Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokument odhaluje působivé pozadí vzniku Far Cry Primal

aktualizováno 
Za oponou vývoje pravěké akce Far Cry Primal se skrývalo nezvyklé množství úsilí. Lingvisté pro potřeby hry vytvořili hned tři jazyky a dabéři je museli ovládnout. Herci se kromě toho učili pohybovat jako pravěcí lidé.

Far Cry Primal lidi dělí na dva tábory. Jedni hru vyzdvihují pro posun série originálním směrem, druzí pak kritizují přílišnou odlišnost od předchozích dílů. Cílem autorů však bylo osekat značku Far Cry na kost a dobrat se koncepčního jádra, díky kterému je série oblíbená.

Vznik titulu provázely intenzivní rešerše a spolupráce s historiky, antropology i lingvisty. Projekt se totiž odehrává deset tisíc let před naším letopočtem, tedy v době kamenné. A při tvorbě fiktivního světa Orosu se autoři inspirovali v karpatské oblasti.

Fotogalerie

V dokumentu je možné spatřit mapu, která zvýrazňuje převážně Rumunsko, podstatnou část však tvoří i Slovensko a objevit na ní lze také cíp České republiky.

Region se po konci ledové doby údajně stal rozkvétajícím prostředím, do něhož cestovaly kmeny z různých částí Evropy.

Pro potřeby hry navíc vznikla trojice fiktivních kmenů s unikátní kulturou a sadou hodnot. A jeden se inspiruje historickými případy, ve kterých skupina lidí žila v izolaci po stovky nebo i tisíce let.

To ve hře symbolizuje společenství Udam, jež izolace v kombinaci se snahou o přežití vedla k incestu. Udamové cítí, že s nimi něco není v pořádku, a uchylují se proto ke kanibalistické konzumaci jiných kmenů. Věří totiž, že je těla zdravých lidí posílí.

„Neviditelná práce“ se vyplatila

Řeč jednotlivých kmenů pomáhali vytvářet lingvisté. Ti nejprve zrekonstruovali praindoevropský jazyk, ze kterého vytvořili mutace odrážející mentalitu a vyspělost fiktivních kmenů.

Herci dabující jednotlivé postavy se pak jazyky museli naučit. Autoři hry totiž očekávali uvěřitelné výkony, a memorizace pasáží proto nestačila. Lektorka tak od herců vyžadovala, aby si ve fiktivních jazycích povídali.

Speciálních nároků na herce však tvůrčí tým měl více. Museli se například naučit pohybovat jako pravěký člověk. S tím jim pomáhal pohybový kouč, který se do mentality tehdejších lidí snažil vžít. Znamenalo to alespoň částečné oproštění od moderního myšlení a méně vzpřímené pohyby.

Výsledkem je proto nezvykle propracovaný svět, investice do zevrubného vývoje se však soudě podle naší recenze vyplatila. Far Cry Primal totiž od Bonuswebu získal hodnocení 90 % a Emanuel Svoboda o titulu napsal: „Tohle je hra, která vydrží na dlouho, má spoustu možností, obsahu a je zatraceně nápaditá.“ (čtěte recenzi)

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal
Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Stronghold 2: Steam Edition
Legendární Stronghold 2 se vrací. Mučit poddané můžeme v lepší grafice

Na Steam dorazila vylepšená verze druhého dílu legendární strategie. Pro majitele původní hry je navíc k dispozici zdarma.  celý článek

Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution splní sny všem milovníkům dinosaurů

Nové video ukazuje krásy chystané budovatelské strategie na motivy filmového Jurského světa. Tohle bude splněný sen všech milovníků dinosaurů.  celý článek

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.