Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojáři z velikých studií přibližují, jak pronikli do herního průmyslu

aktualizováno 
Svět profesionální tvorby počítačových her je plný talentovaných lidí. Proniknout do odvětví, a proměnit amatérský vývoj na zdroj obživy proto nemusí být vždy triviální. Někteří z tvůrců se zkušenostmi s prací ve velikých studiích však svou cestu k placeným pozicím popsali.

Ilustrační obrázek z titulu Homefront: The Revolution, který vznikl v Dambuster Studios | foto: BW

Stephen Rhodes, návrhář příběhů v Deep Silver Dambuster
Původně studoval vojenskou historii na Salford University. Po dvou letech však v rámci školy změnil specializaci a zaměřil se na návrh videoher. „Mým rodičům, kteří tehdy žili na Novém Zélandě jsem to neřekl. Obával jsem se, co si budou myslet,“ řekl Rhodes pro server Kotaku.

Rhodes studium dokončil pro třech letech, a to s vyznamenáním. Následovala testerská práce ve studiu Traveller’s Tales. Po třech měsících mu však firma nabídla pozici návrháře úrovní. Další tři a půl roku tak pracoval na videoherní séri LEGO. Práce ho však nenaplňovala, přestěhoval se proto do Polska a začal pomáhat s vývojem Zaklínače 3.

Katie Chironisová, herní návrhářka v Oculus Studios
Chironisová po práci v herním průmyslu toužila již během vysokoškolských studií. Její rodiče však plán neschvalovali, nevnímali ho totiž jako perspektivní kariéru.

Katie se přesto přidala do školního vývojářského kroužku, ve kterém vytvářeli drobné hříčky. Učila se během toho programovat a po večerech s partou vrstevníků experimentovala například s technologií Unity.

Z práce vzešla řada menších projektů, například textové adventury, meditační hra či titul, ve kterém vás honí kuřata. Chironisová zkušenosti nabírala v době, kdy se teprve pokládaly základy nezávislé scény.

Nebylo proto zřejmé, jestli její zájem o alternativní hry může vést k plnohodnotné kariéře. Nakonec však vývojářku přijali na praxi do Electronic Arts, po které následovala práce v Microsoft Games.

Min Fu, ilustrátor v Toys for Bob
Fu své úvodní krůčky v herním průmyslu popisuje jako přízeň štěstí. Hned první pracovní pozicí totiž byla praxe ve společnosti Telltale Games, kam ho přijali na základě portfolia.

V tom bylo možné objevit řadu tradičních kreseb a olejových maleb, které se stylově hodily k připravované adventuře na motivy Hry o trůny. A právě na té Telltale Games právě pracovalo.

Fu se během praxe osvědčil, a firma mu nabídla juniorskou pozici na plný úvazek.

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších strategií roku 2018

Jurassic World Evolution

Strategie sice nejsou tak populární jako střílečky, letos jich přesto vyjde víc než dost. Řekli jsme si, že jich...

Další z rubriky

Nového Prince of Persia se jen tak nedočkáme

Prince of Persia, ilustrační foto

Značka Prince of Persia je momentálně pozastavena a v nejbližší době se na tom určitě nic nezmění.

Nový digitální obchod chce konkurovat Steamu, umožní prodávat dohrané hry

Obchod Robot Cache

Legendy herního průmyslu Brian Fargo a Nolan Bushnell rozjíždějí nový digitální obchod s hrami.

Simulátor americké armády školí, jak se chovat při střelbě ve škole

Výukový program EDGE

Ještě před pár lety se počítačové hry považovaly jako jednu z možných příčin střelby na školách, dnes se naopak...

Najdete na iDNES.cz