Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Invex & Digitex 2006 - jak bylo ?

  12:00aktualizováno  12:32
Brána brněnského výstaviště se zavřela a nejvýznamější letošní herní údálost v Česku je definitvně za námi. Čtěte reportáž a výsledky InvexCupu + Nintendo Wii dojmy.

Invex & Digitex 

Pokud jste náhodou vynechali loňský ročník a nyní dumáte nad tím, proč Digitex a Invex, a ne pouze Invex, tak vězte, že po různorodých pokusech oddělit business část, odbornou veřejnost a veřejnost širokou, se organizátoři veletrhu rozhodli k celkem pochopitelnému kroku a z Invexu učinili veletrhy dva. Invex především pro firemní sféru a Digitex pro spotřebitele. Tento krok vyšel, pokud se tedy jednalo o postup, jak dostat z paviolu, kde sídlí významné IT společnosti, sběrače propisek a masy školních výletníků. Ti potom volili pouze pavilony označené jako Digitex a Invexu se zcela vyhýbali. S klesajícím počtem návštěvníků veletrhu potom po mnoha letech bylo možné se dostat k zajímavým exponátům nejenom v odborné dny, ale třeba i v tradičně nejhorší čtvrtek, což se před rokem či dokonce dvěma rozhodně nemohlo stát.

Tentokrát opět došlo na utahování opasku a celkový dojem z veletrhu je takový, že se rok od roku zmenšuje, přestože tiskové zprávy mluví opačně. Avšak zmenšování veletrhu nemusí znamenat nutně úbytek zajímavých exponátů. Po prvních dosti negativních dojmech jakoby vysvitlo sluníčko zpoza mraku a k mému překvapení jsem shledal, že se po několika letech na brněnském výstaviště dá něco zajímavého dělat a ne jen konzumovat veletržní bulku v novinářském bufetu. Na své si přišli především fanoušci fotografování, neboť na výstavišti mohli najít celkem tři profesionálně zařízené fotoateliéry, kde si mohli vyzkoušet práci profesionálního fotografa buď pomocí svého přístroje nebo si vyzkoušet některou ze špičkových digitálních zrcadlovek, mezi kterými se vyjímal 48mm digitální středoformát Hasselblad s neuveřitelným rozlišením 39 megapixelů.

Digitex 2006 Digitex 2006 Digitex 2006

U fotoateliéru jsme strávili nejednu hodinu a pokud bychom měli hodnotit neherní část veletrhu, rozhodně by si hlavní cenu odnesl právě improvizovaný ateliér. Focení však nemusí každého zrovna bavit a tak ze zajímavých expozicí rozhodně můžeme vyzdvihnout "moderní obývací pokoj", kde dominantní výrobci spotřební elektroniky prezentovali své nejnovější produkty ruku v ruce s moderním nábýtkem a bytovými doplňky. Mezi všemi těmito pokoji pak nešel přehlédnout jeden a to vybavený zvukovým systémem Bower & Wilkins Nautilus; aparatura nešla přehlédnout ani přeslechnout, taktéž jako její cena, pohybující se kolem velmi solidních 3.600.000 Kč. U audio/video technicky se ještě trochu zdržme, neboť k vidění byla také neuvěřitelně velká 103" plazma od Panasonicu, která se může pyšnit titulem nějvetší plazmové televize na světě, navíc v plném HD režimu, za necelé dva miliony korun, no neberte to. Celkově Digitex především ovládly HD televize a to ty, které jsou schopny zobrazovat obraz v kvalitě 1080p, vypadá to, že klasickým televizorům ve spotřební sféře již nadobro odzvonilo a televizím nepodporujicím HD odzvoní také, alespoň papírově, neboť v našich krajích je HD vysílání zatím hudbou vzdálené budoucnosti.

Invex 2006Boom letos také zažila GPS navigace a to ve všech možných provedeních. Ať již jako hotová zařízení do automobilů, nebo třeba jako doplňek různého softwaru, kdy například k vámi vyfocené fotografii přidáte GPS souřadnice a následně můžete vašim přátelům na satelitním snímku ukázat, kde jste onu fotku vyfotili. Jednoduché avšak poměrně efektnivní.

