Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaká je situace u Fineway Studios?

  2:20aktualizováno  2. srpna 9:35
Dnešní rozhovor se zaměřuje na nynější situaci v týmu Fineway Studios, který, jak jsme se dozvěděli, spolupracuje s novou vývojářskou skupinou. Jaká je jejich vzájemná spolupráce?

Ahoj, tak nejprve se nám představte. Jak se jmenujete, kolik je vám let a jakou máte funkci ve vašem týmu?

Spark: Volám sa Jakub Bedecs čoskoro dosiahnem vek 18 rokov, v tíme medzinárodný tím zo základom v SRzastávam funkciu team leadera a webdizajnera, v zoskupení CGM som členom managmentu a mám na starosti všetko okolo websolutions. [Spark - game design, konštrukcia misií, 2d grafik, programátor]

Jerrry: Jmenuji se Ondřej Nahálka, je mi 19 let a jsem jedním ze zakladatelů a v dnešní době i vedoucím projektu o českých a slovenských hrách, CGM. V týmu a vývoji jako takovém zastávám funkci managementu a hlavního testování. [Jerrry - hlavný tester, poradca, vedúci CGM]

Pro neznalé musíme zmínit, čím se váš tým zaobírá, tudíž nám prozraďte, kolik členů Fineway Studios má a co je to vlastně Contabile?

Spark: Tím Fineway Studios vznikol koncom roka 2004 s jasným cieľom poskytovať kvalitné služby v oblasti webdesignu a priemyselnej grafiky a čiastočne zo zisku z grafického centra sa venovať vývoju hier. V súčastnosti má FWS 28 členov, ktorí pracujú v 5 tímoch individuálne na svojich projektoch. Najnovším tímom je Mafia MP, ktorý sa skladá z viacerých ľudí pracujúcich na projekte Mafia DT a z nových členov, ktorí nás presvedčili svojimi schopnosťami v oblasti editovania Mafie.

Jerrry: Contabile je název úplně prvního konceptu modifikace, se kterou přišel team Karla Stieblinga. Vzhledem k jeho schopnostem vedení týmu a vývoje však vznikly rozpory a FWS se bez delšího přemlouvání rozhodlo ukončit spolupráci a zapojit do vývoje CGM. Tudíž už se nebude jednat o změnu do moderní doba alá Contabile, ale o Mafia Mission Pack. Scénář pochází z hlavy Jakuba Bedecse, bližší informace však budou v době dokončení hratelné ukázky.

FarawayStudiosRozhovor

Jak všichni moc dobře víme, spolupráce mezi oběma týmy, které pracovali na datadisku Contabile jsou u konce. Můžete nám nějak vysvětlit, proč k tomu vůbec došlo?

Spark: Rozhodne spolupráca neprebiehala už od začiatku tak, ako by mala. Našim prvotným cieľom bolo skvalitniť propagáciu projektu. Vytvorili sme novú web prezentáciu, pridali (anti)fanúšikom možnosť podeliť sa o svoje názory a priniesli nový systém komunikácie vývojového tímu. Z našej strany sme požadovali aby projekt napredoval, a pracoval tak aby stihol termín, ktorý si sami vývojári stanovili. Nakoľko však práca stagnovala a veľka časť našej pomoci vyšla vďaka tomu naprázdno začali sme na nápor členov tímu, ktorý DT vyvíjali viac venovať projektu, nakoľko nedostávali žiadne pozitívne impulzy pre vývoj. Ako bolo už spomenuté vznikol konflikt, ktorý sme riešili racionálne a tak spoluprácu ukončili z výsledkom, že na DT pracuje stále tím, ktorý ho začal a FWS počas celého vývoja na ňom nepracoval, len vystupoval ako hlavný partner a sponzor projektu.

Jerrry: Jak jsme popisovali výše, Karel Stiebling se totiž cítil utlačovaný ze strany produktivního vedení a s myšlenkou, že by mu projekt odcizili, se rozhodl ukončit spolupráci. Nikterak nás to nemrzí, nyní alespoň nebudeme omezování špatným konceptem, zbytečnými a nerealizovatelnými detaily, které hru spíše rozširovaly do šířky, než aby hra rostla tak, jak by měla. Samozřejmě nechceme říci, že by jejich projekt nebyl v budoucnu úspěšný, důležité je netrefit se do termínu, kdy už bude hra pro mnoho lidí nezajímavá, a to může přijít s možným příchodem pokračování. Pokud tedy na nějakém developer dělá. Naše myšlenka je velice perspektivní a dle mého názoru se zaměřujeme více na hratelnost, než na kosmetické úpravy.

