Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak pokračují práce na free adventure Until Im Gone?

  12:00aktualizováno  30. prosince 10:07
V aktuálním rozhovoru se dočtete mnoho zajímavého o projektu zvaném Until Im Gone. Po hezké promluvě s vedoucím si můžeme znovu připomenout, že máme vynikající tvůrce nevšedních počítačových titulů.

Ve jménu naší redakce tě srdečně zdravím. První otázku položím klasicky. Můžeš se našim čtenářům představit a prozradit, čím se zabýváš?

Jsem Roman Navrátil, je mi 19 let, pracuji ve Faraway Studios, kde zastávám funkci Team leadera, koordinátora, Game designera a Grafika (scén). Kromě toho dělám i další věci, které jsou zrovna potřeba. A to je samozřejmě jen část a ještě shrnutá.

Co obnáší taková práce? Zabere ti to hodně času? Bereš to jako svůj koníček, anebo už jako svoji práci?

Zatím mně to neživí, takže jako práci ne. Spíše pořád jako koníček, byť koníček, který dělám i když nemám zrovna žádnou chuť, nebo mě to dokonce v danou chvíli naprosto irituje, nicméně to udělané být musí, takže co. Zabere to obecně hodně času, ale zase záleží co a kdy přesně. Co obnáší taková práce? U nás v týmu: Game design = vytvoření příběhu, jeho ladění v závislosti na vyskytlých problémech, dohlížení na jeho (+-) dodržení v rámci vývoje projektu, dále je to tvorba atmosféry za běhu hry, teda zásahy do scénáře (vlastně taková režie)- zde hodit ten a ten zvuk, zde tu a tu hudbu, tady to ztišit, tady pustit víc, tady to zkrátit, tady vypustit, projít si hru znova a zjistit, jak to působí. Prostě opravdu bych to mohl nazvat režie a produkce přenesená do herní tvorby. Grafika scén, vytvoření návrhu scény, co kde a jak, zadání práce jiným grafikům, nebo vlastní vytvoření dané scény (modeling, lighting, materialing, rendering, postprodukce) a Team leading. Mimo jiné pevné nervy, trpělivost a sebezapření ;-)

FarawayStudiosRozhovor

Faraway Studios sice moc dobře známe, nicméně by nás jistě zajímalo, kolik lidí tento tým obsahuje. Jak dlouho existuje a další věci, které jsi schopen prozradit.

Faraway Studios existuje zhruba od přelomu roku 2004/2005. UIG je naším prvním společným projektem. Při vzniku Faraway Studios jsme paralelně s UIG pracovali i na jednom dalším projektu+se další měl rozjet, nicméně z důvodu efektivity jsme oba projekty odložili dočasně k ledu. Jinak jsme grupa studentů, a již tvrdě pracujících lidí (někteří v profi herních firmách jako IS například), kteří stále sdílí nadšení k hraní a především tvorbě her. V současné době tvrdé jádro týmu tvoří okolo 11 lidí, přičemž tohle číslo se asi brzy smrskne na 10, protože jeden z jedenáctky je přímo notorický flákač o) Potom tu je samozřejmě řada externistů jako překladatelé, dabéři atd.

Co je to vlastně za projekt UIG? Zkus nám ho nějak blíže specifikovat.

Until Im Gone (UIG) jeâÂ?Â?2.5D (tzn. předrenderovaná pozadí a real-time 3D postavy) 3rd person point-and-click adventura s hororovými prvky a psychologickým podtextem, odehrávající se v zasněžené, ospalé horské vesničce Pitfall mountains v období Vánočních svátků, do níž je hlavní hrdina Nathan nucen přijet. Brzy na to je vesnička odříznuta od okolního světa díky sněhové vichřici, a hrdina nevědomky začíná pomalu odhalovat malâÂ?Â? tajemství této malebné vísky. Jinak ve hře klademe velký důraz na atmosféru a příběh. Atmosféra by měla být taková depresivní, hororová, melancholická, přitom vesnička působí takovým ospalým zapadlým, přesto až perverzním a nepříjemným dojmem, taky se tam snažíme propašovat takovou tu atmosféru tepla v zimě, tzn. romantiku a pohodu, když z mrazu a vánice přijdete do teplého prostředí interiérů, kde tiše plápolá oheň v krbu, sednete si do pohodlného křesla a věnujete se poklidně a bez stresu činnostem, které vás baví. Kdo nezná toho lituji :] Posledně zmíněná atmosféra bude v kontrastu s tím nehostinem, nejistotou a nebezpečím, které na vás jinak číhá okolo.