V Pavilonu E si přišli zase na své fanoušci televizní techniky. Kromě HD televizí a digitálního vysílání jste si zde mohli vyzkoušit práci moderátora počasí. Tedy vyzkoušet si na vlastní kůži jak funguje natáčení před modrým pozadím.

Ze zbylých expozicí bychom snad mohli jenom ještě vyzdvihnout výstavu historických mobilních telefonů, které mnozí z nás pamatují jako high-end modely tehdejší doby, především starou kufříkovou Nokii a tehdy cenově nedostupné komunikátory od stejného výrobce.

InvexCup

Bezesporu jednou z největších událostí letošního Digitexu, taktéž jako vloni i předloni, bylo finále Mistrovství České republiky v počítačových hrách, neboli InvexCup, pořádané společností Progamers. Letošek byl co se týče progamingu z pohledu návštěvníka mnohem chudší, neboť pokud si vzpomínáte, v loni jste se mohli setkat s oběmi společnostmi sdružující profesionální hráče, letos jsme se s prezentací E-Sports na Invexu nesetkali a tak profi hraní bylo soustředěno pouze a jenom do pavilonu C.

Invex 2006Je zajímavé, že ačkoliv separace výstavní akce Progamers od jiných herních společností byla v loni vnímána jako pozitivum. Mnozí si letos posteskli po starých časech, kdy se všechno herní dění soustředilo do jediné game hall, především po Invexu 2004, kdy hry obsadili nějvětší výstavní pavilon, halu Z. Těžko říct, zda lidem chybějí tradiční tlačenice a fronty u vstupu do pavilonu z dob, kdy hry byly jakýmsi doplňkem celého veletrhu a návštěvníci si jezdili na Invex zahrát hry na několika málo počítačích postavených kolem čtyř sloupů, obklopených masou hráčů. Ovšem menší koncentrace lidí na jednom místě je rozhodně příjemnější, nejenom pro hrající hráče, kteří nejsou rušeni řvoucím davem. Pravda, umístění hráčů do prvního patra, co nejdál od samotného kotle, nebylo stále ideální. Skandující dav dětí v čele s moderátorem Jirkou Formanem dokázal vytočit nejednoho hráče, kdy jakousi shodou náhod v ten nejméně vhodný okamžik, toho nejdůležitějšího zápasu na vás ze zdola začne kdosi vykřikovat jména sponzorů. O klidné atmosféře pro podávání špičkových výkonů rozhodně nemůže být řeč a zde organizátoři ještě musí několik much vychytat a hráče nejlépe odsunout ještě více mimo návštěvníky.

Kromě zmiňovaného hluku, který jsme kritizovali v loni i předloni by se nedalo letošnímu InvexCupu moc co vytknout, i když samořejmě stále je třeba co ladit a my doufáme, že další ročník bude opět o něco lepší. Především co se týče doprovodného programu pro běžné návštěvníky. Kdysi trapné soutěže v klikování a dřepování o reklamní tričko, nahradily mnohem zajímavější pokusy o karaoke nebo body painting. Trochu jsme byli také zklamaní z absence větších doprovodných turnajů pro veřejnost o nějaké zajímavé ceny; zde je bohužel vidět, že financování podobné akce je v Česku stále složité. Internetová kavárna pro veřejnost fungovala narozdíl od loňska bez větších problémů, sem tam však spadla hra do systému, což by se rozhodně stávat nemělo. V celku povedeným nápadem, i když dle našeho názoru ne zcela dotaženým do konce byla přítomnost herní televize, která vysílala z improvizovaného studia rozhovory a zpravodajství. Onou nedotažeností pak myslíme, že by mohla být využívána více jako informační kanál. Zjistit časový harmonogram dne, nebo aktuální výsledky včas byl občas problém a kratičký informativní vstup PG24 namísto suchého oznámení komentátora do mikrofonu by byl rozhodně příjemnější.

