Odpovídá: Tomáš Honz (merlin)
Ahoj, přijal jsem tvé pozvání rád. Historický šerm je takové hraní si na středověk s dobovými kostými, zbraněmi a ve stylovém prostředí středověkých hradů. Jde o jakousi simulaci tehdejšího života se vším co k tomu patří, tzn. i boje s meči a sekerami apod. Je to každopádně skvělá zábava a každému snílkovi doporučuji se přijít na nějaké představení alespoň podívat.
Existuje i fantasy šerm, což je to samé, jen ve fantasy prostředí, např. Pán prstenů...
Tak to je parádní záliba. Jak ses k tomuto "hraní" dostal? Jak probíhá takové představení a kdo ho organizuje? Jak dlouho už tento koníček provozuješ?
Už jako malej kluk jsem byl blázen do rytířů a středověku a velkých bitev, takže když jsem potom zjistil, že v dnešní době existuje něco takového, sebral jsem pár kámošů a začali jsme šermovat. Ale to už je pár let zpátky. Jinak takové představení můžete vidět na spoustě hradů třeba při různých slavnostech. Většinou ho organizují sami účinkující a jde o jakési hrané divadlo se středověkou tématikou.
|
Hraješ na PC ty žánry her, které se tomuto bojování podobají? Jaké například?
Myslím, že nemám žádný vysloveně oblíbený žánr. Když mě nějaká hra osloví, tak si jí zahraju a nezáleží na tom, jestli to je RPGéčko, strategie, nebo střílečka. Kdybych měl jmenovat mé nejoblíbenější tituly, tak většina z nich budou určitě střílečky. Z nich nedám dopustit hlavně na Half-Life 1 a 2. To, si myslím, jsou absolutní špičky v herním průmyslu. A samozřejmě se těším na UT 2007.
A přesně kvůli tomu děláme dnes rozhovor. Horlivě očekávaný Unreal Tournament 2007 přinese jistě hodně nového a převratného. Představíš, prosím, našim čtenářům trochu blíže tuto hru? Na co se můžeme těšit?
|
|
Další věcí, která určitě stojí za zmínění je předpokládaná zničitelnost levelů, tzn. že by mělo jít ve hře spoustu věcí deformovat a ničit. To by každopádně byl zajímavý prvek hry, ale těžko si představit jaký by to mělo na hru dopad. Uvidíme tedy jestli autoři nakonec tento element nechají, nebo ho velmi omezí. Hra je primárně vyvýjena pro multiplayer, ale autoři slibují, že ani hráči bez připojení k internetu nebudou ničím ochuzeni. Můžeme se tedy snad těšit na brilantní umělou inteligenci a možnost boty ovládat hlasem.
Určitě vás také zajímá hardwarová náročnost. Ještě sice nebyly oficiální požadavky zveřejněny, ale podle různých zdrojů a dostupných screenů lze soudit, že i přes slibovanou optimalizaci si bez 3GHz procesoru, 1GB paměti RAM a X800 grafické karty moc nezahrajete. Já osobně už šetřím na pořádný upgrade.
|
Přesné datum známo není, ale výhledově by měla hra vyjít před letošními Vánocemi, nebo v prvním čtvrtletí příštího roku.
To už se můžeme začít těšit a hltat přibývající informace. K tomu nám dobře poslouží fanstránky o této hře. Neznáš náhodou nějaké? :c)
Nedávno jsem nalezl špičkovej Korejskej web o téhle hře, opravdu všem doporučuji, najdete tam všechno. Jen nevím jestli mi na BW povolí dát sem odkaz na něj, jelikož je to potencionální konkurence... :o)
Né, samozřejmě, že vás nikam do asie neposílám. Ve skutečnosti máme ve finálních fázích přípravy web o UT 2007, kde si najde každý co potřebuje ve svém rodném jazyce ;o)
Kdy tě napadlo udělat web právě o novém Unrealu? Jak dloho už na tvorbě této fansite pracuješ?
Nápad se zrodil letos na jaře, když jsem brouzdal po internetu a nemohl jsem najít jedinou slušnou stránku o UT 2007, to mě naštvalo, tak jsem si řekl, že by si to ta hra zasloužila. A tak doufám, že se naší redakci podaří udělat opravdu kvalitní fansite, na kterou se budete rádi vracet.
|
Kolik členů čítá vaše redakce? Jak máte svojí práci rozloženou?
Jsme celkem tři. Já mám na starosti grafiku a chod stránek. Druhý člen - nitro - shání materiál a píše články. Třetí - Baker - má na starosti texty. Ale nemáme to nějak striktně rozdělené. Jsme kámoši, takže každej z nás prakticky dělá co umí a co je potřeba.
Kdy se dočkáme oficiálního spuštění této vaší fanstránky? Co vám ještě chybí do její kompletace?
To je správná otázka. Zbývá nám ještě kousek cesty do cíle a tím kouskem je přepsat jí do redakčního systému. To zřejmě bude ještě nějaký ten týden trvat, ale pokud všechno půjde hladce, tak jí spustíme 1.7. 2006.
Co na stránkách po jejich spuštění najdeme a jaká témata budou časem přibývat? Bude nový Unreal stejně modifikovatelný jako jeho předchůdci a dočkáme se tak desítek přídavných modů?
|
Co se týká modifikovatelnosti nového Unrealu, tak o tom zatím můžeme jen spekulovat. Ale jelikož každý Unreal zatím byl skvěle modifikovatelný, tak není důvod myslet si, že od toho autoři upustí. Sami by si uškodili a oni to moc dobře vědí ;o)
Nezbývá nic jiného, než se na nový Unreal Tournament 2007 těšit a doufat, že nenabere žádné zpoždění, kvůli kterému, nedej Bože, by se měl měnit dokonce letopočet v názvu na 2008! Myslím, že se to nestane a chlapíci z Epic Games si pořádně máknou.
Ještě nakonec bych se rád vrátil k tobě, Tomáši. Do malého "dotazníku" na úvodu jsi vyplnil, že ti je 17 let. Jak je to doopravdy? :c)
No dobře, já se teda přiznám, no... 17. narozeniny mám až 15.6., což je až za několik dnů, takže jsem vám všem lhal... je to neomluvitelné, já vím. A nemám pro to bohužel žádné vysvětlení. Ale můžu slíbit, že co se Unrealu týče, tak vám budu předávat pravdivé informace :o)
|
Oslava už sice jedna byla, ale jelikož jsem člověk, který rád slaví, tak budou ještě minimalně dvě další. A jak to slavím? No nejraději mám večírky se svými přáteli, ale to samo o sobě nestačí na oslavu, takže asi bude pořádnej mejdan :o)
Tak to teda pořádně oslav a užij si správně ten mejdan. Díky za rozhovor a na závěr ti nechávam volný prostor, který můžeš využít k čemu jen budeš chtít.
No já vim, že by sem patřilo poděkování a bla bla bla, takže díky tobě, Luboši, ten rozhovor byl fajn a díky BonusWebu, že náš projekt s UT 2007 vzali pod svá křídla. A taky bych vás všechny chtěl samozřejmě pozvat na náš web, který snad 1.7. už poběží. Těšíme se na vás!
A na závěr můj oblíbený vtípek: Tatínek na vesnici sleduje synka, jak jde kamsi večer s baterkou. Ptá se: "Kam jdeš s tou baterkou?" "Na rande." "Hej, když jsem já šel na rande, nebral jsem si baterku." "No, a podívej, cos sbalil!" :o)