FF XIII vyvoj

FF XIII vyvoj

Jak probíhá vývoj Final Fantasy XIII...

  • 14
Jak je to vlastně s FF XIII engine? Od roku 2006 nás Square-Enix krmí jedním a tím samým videem, které vždy o kousek rozšíří. Jde ale o video v engine hry? Zdá se, že otázka byla konečně rozseknuta.

Final Fantasy XIIIFinal Fantasy je sérií, která ovlivňuje celý herní svět. Často určuje i vítězství videoherní platformy. Posouvá však i nově limity v grafice. První Final Fantasy pro PSOne, legendární Final Fantasy VII, byla ve své době doslova grafickou extází, Final Fantasy X se o totéž postarala při začátku cyklu PS2. Nikdy však nebylo očekávání tak veliké a tolik nejasností, jako v případě grafiky Final Fantasy XIII, která má vyjít na PS3. Od roku 2006, kdy Square-Enix předvedl video, však panuje mezi hráči totální zmatek. Může opravdu hra vypadat, tak, jak ukazuje video?  

Final Fantasy XIIIDonedávna byla Final Fantasy XIII spojena se dvěma klíčovými slovy. White Engine. Podle zpráv ze samotného Square-Enix mělo jít o engine, na kterém FF XIII poběží a to speciální engine, využívající na naprosté maximum právě SPU jednotky procesoru CELL, které jsou podle vývojářů klíčem k úspěchu vývoje na PlayStation 3, stejně jako tomu bylo svého času s využíváním Vector Units na PS2. White Engine měl zvládat grafiku blížící se úrovní CGI filmu Final Fantasy VII: Advent Children.

Final Fantasy XIIIPřed několika dny ale Square-Enix všem vyrazil dech, když oznámil, že White Engine, přejmenovaný na Crystal Tools je ve skutečnosti ¨vývojové prostředí, které umožňuje vytvářet hry jak pro PS3, tak pro PC, Xbox 360, ale dokonce i pro Wii, kde údajně půjde díky Crystal Tools využít množství grafických aspektů patřících jinak pouze next gen systémům. Zavládl chaos. Byla od počátku tedy tvrzení Square-Enixu o výjimečnosti White Engine pouhým holedbáním se?

FF XIIIWebu FF-XIII se doufáme konečně podařilo celou hádanku vyřešit, když získal screenshoty z vývoje Final Fantasy XIII probíhajícího právě na Crystal Tools. K dispozici dosud sice bylo již video, ukazující práci na hře, ale nebylo zcela jisté, zda jde opravdu o záběry z realtime engine, nebo práce na FMV. Teď je potvrzeno, že screenshoty ukazují práci s Crystal Tools. Nemůžeme si pochopitelně nadále být na 100 % jisti, ale zdá se, že hra opravdu dosáhne v ingame podobě kvality, jak ji známe z traileru a ze screenshotů.

Screenshoty z práce s Crystal Tools

Final Fantasy XIII development Final Fantasy XIII development

Výsledek v samotné hře

Final Fantasy XIII Final Fantasy XIII

Pokud jsme byli dosud otráveni tím, že Square-Enix stále odmítá odhalit jakékoliv další ukázky ze hry, teď v nás napětí dosahuje vrcholu. Práce s Crystal Tools odpovídá skutečně těm pasážím z traileru, které byly vždy označovány za možný realtime engine. Samozřejmě trailer obsahuje i CGI scény, ale klíčové momenty, ukazující hrdinku Lighting na ulici futuristického města Cocoon, jak bojuje mečem s obřím monstrem a množstvím vojáků, jsou přes svoji dokonalost s nejvyšší pravděpodobností realtime.

                                      Práce s Crystal Tools

V traileru jsou na těchto záběrech vidět i tlačítka, ukazující jednotlivé fáze a podoby útoku, ubíhající čas ATB bojového systému, čísla, označující ztrátu bodů nepřátel, ale i neuvěřitelně živé a realistické pohyby samotné hrdinky, zvláště pak jejích vlasů. Dosud jsme měli velké pochybnosti, zda i tyto části videa, které je doplněno mnoha CGI scénami, nepatří pouze do předrenderované ukázky. Ukázky jejíž reálné podoby se nyní snaží zoufale ve Square-Enix dosáhnout, přičemž stejně jako vývojáři Killzone 2 z Guerilla Games neukázují ze hry raději nic, dokud nezvládnou, co chtěli. Teď je vidět, že se pracuje s modely, které známe z traileru. Nemůžeme se dočkat, kdy Square-Enix půjde s kůží na trh. Doufáme, že již brzy...

Trailer - bojová část patrně realtime