Celkově InvexCup letos příjemně překvapil, k dokonalosti celé akce samozřejmě ještě nějaký ten kus chybí ale letošek se k ní opět o nějaký kus příblížil. Pro úplnost ještě přinášíme výsledky jednotlivých turnajů v rámci finále mistrovství ČR. I přes drobný organizační chaos se z řad hráčů ozývaly kladné reakce a problémy známé z PG Challange 2005, kdy sem tam nějaký admin svojí hru neznal nenastaly. Kdo si nakonec rozebral oněch 300.000 Kč ve formě počítačového hardwaru ?
(přeskočit výsledky)

Counter-StrikeCounter-Strike
"Nejprestiženější" CS turnaj v Česku byl dotován pěknými 50.000 Kč, přičemž se o ně i letos popraly nejlepší klany české a slovenské Counter-Strike scény. Poměrně velkým překvapením byla diskvalifikace slovenského klanu defeaters, který přijel na turnaj pozdě a nemohl se zúčastnit zápasů, ačkoliv patřil mezi.

1. místo: fu.SK ' SGC
2. místo: nEophyte.Intel
3. místo: BlackTrains * SteelSeries

WarCraft IIIWarCraft III
V klasickém WarCraftu jsme byli svědky velmi povedených zápasů o které se postarali favorité turnaje Giacomo a Hum4nic, kteří se utkali spolu dvakrát utkali, o postup a ve finále, kde po dramatických bojích se odešel s vítěznou Giacomo za stavu 2-1 a s šekem na 10.000 Kč.

1. místo: Giacomo
2. místo: nEph.hum4Nic
3. místo: SkyR)Bonecracker

StarCraft: BroodWarStarCraft: BroodWar
Podobně jako u Age of Empires III vítězné příčky BroodWaru obsadil jediný klan a to CDS. Mistrem se stal překvapivě a vůbec poprvé Tomáš Pospíšil zvaný Preddy, který mimo jediné prohry v úvodním kole s bio.Ondraskem, prošel celý WB až k zaslouženým 10.000 Kč.

1. místo: CDS)PredY
2. místo: CDS)Crow
3. místo: CDS)EnerGy

Quake 4Quake 4
Do Brna nedorazili všichni kvalifikovaní hráči, dle našeho názoru především z důvodu nejisté finanční odměny, neboť byla určena pouze pro první místo a zbylé příčky byly ohodnoceny pouze medailí a diplomem. Vítězství a finanční odměnu si tak zajistil přední český hráč Kryštof Černý alias Krysa, který prošel až do finále bez sebemenšího zaváhání a ukázal tak všem, že v Česku nemá konkurenci.

1. místo: nEph.Krysa
2. místo: iR.GaGa
3. místo: Walpeer

VietcongVietCong
Taky divácky velmi atraktivní Vietcong nebyl ochuzen o dramatické zápasy o které se především postaraly špičkové klany We Were Immortal a Necro Raisers, kteří jak se dalo předpokládat, se střetli v souboji o zlato. Vítězně vzešel první z jmenovaných a mohl se spokojit se slušnou výhrou 20.000 Kč pro pětičlenný tým.

1. místo: We Were Immortal
2. místo: Necro Raisers
3. místo: Snap Dawn

Call of Duty 2Call of Duty 2
Na InvexCupu divácky tak oblíbená hra, že by se do popularity mohla měřit se slavným Counter-Strikem,  byla dotována 50.000 Kč. Do finále bez sebemenších problémů dokázal proplout klan intelRaction ' Sennheiser, který nakonec i zdolal klan eSuba.Steelseries, dalšího favorita tohoto turnaje.

1. místo: intelRaction ' Sennheiser
2. místo: eSuba.SteelSeries
3. místo: uNknOwnLamaS

Counter-Strike: SourceCounter-Strike: Source
Taktéž Source verze populárního Counter-Striku byla dotována velmi slušnými 50.000 Kč, ačkoliv z pohledu hráčů a diváků stále nedosahuje popularity staršího bratříčka. Do finále se probojoval bez problému klan eraisers a postupně i také nEophyte, kteří porazili neméně zdatným NecroRaisers. Z tučné odměny se radovali nakonec první zmiňovaní, tedy eraisers který úctyhodným poměrem 2:16 porazili nEophyty.