FarawayStudiosRozhovor

Co vlastně pro vás rozpad obou týmů znamená? Budete muset dílko nějakým způsobem ořezat, nebo se nic nemění?

Spark: Nešlo o rozpad tímov ale o ukončenie spolupráce medzi developerom a partnerom projektu. Na projekte DT naďalej pracuje niekdajší TFM, a na to akým smerom sa bude uberať budúcnosť tohto projektu nemáme žiaden vplyv.

Jerrry: Lépe řečeno se budeme věnovat čistě vývoji našeho projektu ;).

Na čem v nynější době pracujete? Co vám dělá největší problémy?

Jerrry: Není tajemstvím, že po spojení FWS s CGM plánujeme krom mafia mission packu i několik dalších her. Snad můžu trošku prozradit, že se bude jednat o jeden komerční projekt + několik další spíše pro zábavu bez nároku na finanční motivaci. Co se týče mafia mission packu, rozhodně největší starostí je kódování a kamerový systém. Jakubovi se sice podařilo vyřešit problémy s clipingem a umisťováním neviditelných stěn, ale stále mu nedají spát kamery a jejich koordináty. Další informace však o modifikaci neprozradím, to budou muset vyhrazení recenzenti vyvodit z prezentační mapky, kterou pro ně připravujeme a kterou jste v mafii ještě neviděli.

Spark: Ako bolo už Jerrrym naznačené pracujeme na prezentačnej hratelnej misií, ktorá bude prebiehať v úplne nových priestoroch a bude spristupnená len pre vybrané press&developer osobnosti. Podľa odozvy budeme pokračovať v tvorbe.

Jak jste na tom s grafickým zpracováním, konkrétně s enginem? Může se cachat vynikajícími technologiemi, nebo spíše patří do staršího železa? Uveď to na pravou míru, co vlastně mohou naši hráči od vizuálního zevnějšku datadisku očekávat?

Spark: Kedže sa jedná o add-on používame ten istý engine, avšak v istej miere ho modifikujeme, aby vyhovoval našim potrebám. Engine je síce z roku 2000, ale jednoznačne sa dá zaradiť medzi tie kvalitnejšie. Po grafickej stránke sa snažíme zasadiť objekty do rovnakej grafickej línie ako je v klasickej hre.

Jerrry: Já bych snad jen doplnil, že v enginu panují jistá omezení, které, ať už chceme nebo ne, musíme respektovat a že si nemůžeme dovolit v malé dohlednosti modely o vyšším počtu polygonů, než se standartně používá. Engine nebyl vyvinut na to, aby se hráč kochal nejmodernějšími grafickými výstřelky, ale aby běžel optimálně plynule i na slabších sestavách.

Díky za rozhovor a pokud chcete vzkázat něco našim čtenářům, ať už cokoliv, máte možnost.

Spark: Díky tiež, rozhodne dúfame, že sa situácia okolo "mafie dt" upokojí a ľudia si o každom projekte utvoria vlastný obraz, u nás napr. podľa screenshotov a názorov odborníkov, ktoré hodláme v budúcnosti vypustiť. Web, ktorý ste doteraz navštevovali na této adrese bude dočasne zrušený, avšak bude odkazovať na portál CGM priamo pod osobitnú sekciu o projekte, kde budú vždy najaktuálnejšie informácie a materiály. Zatiaľ je projekt v procese príprav, pokiaľ nás odozvy ohľadne prezentačného dema utvrdia v myšlienke pokračovať, nebude nám v tom nič stáť dokončiť tento add-on. bye.. Spark

Jerrry: Taky děkujeme, budeme se snažit dílo včas dokončit, takže i nadále nás sledujte a podporujte, ať má naše práce skutečně smysl. peace.. Jerrry

Závěrem bych jen popřál, aby se to chlapákům povedlo a českou herní scénu obohatili o nový, kvalitní přírůstek, kterým jejich projekt rozhodně je.
Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 52

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 17

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

magazín 25. 4. 2024 2

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo

novinky 24. 4. 2024,  aktualizováno  6

Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...

Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

novinky 24. 4. 2024 7

Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

85 %

RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

ps5 24. 4. 2024 2

Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...