Jak probíhá reklamace počítačových her

  • 17
Spousta z vás jistě zažila na vlastní kůži problémy při reklamaci jakéhokoliv výrobku v jakémkoliv obchodě jídlem počínaje a obuví konče. Stejně jako cokoliv jiného se však dají reklamovat také počítačové hry. A jak taková reklamace vypadá?

Spousta z vás jistě zažila na vlastní kůži problémy při reklamaci jakéhokoliv výrobku v jakémkoliv obchodě jídlem počínaje a obuví konče. Stejně jako cokoliv jiného se však dají reklamovat také počítačové hry. K tomu dochází zpravidla poté, co si nejprve v příslušné prodejně zakoupíte počítačovou hru, u vás doma ji však nespustíte a jdete ji vrátit zpět do obchodu s požadavkem, aby vám za ni dali nazpět i těžce vydělané a za nefungující titul utracené peníze. Ani v obchodech s počítačovými hrami však nebudou z vašeho požadavku zrovna dvakrát odvázaní.

Kdy tedy máte právo hru reklamovat? Odpověď je prostá - vždy, když vám nejde spustit na vašem počítači, případně je-li na ní poznat zjevné poškození média ať už přímo z výroby či způsobené vinou distribuce. A co se tedy děje přímo při následné reklamaci? "Zákazník přijde do prodejny, kde hru nainstalujeme na náš počítač a následně ji vyzkoušíme. Pokud hra funguje bez problémů, reklamaci považujeme pochopitelně za neoprávněnou. Je-li vadné médium přímo z výroby, provedemevýměnu za jiné médium s totožnou hrou. Zde je však nutné podotknout, že samozřejmě neuznáváme CD poškozená špatným zacházením (čili poškrábaná nebo pošpiněná média, na nichž jsou jasně zřetelné například otisky prstů). Pokud hra nefunguje ani na našich počítačích, nabídneme výměnu za jiný titul, případně vrátíme peníze," informoval nás Jan Maisnar, vedoucí prodejny JRC Megastore na nám. I.P.Pavlova.

Zeptali jsme se tedy: jaké hry bývají nejčastěji reklamovány a kolik reklamací je posouzeno jako oprávněných a tudíž prodejcem uznáno? "Většinou dochází k reklamaci starších her, které jsou určeny pro operační systém MS-DOS. Zákazníci mají většinou korektně nainstalované Windows 98, ale již nemají správně nainstalován samotný MS-DOS. U novějších her bývá zase problém v tom, že hra vyžaduje nové ovladače ke grafické nebo zvukové kartě. Těch oprávněných reklamací tudíž moc není, i přesto se však vždy snažíme zákazníkovi pomoci a poradit, navíc může využít také naši hotline na telefonním čísle 02/24942505," dodal Maisnar.

Jak tedy vidíte, ani prodejci počítačových her se do reklamací jimi prodávaných titulů nikterak nehrnou a upřímně řečeno se není čemu divit. Starosti, které s reklamovanými produkty jejich prodejci mají, bych totiž rozhodně nechtěl zažívat. Na druhou stranu - domníváte-li se, že je vaše reklamace oprávněná, rozhodně se nenechte odbýt. A máte-li chuť, můžete nám v diskusním příspěvku pod článkem zanechat vaše názory na to, jaké máte vy osobně zkušenosti s reklamací počítačových her v České republice.