1. místo: eraisers
2. místo: nEophyte.Intel
3. místo: Necro Raisers

Battlefield 2Battlefield 2
Battlefield byl dotován ze všch her nějméně. Konkrétně prizemoney na jednoho hráče v rovným dílem vycházelo cca na 2.500 Kč, avšak to neměnilo nic na tom, že zúčastnění předvedli velmi solidní výkony.

1. místo: B!ologic.bf2
2. místo: Omicron
3. místo: Silver A

WarCraft III: DOTAWarCraft III: DOTA
Jednoduchá modifikace pro WarCraft III se probojovala i na progamingové pole, ačkoliv mnozí tvrdí, že se dá hrát pouze a jediným způsobem, a zaznamenala úspěch i na InvexCupu. Dotace turnaje byla 20.000 Kč, tedy solidních 4.000 Kč na jednoho hráče.

1. místo: nEph.Intel
2. místo: Storm Games Clan
3. místo: dotA Gangers

FIFA 2006FIFA 2006
Virtuální fotbal celkem s přehledem ovládl zástupce klanu eSuba, který s přehledem zvítězil nad svými soupeři a za svůj výkon obdržel 10.000 Kč.

1. místo: eSuba|El-diablo
2. místo: nEph.acsp
3. místo: Koozy

NHL 2006NHL 2006
Fandové hokeje si přišli na své ve středu, kdy mohli sledovat finálové zápasy severoamerické NHL na velkém plátně v přímém přenosu, alespoň ty virtuální. Hunter_SS dle očekávání předvedl velmi solidní výkon a odnesl si 10.000 Kč.

1. místo: Hunter_SS
2. místo: PALO
3. místo: J@kubM

Enemy TerritoryEnemy Territory
O vítězné příčky se zde porvaly klany singularity a r3volta, přičemž štěstí přálo více prvnímu jmenovanému, kde si každý z šesti hráčů rovným dílem vysloužil částku kolem 3333 Kč neboť dotace tohoto turnaje byla vskutku pěkných 20.000 Kč.

1. místo: singularity
2. místo: r3evolta
3. místo: Bloody F* Users

Unreal Tournament 2004Unreal Tournament 2004
Ve finálovém zápasu se střetl osmý nasazený hráč nEph.Axiskeeper s druhým nasazeným a to dSN, který nakonec zdolal Axiskeepera a taktéž získal 10.000 Kč. Překvapením pro mnohé byly neúspěšnéhry tehdejších favoritů, především pak neúspěch Mikakeho, který vypadl hned v prvním kole WB a nakonec odjel domů po neúspěšném zápasu ve druhém kole LB.

1. místo: dsN
2. místo: nEph.Axiskeeper
3. místo: eSuba`Hanni

Age of Empires IIIAge of Empires III
V Age of Empires opět zazáříl přední český klan Nublex se svým favoritem Filipem Nechanským, kterého si mnozí z vás jistě pamatují jako nex_Dratka úspěšného českého reprezentanta na World Cyber Games. Drátek na InvexCupu předvedl, že patří ke světové špičce (momentálě 6. místo dle oficiálního žebříčku) a s pouhopouhou jednou prohrou ve finálové hře proti svému kolegovi z klanu M4rKymu si odnesl další vítezství a solidích 10.000 korun.

1. místo: nex_Dratek
2. místo: [nex] M4rky
3. místo: nex_Kittr

 

GameHall

Invex, nebo buďme přesní a řekněmě Digitex není v rámci své herní části prezentován pouze show společnosti Progamers, která obsadila celou halu C. V pavilonu D se usídlilo několik dalších tradičních vystavovatelů, kteří byli neméně zajímaví.

Pohled na pavilon D z horního patraKoho progaming nebavil zavítal sem. "Déčko" bylo zaměřeno přeci jenom více na obyčejné hráče a laickou veřejnost, o čemž svědčí i to, že kromě počítačů, zde našli zájemci klasické deskové hry či stolní fotbálky. Doprovodné akce v tomto pavilonu se těšili poměrně velkému zájmu z řad návštěvníků. Především rotační stroj pro výcvik kosmonautů (nebo to tak alespoňna okamžik zastínili okolní počítačové expozice.

