Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modernizované hry nejsou jen dojná kráva. Jejich vznik připomíná magii

  10:00aktualizováno  10:00
Mohlo by se zdát, že práce na remasterovaných verzích her končí exportem obrázků ve větším rozlišení. Ve skutečnosti za nimi však mnohdy bývá seriózní úsilí, textury vznikají znovu a původní grafika slouží pouze jako reference pro nový návrh.

Umělci přitom musí balancovat mezi modernějším pojetím a vzhledem, který je věrný původní hře. Grafici tak zachovávají základní strukturu jednotlivých textur neboli obrázků, kterými jsou jednotlivé 3D modely potažené. Pokud tedy vytvářejí dlaždice, nová verze musí mít identický počet čtverečků.

Při návrhu je třeba respektovat, kde byla původní textura špinavá a kde se naopak leskla čistotou. Detaily je přitom třeba odhadovat z obrázků v menším rozlišení, což mnohdy vyžaduje notnou dávku představivosti. Ve výsledku tak kombinujete původní vzor s detaily, které využívají vyššího rozlišení nové textury.

Začínáte tedy s „čistým listem papíru“ a předlohu se snažíte co nejvěrněji okopírovat při práci ve větším rozlišení.

Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku

Modernizace BioShocku

„Při tvorbě remasteru přemýšlíte nad tím, čeho se původní grafik pokoušel docílit. Ale mnohdy se to zcela ztrácí kvůli kompresi (starého obrázku),“ popisuje postup Ana Rodriguezová, která pomáhala s modernizací BioShocku.

Většinou se postupuje od nejvýznamnějších prvků k drobnějším detailům. Rodriguezová jako příklad uvádí plochu, kde začne výraznými kameny a postupně přidává měch, špínu, škrábance a podobně.

Textura navíc nemůže vypadat dobře jen sama o sobě. Musí pasovat do zbylého prostředí a být v souladu s grafickým pojetím hry. To v případě BioShocku kombinuje realistické prvky se stylizovanou vizuální stránkou.

Modernizace BioShocku
Modernizace BioShocku

Textury pro BioShock: The Collection

Právě u práce na balíku BioShock: The Collection to prý představovalo výzvu. Ve standardním studiu totiž vidíte, co vytvářejí kolegové a můžete se navzájem přizpůsobit. Grafiku remasteru však Rodriguezová vytvářela jako externistka.

Při standardním vývoji kreativní ředitel v kanceláři pomáhá sjednotit vzhled textur a výsledek pak působí, jako by veškerý vizuální obsah vytvářela jedna osoba.

I navzdory externistické práci se však studiu Blind Squirrel Games podařilo zachovat duch série BioShock. A právě pro modernizaci s úctou k předloze ji lidé vyzdvihují.

Autor:


Témata: grafika, práce, Umělec


Nejčtenější

Review bombing hry Dota 2
Steam zavádí ochranu proti recenzím naštvaných uživatelů

Někdy stačí málo a jinak oddaní hráči se vrhnou proti vývojářům. Jejich rajonem jsou internetové diskuse a jejich tempo je vražedné. Mohou vývojáři vůbec něco...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Další z rubriky

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.
Konec stávky herních dabérů na dohled, dohodnout se trvalo téměř rok

Zástupci videoherního průmyslu a herecké organizace SAG-AFTRA po 11 měsících konečně dospěli ke kompromisu. Pokud dojde ke schválení předběžné dohody, stávka,...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.