Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vylepšit Zaklínače? Dělíme se o nápady pro druhý datadisk

aktualizováno 
Po vydání datadisku Srdce z kamene pro Zaklínače 3 se pozornost fanoušků obrací k dalšímu dobrodružství bělovlasého zaklínače, které ponese název O krvi a víně. Co bychom ve hře rádi viděli?

Zaklínač a jeho svět | foto: Crew

Nová oblast Toussaint není fanouškům knižní předlohy neznámá. Kromě ní se můžeme těšit na dvacet hodin dlouhou dějovou linku a řadu dalších novinek. Ačkoliv je třetí Zaklínač naprosto úžasná hra, je v ní stále co vylepšovat. Zde je pár tipů, na co by se měli autoři zaměřit.

Strom dovedností s více sloty

Jak jsem zmínil již v recenzi Srdce z kamene, hra potřebuje rozšířit počet slotů, které můžete zaplnit získanými dovednostmi. Stávající stav je evidentně uzpůsoben pro postup směrem k třicáté úrovni. Hraní datadisků nebo New Game Plus je tak ochuzeno o důležitý element. Rozhodování o tom, které z odemčených dovedností využijete, je hotovým trýzněním hráče. Abyste mohli využívat novou schopnost, musíte vyhodit tu, která byla vaší první volbou, tedy s největší pravděpodobností lépe odpovídá vašemu hernímu stylu. To se musí změnit. Obtížnost hry a protivníků je třeba samozřejmě citlivě nastavit tak, aby vám potvory stále dokázaly pořádně zatopit.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Bossové jako ultimátní výzva

Hra nepotřebuje výzvy s internetovými tabulkami, v rámci kterých si hráči honí ego nashromážděním určitého počtu bodů. Nepotřebuje ani jakoukoliv formu multiplayeru. Finální výzvu by měla představovat speciální monstra, jejichž poražení by vyžadovalo výraznou šikovnost ze strany hráče či nejsilnější vybavení ve hře. Bossové třídy Weapons z her Final Fantasy nebo legendární lodě z AC IV: Black Flag jsou perfektní ukázkou toho, čím by měli tvůrci hráče potrápit. Tato monstra by vzhledem k mnohem větší náročnosti neměla být součástí klasického příběhu, ale představovat „endgame“ výzvu pro ty, kteří se na ni cítí.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Větší role zaklínačských znamení

Zaklínač není mág, ale jeho kouzla rozhodně nejsou nepoužitelná. Geralt může ovlivňovat mysl nepřátel, vyvolávat oheň i tlakovou vlnu, zpomalovat čas nebo sám sebe chránit před poškozením. Znamení by ale šlo využít také jako prostředek pro řešení všemožných hádanek napasovaných na prostředí ve hře. Inspiraci si tvůrci mohou vzít u řešení puzzlů ve hrách s Batmanem. Podobná hratelnost by se hodila například při prozkoumávání jeskyních prostor nebo komnat s tajnými dveřmi.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

The Witcher 3: Hearts of Stone

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Nepřátelé jako v prvním datadisku

Možná nejde tak úplně o novinku, ale zaznít to tu musí. CD Projekt by se měl co nejvíce snažit, aby nepřátelé ve hře byli tak vydaření jako v prvním datadisku. Důraz musí být kladen především na jejich mrštnost a schopnost držet si Geralta s jeho smrtonosnými piruetami co nejdále od těla. Boje s pavouky a kanci jsou přesným příkladem, jak by to mělo vypadat, těžkopádný medvěd představuje přesný opak. To samé platí o bossech, kteří by se měli lišit jak vizuálně, tak stylem boje a specifickými dovednostmi. I zde je třeba vést hráče k tomu, aby pokud možno sám nalezl specifickou taktiku jak nepřítele porazit.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač a jeho svět

Zaklínač a jeho svět

Drak, dryády, upíři... a striga

Některé typy postav v Zaklínači 3 nápadně chybí, nebo jsou zastoupeny jen minimálně. Snad autory k jejich odsunutí do ústraní vedlo to, že se s nimi hráč setkal v předchozích dílech. To platí třeba v případě draka, který hrál ve dvojce hodně důležitou roli. Vzhledem k tomu, že s draky je to ve světě Zaklínače složitější, nemusí jít o klasický lovecký úkol. Drak může být klidně jedna z hlavních postav příštího datadisku. Na jakoukoliv epizodu s dryádami nebo strigou také ve třetím Zaklínači čekáme zatím marně. S upíry a jim podobnou havětí je to veselejší, ve hře však byli převážně pasováni do role krvežíznivých monster. Příznivci Regise z knižní předlohy přitom vědí, že s upíry může být nemalá zábava.

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Návaznost na konec hry (bez spoilerů)

První datadisk se teoreticky odehrával před vlastním koncem Geraltova dobrodružství, což mnohé z hráčů zklamalo. Ať už váš příběh v rámci hry skončil jakkoliv, prostor pro přímou návaznost se přímo nabízí. Geralt by na začátku datadisku mohl dostat nabídku, kterou prostě nelze odmítnout, zanechal všech povinností i radovánek a odebral se do Toussaintu. Podobné pojetí by umožňovalo, že hráč by mohl dostat jeden nebo dva exkluzivní úkoly v závislosti na tom, k jakému závěru se v předchozím dobrodružství dopracoval.

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Zaklínač 3: Srdce z kamene

A všechno, co je na Zaklínači skvělé

Toussaint by měl být samozřejmě nádherný a plný míst, která je radost prozkoumávat. Očekáváme, že CD Projekt bude věnovat velkou péči jednotlivým místům na mapě. Čekáme fantastický příběh a postavy, byť Srdce z kamene nasadilo v tomto ohledu laťku proklatě vysoko. Šetřit by se nemělo ani na těžkých volbách a šedé morálce, kterou je Zaklínač proslulý. Nedávné odložení datadisku O krvi a víně až na druhé čtvrtletí roku 2016 sice trochu zamrzí, dává však tušit, že se tvůrci rozhodně snaží.



Témata: Zaklínač


Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.