Jedi Outcast - Rytíř Jedi znovu zasahuje

  • 39
Dobří holubi a dobří hrdinové se vracejí. Na jaře by spolu s prvními vlaštovkami mělo přiletět také pokračování dobrodružství starého známého Kylea Katarna, rytíře Jedi ze série Jedi Knight. Je čas vytáhnout světelné meče a nechat se vést Silou. Hra Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast se blíží.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast Akční bojovka Jedi Knight 2: Jedi Outcast volně navazuje na předchozí díly série založené na slavných Hvězdných válkách. V minulých dvou hrách jsme se seznámili s Kylem Katarnem jako s adeptem na rytíře Jedi a sledovali jsme jeho dobrodružství, když odolával svodům a lákadlům temné stránky Síly. Po prožitých dobrodružstvích se Kyle rozhodl odejít na odpočinek, svůj světelný meč pověsil na hřebík a slíbil, že už Sílu nikdy nepoužije. Člověk míní a okolnosti mění - osm let po posledních dobrodružstvích musí Kyle opustit předčasnou penzi, světelný meč sundá z hřebíku a vydá se bojovat za síly dobra. Z toho jste určitě pochopili, že vám Jedi Knight 2: Jedi Outcast nenabízí volbu mezi dobrem a zlem, ta se objeví až v multiplayeru. Kromě Kylea se ve hře objeví také další staří známí z předchozích dílů nebo ze samotného filmového zpracování Hvězdných válek. Na jeho cestě mu bude pomáhat Jan Ors a ve hře byste měli potkat také Luka Skywalkera.

Hra Jedi Knight 2: Jedi Outcast je postavena na vylepšeném enginu Quake III: Arena. Hráč se ve hře setká s first person a third person pohledem a bude mezi nimi přepínat. Zatímco first person se samozřejmě hodí pro pohyb a průzkum, do third person pohledu se hra automaticky přepne při soubojích se světelným mečem. Hráč ale bude mít možnost přepnout se Jedi Knight 2: Jedi Outcast zpátky do first person pohledu. Fanouškům Hvězdných válek se možná při přečtení slov "světelný meč" rozsvítily oči. Tato zbraň Jediů samozřejmě ve hře nesmí chybět. Jak každý fanoušek dobře ví, slouží světelný meč nejen k útoku, ale i k obraně nebo k odrážení střel z laserových zbraní. Tuto schopnost bude mít Kyle od začátku a jak bude postupovat na vyšší úrovně, bude se postupně zlepšovat, až dokáže odrazit střelu přímo na vojáka, který ji vystřelil. Speciálních schopností založených na Síle bude mít Kyle samozřejmě mnohem více - patří k nim Force Jump (skok), Force Push (zasáhne nepřítele vlnou energie), Force Heal (uzdravování), Force Speed (zvýší rychlost) nebo Force Pull (vyrazí nepříteli zbraň z ruky) a mnohé další. Díky Síle bude Kyle schopný také hodit světelný meč jako bumerang na cíl a částečně ovládat směr jeho letu.

K čemu by měl rytíř Jedi báječný světelný meč, kdyby neměl dostatek materiálu, na kterém by ho vyzkoušel, že? Cesta k cíli ale není nikdy jednoduchá a i Kyle si ji bude muset proklestit armádami nepřátel. Systém soubojů se od minulých her samozřejmě zlepšil, a tak se můžeme těšit na více možností ovládání světelného meče, nové pohyby a seky (mezi nimi bude prý i možnost useknout nepříteli ruku) nebo už výše zmiňovaný hod mečem na cíl. Nepřátelé budou reagovat na zranění podle toho, kam je seknete. Zásah do hlavy nebo do trupu samozřejmě zabolí více než seknutí do stehna. Kromě meče bude ve hře k dispozici celá řada dalších zbraní známých z filmů i z předchozích her a také několik novinek.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast Kromě singleplayerových misí, které se budou odehrávat v různých mapách pod širým nebem i uvnitř budov, nabídne Jedi Knight 2: Jedi Outcast také propracovaný multiplayer. Na rozdíl od hry jednoho hráče v něm bude možnost vybrat si mezi cestou Dobra a cestou Zla. Klaďasové a Záporáci pak budou používat rozdílné schopnosti založené na Síle, což přináší zajímavé strategické možnosti. Oproti singleplyeru bude několik schopností navíc a najdete také mnohem více předmětů. V multiplayeru si můžete zahrát v klasických módech - od deathmatche až po capture the flag. Nepočítejte ale s tím, že byste si prošli singleplayerovou kampaň s více hráči. Vzhledem k tomu, že hra poběží na enginu Q3A, budou k dispozici také klasické cheaty. A ještě jedna malá poznámka pro multiplayerové estéty - ve hře více hráčů se od sebe budete lišit i barvou světelného meče.

Na závěr jsem si nechal několik "drobečků". Jeden se týká orientace - ve hře kupodivu nebude žádná automapa, ale podle tvůrců opravdu nebude potřeba. Také uslyšíme hudbu z nevyčerpatelného fondu Johna Williamse, který má na svědomí muziku k původním filmům. Dynamický systém by měl reagovat na právě probíhající akci, takže by se nemělo stávat, že se při vypjatém souboji bude z reprodoktorů linout kosmický ploužák a při plížení kolem nepřátelské hlídky budou trombóny bourat sousedovic stěnu :-). A na závěr jedno datum - Jedi Knight 2: Jedi Outcast vyjde zřejmě v už letos březnu. Ať vás provází Síla!


Témata: Fond