkoliv hlavní organizátor invexových klání Michal Koníček z ProGamers.cz v rozhovoru pro BonusWeb popřel, že by měli přístup k detailům konkurenčního projektu a Roman Ondrůj za BVV a.s. prohlásil, že původní koncept nebyl konkurenci předán, obchodní manažer ProGamers.cz Honza Holuša nám potvrdil, že lidé z ProGamers byli detailně informováni. Práci tak měla značně usnadněnou a od oficiálního uzavření dohody s Invexem uběhl do vyhlášení akce jen zhruba týden.

Během toho se lehce změnila myšlenka herního mistrovství i partneři akce. O mediální propagaci se starají Vogel Publishing (konkurent IDG) a Atlas (konkurent Quicku), sítě vystaví 3-COM (konkurent SMC), oficiálním procesorem bude AMD (konkurent Intelu), sestavy dodá Levi (konkurent AT Computers) a z herních firem zašťiťuje akci Cenega (konkurent AT Computers). Na akci se nebude soutěžit o kvalifikaci na CPL, ale na podobnou akci WCG (World Cyber Games) pořádanou v Koreji, mistrovství České republiky v PC hrách bude jen jakousi doplňkovou akcí celé kvalifikace, která by se uskutečnila tak jako tak nezávisle na Invexu. O něco horší to bude i s cenami, částka na ně určená je o zhruba milion nižší, Oficiální web WCG by ProGamers dotace celého turnaje je totiž „pouhých“ 300.000,- Kč. Mediálně není o akci příliš slyšet, není se ale co divit, oficiální web wcg.progamers.cz začal přinášet řádné informace teprve před pár dny.

Jaká tedy bude LAN-party na Invexu?
Jestli se stane Invex centrem síťového hraní či alespoň největších herních turnajů teprve uvidíme. Na tom letošním se každopádně uskuteční Národní finále a kvalifikace na finále World Cyber Games 2002 v Koreji a také souboj o titul Mistra České republiky v počítačových hrách.

Obě dvě tyto akce budou probíhat ve dnech pro veřejnost, tedy od úterý 8. října do čtvrtka 10. října na brněnském výstavišti v pavilonu K, přičemž přípravy jsou v plném proudu již dnes.

Finálové souboje o účast na WCG 2002, které proběhne na přelomu října a listopadu v Koreji, budou probíhat ve hrách Counter-Strike, Unreal Tournament, Quake III Arena a StarCraft Broodwar, klání o titul Mistra ČR pak doplní kromě výše zmíněných titulů Warcraft III: Reign of Chaos a mimořádný turnaj pro návštěvníky ve hrách FIFA 2002 a NHL 2002. Soutěžící si mezi sebou rozdělí finanční ceny v celkové výši 300.000,- Kč.

HMČR GameZone vs. WCG ProGamers - co je pro hráče atraktivnější?
Na první pohled se dá vytušit, že ačkoliv se BVV a.s. rozhodla pro turnaj ProGamers, projekt vypracovaný firmou Allstar a GameZone týmem byl pro hráče výhodnější, ať již ve finančních a věcných odměnách pro účastníky a vítěze turnajů či z hlediska divácké atraktivity. Náš názor ale není důležitý, podstatné je, co si myslí BVV a.s. a hlavně si to, co si myslíte vy - proto oceníme, pokud svůj názor vyjádříte v hlasování pod tímto článkem, případně v diskusním fóru.

Oficiální web HMČR by GameZone - RTCW BonusWeb Cup

Názor BVV a.s. týkající se změny partnerů akce i samotných herních turnajů doslova za minutu dvanáct je následující: „Naší myšlenkou bylo uspořádat ve spolupráci s několika partnery soutěž, věnovanou síťovým počítačovým hrám s pracovní označením LAN Párty. Naším zájmem bylo zrealizovat tuto akci poprvé v rámci letošního veletrhu Invex a v případě úspěchu ji opakovat i na dalších veletržních akcích, organizovaných naší společností. S touto myšlenkou jsme oslovili partnery o kterých jsme byli přesvědčeni, že nám mohou v naplnění tohoto cíle pomoci a sdílet s námi vytvořený produkt. Těmito partnery, které jsme oslovili byly společnosti Český Telecom a IDG Czechoslovakia. Ve chvíli, kdy od akce odstoupil Český Telecom, jsme informovali partnery, že od ní odstupuje i Invex. Naši myšlenku jsme ovšem nezavrhli a rozhodli jsme se realizovat ji ve spolupráci s jinou firmou, jejíž idea pro nás byla přijatelnější.“ Alespoň tolik nám za BVV a.s. sdělili Roman Ondrůj a ing. Věra Menšíková.

Názory partnerů původní akce se nám zajistit nepodařilo, většina zainteresovaných neskrývala své rozčarování, ovšem oficiální prohlášení v tomto směru neučinil žádný z nich. Invex navíc mediální partnery projektu - MAFRA a.s. a IDG Czechoslovakia, kompenzoval zainteresováním do stávajícího projektu (bude tedy zajímavé sledovat dvě konkurenční firmy - Vogel a IDG - společně se podílející na jedné akci :o)). Bez ohledu na zákulisní pletichaření pak bude stejně zajímavé sledovat váš postoj k tomuto hernímu projektu i zájem, jaký o celou akci projeví veřejnost. Pěkně to ostatně vystihl Roman Ondrůj z BVV: „Domnívám se, že nikdo není schopen dopředu odhadnout, jak akce dopadne a zda širokou veřejnost osloví. Ponechme tedy její hodnocení až na dobu po 11. říjnu 2002.“

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...



Najdete na iDNES.cz