Z těch za zmínku stojí především stánek společností Comfor, NVIDIA,avený na architektuře Intel Core 2 Duo a NVIDIA Quad SLI. Je škoda, že mohutná propagace nových procesorů Core 2 duo, trochu zastínila opodál stojící čtyřjádrový stroj, inu marketing je marketing a je jasné, že propagovat něco co ještě není v obchodech a kdo ví za jak dlouho bude je poměrně zbytečné. Kromě "nejvýkonnějšího" počítače v České republice, o čemž by se dalo dlouze polemizovat byl na stánku prezentován další hardware z dílen výše zmiňovaných výrobců. Zaujal především opravdu špičkový LCD monitor Samsung, který je schopen dle výrobce zobrazit obraz kvalitněji než klasický CRT monitor. Zda-li je to pravda nevíme ale opravdu nádherné barevné podání se nezapře. Z dalších hardwarových novinek zaujal nový volant od Logitechu, kterým můžete točit až o 900°, nikoliv jenom do prava a doleva jako u dnešních klasických volantů, nebo přehrávač disků Blu-Ray, který se pomalu ale jistě začíná prosazovat v zahraničí jako digitální nosič filmů. Škoda, že právě onomu Blu-Ray přehrávači nebyla věnována dle našeho názoru dostatečná pozornost, přeci jenom v našich krajích se jedná o stále poměrně exotický kus hardwaru.

Zbytek hardwarové expozice již nebyl ničím výjimečný. Vlna zájmu o tuning casů již opadla a tak svítící větráčky a všechny ostatní serepetičky již nikoho moc neoslnili. Taktéž jako naleštěné skříně s ukazateli teplot. Po té co se kdysi toto podpultové zboží dostalo na police i v těch nejzapadlejších počítačových obchodech, působí výstava těchto plastových bedýnek nudně. Poptávka byla rozhodně po čim dále tim více bude populárnějších celohlinikových krasavcích, tak to alespoň znělo z úst mnohých návštěvníků. Zajímavější kousky byly k vidění rozhodně v jiných pavilonech.

Digitex 2006 Digitex 2006 Digitex 2006

Koho hardware nazajímal si mohl opodál zahrát na několika počítačích zadarmo. Oproti Cyber Café u expozice Progamers působila jedna řada počítačů jako chudý příbuzný ale předinstalované hry si své přiznivce našly, i když nejnovejší, ba dokonce nevydané kousky byste na nich marně hledali.

České novinky byly předváděny v poměrně skromných "stáncích", kde společnosti Bohemia Interactiv a Black Element předvedly očekávané hry Armed Assault a Alpha Prime, které na nás udělaly celkem pěkný dojem a na leckterého návštěvníka taktéž. Tyto a některé další vývojářské týmy, sloučené pod hlavičkou IDEA Games pak v přihehlé provizorní konferenční místnosti předvedli sérii přednášek o herním designu a vyvíjených titulech. Přednášejícími pak byli autoři her Armed Assault, Alpha Prime, UFO:Afterlight nebo Fish Filets 2. Zahraniční novinky byste hledali marně (i když o nich bude řeč ještě dále), je vidět, že Ditigex již dávno ztratil svoji prestiž a po té co se takřka za rohem začal konat německý LGC, bude těžké doufat v jejich navrácení na brněnské výstaviště. Pokud jste jeli do Brna jenom v naději, že se podíváte na nejnovější tituly, jeli jste zbytečně. Zbytečně jeli i ti, kteří doufali v setkání s Wii.

Konzole

Stánek s PSPNextgen konzole od Nintenda, o které snad již každý slyšel jako o zařízení poskytující absolutně nový zážitek z hraní, by se dala zařadit mezi nejlepší exponáty letošního veletrhnu. Do Brna dorazily celkem tři kusy těchto zařízení, bohužel ani jeden z nich nebyl určen pro setkání s běžným návštěvníkem a prezentace revolučního zařízení proběhla za zavřenými dveřmi.