FarawayStudiosRozhovor

Zní to docela zajímavě. Můžeš nám přibližně prozradit, kolik hodin nám zabere dohrání IGU?

V podstatě nemůžu, protože to sám nevím. V současné době nikdo ještě hrou od začátku do konce neprošel. Samozřejmě to taky záleží na vašich zkušenostech a na tom, jestli hrou jen proletíte nebo budete pečlivě prokecávat různé postraní témata, která nejsou vyloženě nutná pro dohrání hry, ale dozvíte se díky nim spoustu dalších věcí. Zároveň vám pomůžou lépe pochopit příběh, místa, lidi a děje okolo vás. Řekněme ale tak 6-10 hodin.

Jak dlouho na IGU pracujete? Co je největší fuška?

Na UIG pracujeme naostro asi od Jara 2005, ale předprodukce začala už někdy v zimě 2004, nicméně právě předprodukce je velice pomalá a musím říct, že i lajdácká (nebyly zkušenosti, no). Největší fuška? Nezasvěcení nebudou věřit, ale řek bych (mluvím jen za sebe of course), že team managing. On ten manager u profi projektů přece jen něco dělá ;-) U free projektů to snad platí dvojnásob, představte si, že máte bandu lidí, kteří navíc většinou přes den +- tvrdě pracují, nebo studují (popřípadě dělají obě věci zároveň). A teď přijdou domů a měli by ještě makat na free projektu, za který nedostanou ani zaplaceno. Dohlížet na takový tým není vůbec lehké, dodržování termínů je tady prázdný pojem, a takový tým navíc musí řídit člověk, který má stejné problémy jako ti, které má řídit, navíc musí dělat spoustu jiných věcí, o motivování lidí k práci, i když se sám cítí, že by zrovna teď neudělal ani čáru, nemluvě.

FarawayStudiosRozhovor

Takže sranda to asi není o) Můžeš nám prozradit, kdy váš projekt IGU vyjde a na čem právě pracujete?

Snad Zima 2006 (this includes Prosinec 2006 a Leden-Březen 2007). Sranda to teda není, i když jak kdy. Momentálně většina týmu nedělá nic, protože jsou přece jen ještě vánoční prázdniny a majorita lidí je mimo domov. Osobně ale zrovna dělám na scénách, updatování webu a samozřejmě ten managing.

Blíží se závěr a mně tak zbývá popřát celému týmu Faraway Studios hodně štěstí a pevné nervy. Můžeš naše čtenáře nějak naladit? Proč by se zrovna oni měli těšit na projekt IGU?

Důvod je myslím jasný: jedna z nejlepších (odpustím si skromnost, beztak bych jí jen předstíral ;-) původních free her se blíží, nádherná pro free hru absolutně neviděná grafika, atraktivní a originální příběh (ze kterého není dosud známo prakticky nic), originální a atmosférická prostředí, zajímavé a prokreslené postavy, dlouhá hrací doba, romantika, deprese, atmosféra a celkové provedení, na nějž klademe důraz a péči, která není ve free hrách (a bohužel i některých komerčních) vůbec běžná! S spousta dalších věcí (1024*768 rozlišení scén, bonusy, 50+minut originálního a původního soundtracku, který má na starost Polský hudební skladatel s desetiletými zkušenostmi, kompletní anglické nadabování rodilými mluvčími atd. atd.) Zájemci nechť shlédnout naši domácí stránku. Děkuji za příjemný povánoční rozhovor, čtenářům bych ještě popřál ať si užijí ty zbylé dny volna a ať už konečně napadne sníh!

Autor:
Témata: krb
  • Nejčtenější

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

novinky 9. 5. 2024 50

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 31

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 7

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nový handheld Asus ROG Ally X má dramaticky navýšit výdrž

novinky 10. 5. 2024 0

Herní handheld ROG Ally s Windows 11 brzy oslaví rok od vydání. Asus podle očekávání chystá novou...

Je to nářez, ale zatím jen v předběžném přístupu. Hráli jsme Hades 2

preview 10. 5. 2024 3

Jedna z nejlépe hodnocených her roku 2020 se dočkala pokračování. Hades 2 neslevuje z ničeho, co...

Sice jsme z něj neviděli ani obrázek, i tak prý nový Dragon Age vyjde do roka

novinky 9. 5. 2024 9

Na další pokračování série Dragon Age už fanoušci čekají bezmála deset let. Podle finanční rozvahy...

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

novinky 9. 5. 2024 50

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...