It Came for Zog - že by adventure?

Prehistorická 3D sci-fi adventure - zní vám to taky tak praštěně? Pro ty, kdo při každém usednutí k počítači žehrají na současný nedostatek zástupců adventure žánru, je ale vynikající zprávou už jen to, že vůbec nějaká adventure bude, a jestli musí být divná ... to už se nějak překousne.
It Came for Zog

Ale ne, nebojte se, tahle hra nebude tak moc divná, jak jste si možná začali myslet po přečtení úvodního odstavce. Pravdou je, že označení "prehistorická 3D sci-fi adventure" vypadá na první pohled jako slátanina bez pořádného smyslu, ale už pohled druhý nějaká vysvětlení nabízí. Prehistorická proto, že hlavním hrdinou je neandrtálec (nebo někdo, kdo k němu má v evolučním žebříčku hodně blízko) a sci-fi proto, že se celá hra odehrává na cizí planetě mezi samými ufátky. Pravěký lovec Zog (mimochodem, docela by mě zajímalo, proč si skoro každý myslí, že všichni neandrtálci se jmenovali Zog, Vuk, Tor a tak podobně, zkrátka jen na tři písmena) zažije asi největší překvapení svého života, když ho jednoho dne skupina mimozemských přivandrovalců popadne, strčí do kosmické lodi a odveze za hory za doly na svou vzdálenou planetu. Kam na takové nápady autoři - v tomhle případě tým Pixeleers - chodí, to se mě neptejte. Už z nástinu děje je jasné, že humor bude hrát v Zogových dobrodružstvích důležitou roli, zbývá jen doufat, že nesklouzne do přílišné infantility (k takovému podezření mě dohnala zmínka z oficiálních stránek hry, kde se píše o "extrémně ignorantském hlavním hrdinovi").

It Came for Zog

V provedení se mísí jak 2D prvky, tak i 3D, ale třeba postavy jsou kompletně 3D. Zog dokáže běhat, skákat a přiměřeně své pravěké inteligenci i manipulovat s objekty (což po pravdě řečeno znamená to, že moc nemanipuluje a spíš do věcí mlátí nebo strká). S přihlédnutím k jeho již zmiňovanému IQ se od něj nedají čekat ani žádné sáhodlouhé rozhovory a my, milovníci nekonečných dialogových litanií, tak přijdeme zkrátka. Volba prostředí a hlavního hrdiny byl možná od autorů docela chytrý tah, kterým snadno ospravedlní skromný počet rozhovorů ve své hře - jakou komunikaci byste taky čekali mezi pozemským pračlověkem a partou mimozemských entit? Stejně logické je i to, že v neznámém světě číhá na Zoga nebezpečí na každém kroku, a tak když s ním budete provádět nějaké nepatřičné úkony, může vám snadno umřít. V předtuše negativních reakcí od hráčů se autoři naštěstí rozhodli zabudovat na klíčová místa hry automatické uložení pozice, bez čehož bych já osobně nejspíš s touhle adventure skončila po prvních pěti neočekávaných smrtích. A na závěr obligátní informace: očekávaným datem vydání je první čtvrtletí roku 2001.


Témata: Humor, Neandrtálci