Oproti tomu konkurence v podání Microsoftu, tedy XBOX 360 budil rozpoluplné dojmy. Nebyla to ani tak chyba samotné konzole, která je po technické stránce na velmi vysoké úrovni ale spíše v zařazení starších titulů, které zdaleka nevyužily technické možnosti konzole a grafikou tak návštěvníky, kteří ještě neměli možnost si vyzkoušet nový Xbox nijak neoslnil, přestože prezentované tituly si po hratelnostní stránce nevedly vůbec špatně.

Zajímavostí je, že ačkoliv je uvedení Playstation 3 zatím v nedohlednu právě tato konzole by si pravděpodobně získala srdce nejvíce návštěvníků veletrhnu. Skeptické názory občas zazněly směrem i k Wii, především co se týče grafického zpracování. Je vidět, že hratelnost mnohdy k získání českého hráče nestačí a my jsme sami zvědaví jak si revoluční konzole nakonec povede.

Mezi handheldy jsme se žádného překvapení nedočkali. K vidění bylo PSP i DS, oba rivalové ve dvou barevných provedeních. Zájem mezi oba handheldy byl rovnoměrně rozložen, i když z našeho pohledu se mohlo zdát, že mírně vedlo Nintendo, kde bylo k vidění nejenom nejnovější DS ale taktéž staré kusy série Gameboy.

Nintendo Wii dojmy

(Pavel Forst) K vyzkoušení na konzoli byla demoverze WarioWare: Smooth Moves, balíček sportů Wii Sports, a třetí ukázkou byla hra The Legend of Zelda: Twilight Princess. WarioWare: Smooth Moves jsou minihry - např. řízení auta, pinkání s míčkem apod. Před každou minihrou jste seznámeni s tím, jak máte ovladač držet - tedy horizontálně v obou rukách při řízení auta, položený na dlani při balancování s akrobatem na míči apod. Všechny tyto minihry jsou dosti zábavné a omezené časem. Mezi hrami si například můžete vyzkoušet zatloukání hřebíku, nasazování zubní protézy stařence nebo již zmíněné řízení auta atd. Hříčky jsou velmi krátké, nicméně hezky nám pánové z Nintenda předvedli, co všechno nová konzole umí a jak mohou ovladače vlastně fungovat.

Posléze jsme se jali otestovat Wii Sports, jež by měl být mimochodem dodáván v základním balení konzole. Wii Sports měl v sobě následující sporty: tenis, basseball, golf, bowling a box. Většina z nich je k dispozici až pro čtyři hráče. První hra v nabídce, tenis, se hraje klasicky jako v reálu. Do ruky dostanete hlavní ovladač a hrajete stejně jako kdybyste drželi v ruce opravdovou tenisovou raketu. Ovladač přesně kopíruje pohyby, takže když budete chtít hrát bekhendem s ovladačem uděláte stejný pohyb jako ve skutečnosti s pálkou. To samé platí i u podání nebo smeče. Basseball nabízí hru pro dva hráče, přičemž první se ocitne v roli nadhazovače a druhý na pálce. U nadhazovače ovladač snímá rychlost míčku, takže když s ním pořádně švihnete, poměrně lehce soupeře vystrajkujete. Na pálce zase musíte dávat velký pozor, abyste máchli vodorovně. Před odpalem si můžete nacvičit pohyb s pálkou-ovladačem a po chvilce tréninku není problém pálit jeden homerun za druhým. Třetí disciplínou je golf, u kterého využíváte i další možnosti ovladače. Šipkami na ovladači si zvolíte směr úderu, naopak síla úderu se již odehrává opět od vašeho pohybu s ovladačem. Před úderem si ještě můžete zkusit máchnout s holí nanečisto, abyste zjistili, jakou sílu máte dát do úderu naostro. Vpravo na obrazovce vidíte malou mapku, ve které máte dva body, jeden z nich značí vaší pozici a druhý umístění jamky, mezi těmito body jsou tečky a máte vzdálenost například tři tečky, musíte se snažit i tak odpálit. Čtvrtým sportem v balíčku je oblíbený bowling. Poslední třešničkou na dortu je box. K tomu musíte použít i druhý ovladač (nunchack). Oba ovladače sevřete do pěstí, obrazovka se rozdělí na dvě poloviny vertikální čárou, tedy na levou a pravou stranu a poté už jen stačí dávat háky jeden za druhým. U ostatních her se moc nezapotíte, ale při boxu se pohybujete téměř celým tělem a fyzicky je tato hra docela náročná :-). Na třetí a poslední konzoli byla k vyzkoušení hra The Legend of Zelda: Twilight Princess, o níž vám již více poví Dan Chodusov:

