Jaká je situace u Fineway Studios?

  2:20aktualizováno  2. srpna 9:35
Dnešní rozhovor se zaměřuje na nynější situaci v týmu Fineway Studios, který, jak jsme se dozvěděli, spolupracuje s novou vývojářskou skupinou. Jaká je jejich vzájemná spolupráce?

Ahoj, tak nejprve se nám představte. Jak se jmenujete, kolik je vám let a jakou máte funkci ve vašem týmu?

Spark: Volám sa Jakub Bedecs čoskoro dosiahnem vek 18 rokov, v tíme medzinárodný tím zo základom v SRzastávam funkciu team leadera a webdizajnera, v zoskupení CGM som členom managmentu a mám na starosti všetko okolo websolutions. [Spark - game design, konštrukcia misií, 2d grafik, programátor]

Jerrry: Jmenuji se Ondřej Nahálka, je mi 19 let a jsem jedním ze zakladatelů a v dnešní době i vedoucím projektu o českých a slovenských hrách, CGM. V týmu a vývoji jako takovém zastávám funkci managementu a hlavního testování. [Jerrry - hlavný tester, poradca, vedúci CGM]

Pro neznalé musíme zmínit, čím se váš tým zaobírá, tudíž nám prozraďte, kolik členů Fineway Studios má a co je to vlastně Contabile?

Spark: Tím Fineway Studios vznikol koncom roka 2004 s jasným cieľom poskytovať kvalitné služby v oblasti webdesignu a priemyselnej grafiky a čiastočne zo zisku z grafického centra sa venovať vývoju hier. V súčastnosti má FWS 28 členov, ktorí pracujú v 5 tímoch individuálne na svojich projektoch. Najnovším tímom je Mafia MP, ktorý sa skladá z viacerých ľudí pracujúcich na projekte Mafia DT a z nových členov, ktorí nás presvedčili svojimi schopnosťami v oblasti editovania Mafie.

Jerrry: Contabile je název úplně prvního konceptu modifikace, se kterou přišel team Karla Stieblinga. Vzhledem k jeho schopnostem vedení týmu a vývoje však vznikly rozpory a FWS se bez delšího přemlouvání rozhodlo ukončit spolupráci a zapojit do vývoje CGM. Tudíž už se nebude jednat o změnu do moderní doba alá Contabile, ale o Mafia Mission Pack. Scénář pochází z hlavy Jakuba Bedecse, bližší informace však budou v době dokončení hratelné ukázky.

FarawayStudiosRozhovor

Jak všichni moc dobře víme, spolupráce mezi oběma týmy, které pracovali na datadisku Contabile jsou u konce. Můžete nám nějak vysvětlit, proč k tomu vůbec došlo?

Spark: Rozhodne spolupráca neprebiehala už od začiatku tak, ako by mala. Našim prvotným cieľom bolo skvalitniť propagáciu projektu. Vytvorili sme novú web prezentáciu, pridali (anti)fanúšikom možnosť podeliť sa o svoje názory a priniesli nový systém komunikácie vývojového tímu. Z našej strany sme požadovali aby projekt napredoval, a pracoval tak aby stihol termín, ktorý si sami vývojári stanovili. Nakoľko však práca stagnovala a veľka časť našej pomoci vyšla vďaka tomu naprázdno začali sme na nápor členov tímu, ktorý DT vyvíjali viac venovať projektu, nakoľko nedostávali žiadne pozitívne impulzy pre vývoj. Ako bolo už spomenuté vznikol konflikt, ktorý sme riešili racionálne a tak spoluprácu ukončili z výsledkom, že na DT pracuje stále tím, ktorý ho začal a FWS počas celého vývoja na ňom nepracoval, len vystupoval ako hlavný partner a sponzor projektu.

Jerrry: Jak jsme popisovali výše, Karel Stiebling se totiž cítil utlačovaný ze strany produktivního vedení a s myšlenkou, že by mu projekt odcizili, se rozhodl ukončit spolupráci. Nikterak nás to nemrzí, nyní alespoň nebudeme omezování špatným konceptem, zbytečnými a nerealizovatelnými detaily, které hru spíše rozširovaly do šířky, než aby hra rostla tak, jak by měla. Samozřejmě nechceme říci, že by jejich projekt nebyl v budoucnu úspěšný, důležité je netrefit se do termínu, kdy už bude hra pro mnoho lidí nezajímavá, a to může přijít s možným příchodem pokračování. Pokud tedy na nějakém developer dělá. Naše myšlenka je velice perspektivní a dle mého názoru se zaměřujeme více na hratelnost, než na kosmetické úpravy.

