Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jack the Ripper – minipreview

  12:00aktualizováno  6. září 9:42
Jack Rozparovač je pro počítačovou hru vděčné téma. Uvědomili si to v roce 1993 EA, když tvořili svého Sherlocka Holmese, a stejného názoru jsou i francouzští Wanadoo. Jejich hra je sice teprve v raném stádiu vývoje, přesto jsme již měli možnost zhlédnout její prezentaci a právě z ní vám nyní přinášíme naše první dojmy.

Jack the RipperNa úvod tohoto článku bych vás chtěl upozornit, že následující text je přepisem zhruba pětiminutové prezentace hry na herní výstavě E3, která zde byla představena jako zbrusu nový projekt francouzské společnosti Wanadoo. Ptáte se, proč ho tedy vydáváme až nyní? Z jednoduchého důvodu – ona prezentace byla v mnoha ohledech velmi "nekonkrétní“. Proto jsme požádali Wanadoo o bližší informace, abychom záhy zjistili, že žádný oficiální tiskový dokument s popisem hry neexistuje. Rozhodli jsme se tedy vyčkat na další výstavu (ECTS), kde bychom tvůrce tentokráte důkladně vyzpovídali. Wanadoo ale na ECTS nevystavuje, účastní se podobné výstavy v Německu, a přestože i tam máme své zástupce, zjistili jsme, že Jack the Ripper mezi prezentovanými projekty nebude. Čekat do další E3 už ale rozhodně nebudeme, takže vezměte prosím zavděk alespoň následujícími několika řádky. Beztak se z nich dozvíte věci, které nikde jinde na internetu nenaleznete :o).

Příběh je právě jednou z devíz, o níž máme pouze minimum informací. Hlavním hrdinou hry je bývalý policista ze Scotland Yardu, který před časem pracoval v Londýně na aféře ve WhiteChapelu. Ano, jedná se o případ, v němž figuroval známý "řezník“ Jack Rozparovač. Policie ho ale tenkrát nedopadla a náš hrdina se nyní dozvídá, že Jack řádí v New Yorku, kde opět lechtá lehké děvy svým naostřeným skalpelem. Ihned se tam tedy vydává, ovšem to ještě netuší, že bude muset čelit Jack the Rippernejen samotnému Jackovi, ale též čínskému a irskému gangu, italské mafii a zkorumpovaným newyorským policistům. Během pátrání projde celou řadou lokalit v New Yorku na přelomu devatenáctého a dvacátého století – v jeho kůži navštívíte kupříkladu Centrální park nebo Irskou a Čínskou čtvrť.

Jack the Ripper je mixem adventury a akční hry. Záměrně neuvádím pojem "akční adventura“, neboť pod ním si můžeme představit prakticky cokoliv od DragonRiders až po The Thing. Zde je ale poměr mezi oběma složkami znám již v tento okamžik. Hra je rozdělena do sedmi levelů, z nichž některé jsou převážně adventurní a jiné se naopak soustředí na akci, konkrétně třeba na střelbu z brokovnice. V obou případech se budete na hlavního hrdinu dívat z pohledu třetí osoby, respektive kamerou poletující za jeho zády (jako v Tomb Raideru). V adventurní části je vaším úkolem hledat v ulicích města stopy a ždímat informace z interaktivních postav. Dialogy ale prozatím nevypadají moc propracovaně – neexistuje možnost volby témat a celkově se tváří až moc jednoduše, stroze a lineárně. Mimochodem, lineární má být podle tvůrců i celé naše pátrání a na různé způsoby řešení úkolů můžeme předem zapomenout. K akční části toho není moc co říct; kdo hrál Tomb Raidera nebo nového Indyho, udělá si dokonalou představu. Snad jen dodám, že zaměřování při střelbě na nepřátele (kteří se prozatím zrovna inteligentně nechovali) je v jistém rozsahu automatické, což já osobně považuji za výhodu.

Jack the Ripper

Hra je zpracována kompletně ve 3D, čemuž odpovídá i ovládání a interface. Chůzi (či spíše běh) hlavního hrdiny, stejně jako všechny jeho další činnosti, ovládáte na klávesnici, v pravém dolním rohu obrazovky máte stabilně připravenou zbraň s ukazatelem aktuálního stavu munice. Pokud máte munice dostatek, zbraně se dobíjejí automaticky. Bohužel vám nemohu říci, na jaký arzenál se můžete těšit – v prezentované verzi jsme zahlédli pouze kolt šestiraňák a dvouhlavňovou brokovnici.

Na nějaké důkladné hodnocení technického zpracování je podle mě ale ještě příliš brzy, neboť v době E3 byla hra ve vývoji údajně jen dva měsíce. Přesto však spletitým a špinavým ulicím New Yorku nemohu upřít docela slušnou atmosféru. Narazíte zde na řadu detailů (poházené odpadky, visící prádlo, rozbitá okna domů...) a všude kolem vás je spousta života; teď nemyslím jen ozbrojené bandity nebo krysy, ale především hromadu lidiček, kteří si žijí svým vlastním životem. Většina z nich ale bohužel není interaktivní, takže si s nimi nelze promluvit. Na to, jak bude celá hra vypadat ve svém finálním stavu, si budeme muset počkat ještě více než rok, protože její současné datum vydání je stanoveno až na Vánoce roku 2003. Těšit se mohou majitelé PC a PlayStation 2.

PS: Na závěr jsme si pro vás připravili devět snímků – fotografií prezentované verze hry. Jejich kvalita je sice – nebojím se to říct – prachmizerná, nicméně žádné oficiální screenshoty doposud uveřejněny nebyly a nic lepšího prozatím k dispozici není.

Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper Jack the Ripper

Autor:




Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.