"Jelikož jsem velký fanda rpgéček, na Zeldu jsem se těšil. Ovládání za pomocí Wii ovladače je rozhodně zážitek, neboť teprve ve chvíli, kdy začnete máchat mečem a mířit svým imaginárním lukem na virtuálního nepřítele, vás hra skutečně vtáhne a vy si již nepřipadáte jako někdo, kdo hrdinu pouze ovládá, konečně oním hrdinou jste. Vzhledem k velkému množství různých úkonů, které můžete v Zeldě praktikovat, je třeba si na ovládání ze začátku zvyknout. Pohyb za pomocí nunchacku je intuitivní, s ostatními činnostmi je to těžší a bude to chtít trénink. Odměnou je potom vskutku dokonalý pocit z boje, kdy mácháte svým ovladačem a vaše postava stejným stylem bojuje. Je libo výpad, seknutí nebo efektivní úskok stranou a útok ze zálohy? Na fantasii se meze nekladou a nudné jednolité animace, známé především z Diabla, jsou minulostí. Neméně zajímavá je i lukostřelba, kdy to, zda se trefíte závisí především na vás samotném a ne na tom kolik má vaše virtuální identita skillů. Míření není až tak jednoduché, jak se zdá a zacílit nepřítele dá občas zabrat, naštěstí je ve hře přítomen zaměřovač a nemusíte střílet úplně na slepo. Součástí demoverze Zeldy bylo i rybaření. Ačkoliv se jedná pouze o mezihru, rozhodně po této zkušenosti nemůžu tvrdit, že by rybaření patřilo mezi nudné virtuální sporty. Obzvláště v okamžiku, kdy ryba zabere a vy se s ní musíte poprat a následně ji pomocí virtuálního navijáku - nunchacku - vytahujete, si připadáte skutečně jako na rybách. Rozhodně na mě Zelda udělala velmi kladný dojem a ačkoliv jsem ze začátku byl skeptický ohledně využití ovladače Wii, pět minut hraní mě dokázalo přesvědčit o opaku."

Za rok opět do Brna ?

Pokud jste dočetli článek až sem a zjistili jste, že na Invexu vlastně až taková nuda nebyla, možná vás tentokrát opravdu překvapíme a budeme konstatovat, že nebyla. Alespoň teoreticky. Trik spočívá v tom, že námi zmiňované zajímavé exponáty si stihnete prohlédnout za dvě, tři hodiny a tím jsou možnosti brněnského veltrhu zcela vyčerpány. Narozdíl od loňského ročníku, který by se dal směle charakterizovat jako nejhorší, letošní byl o něco lepší avšak slávy dávno zašlých let minulých rozhodně nedosáhl a kdo ví, zda se nakonec klasjící křivka obrátí a Invex opět dosáhne svého kdysi zvučného jména. Pravdou však je, že na výsledném hodnocení akce se projevila možnost vyzkoušet si v článku výše zmiňované fotografování v ateliéru a nebýt toho veltrh by opět ničím nezaujal. Zájemci o technické novinky, a především pak o počítačové hry by měli zvážit, zda raději nezamířit k našim západním kolegům, kde jsou veletrhy přeci jenom o nějakou tu úroveň výšší. Invex a Digitex, který ve smyslu lokálního veltrhu již zcela ztratil zájem již nikoho neoslní ale za jedno odpoledne v Brně stojí.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Návrat legendy. World of Warcraft Classic bude vycházet z patche 1.12

World of Warcraft (Vanilla)

Online hra na hrdiny World of Warcraft letos oslaví 14 let od uvedení v Americe a vyjde sedmá expanze Battle for...

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...



Najdete na iDNES.cz