FarawayStudiosRozhovor

Co vlastně pro vás rozpad obou týmů znamená? Budete muset dílko nějakým způsobem ořezat, nebo se nic nemění?

Spark: Nešlo o rozpad tímov ale o ukončenie spolupráce medzi developerom a partnerom projektu. Na projekte DT naďalej pracuje niekdajší TFM, a na to akým smerom sa bude uberať budúcnosť tohto projektu nemáme žiaden vplyv.

Jerrry: Lépe řečeno se budeme věnovat čistě vývoji našeho projektu ;).

Na čem v nynější době pracujete? Co vám dělá největší problémy?

Jerrry: Není tajemstvím, že po spojení FWS s CGM plánujeme krom mafia mission packu i několik dalších her. Snad můžu trošku prozradit, že se bude jednat o jeden komerční projekt + několik další spíše pro zábavu bez nároku na finanční motivaci. Co se týče mafia mission packu, rozhodně největší starostí je kódování a kamerový systém. Jakubovi se sice podařilo vyřešit problémy s clipingem a umisťováním neviditelných stěn, ale stále mu nedají spát kamery a jejich koordináty. Další informace však o modifikaci neprozradím, to budou muset vyhrazení recenzenti vyvodit z prezentační mapky, kterou pro ně připravujeme a kterou jste v mafii ještě neviděli.

Spark: Ako bolo už Jerrrym naznačené pracujeme na prezentačnej hratelnej misií, ktorá bude prebiehať v úplne nových priestoroch a bude spristupnená len pre vybrané press&developer osobnosti. Podľa odozvy budeme pokračovať v tvorbe.

Jak jste na tom s grafickým zpracováním, konkrétně s enginem? Může se cachat vynikajícími technologiemi, nebo spíše patří do staršího železa? Uveď to na pravou míru, co vlastně mohou naši hráči od vizuálního zevnějšku datadisku očekávat?

Spark: Kedže sa jedná o add-on používame ten istý engine, avšak v istej miere ho modifikujeme, aby vyhovoval našim potrebám. Engine je síce z roku 2000, ale jednoznačne sa dá zaradiť medzi tie kvalitnejšie. Po grafickej stránke sa snažíme zasadiť objekty do rovnakej grafickej línie ako je v klasickej hre.

Jerrry: Já bych snad jen doplnil, že v enginu panují jistá omezení, které, ať už chceme nebo ne, musíme respektovat a že si nemůžeme dovolit v malé dohlednosti modely o vyšším počtu polygonů, než se standartně používá. Engine nebyl vyvinut na to, aby se hráč kochal nejmodernějšími grafickými výstřelky, ale aby běžel optimálně plynule i na slabších sestavách.

Díky za rozhovor a pokud chcete vzkázat něco našim čtenářům, ať už cokoliv, máte možnost.

Spark: Díky tiež, rozhodne dúfame, že sa situácia okolo "mafie dt" upokojí a ľudia si o každom projekte utvoria vlastný obraz, u nás napr. podľa screenshotov a názorov odborníkov, ktoré hodláme v budúcnosti vypustiť. Web, ktorý ste doteraz navštevovali na této adrese bude dočasne zrušený, avšak bude odkazovať na portál CGM priamo pod osobitnú sekciu o projekte, kde budú vždy najaktuálnejšie informácie a materiály. Zatiaľ je projekt v procese príprav, pokiaľ nás odozvy ohľadne prezentačného dema utvrdia v myšlienke pokračovať, nebude nám v tom nič stáť dokončiť tento add-on. bye.. Spark

Jerrry: Taky děkujeme, budeme se snažit dílo včas dokončit, takže i nadále nás sledujte a podporujte, ať má naše práce skutečně smysl. peace.. Jerrry

Závěrem bych jen popřál, aby se to chlapákům povedlo a českou herní scénu obohatili o nový, kvalitní přírůstek, kterým jejich projekt rozhodně je.
Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Necenzurovaná verze Agony nejspíš přeci jen vyjde

Agony

Půl roku po vydání hry Agony se možná dočkáme původně plánované necenzurované verze. Otázka je, jestli to ještě bude...

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...



Najdete na iDNES.cz