Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z české kuchyně: Jewelama je spojování tří kamenů jinak

  13:43aktualizováno  13:43
Jewelama je klasické spojování tří kamenů, které se její autor Petr Vadlejch pokusil vylepšit o nový prvek. Hra je určená pro Android a stáhnout si ji můžete zdarma.

Jewelama | foto: Petr Vadlejch

Ahoj, přináším čerstvou novinku ohledně vydání mé hry pro Android s názvem Jewelama. Sáhl jsem po klasickém principu spojování tří stejných kamenů, ale pozměnil jsem pravidla. Jedná se zatím o mou nejlepší hru, na které jsem strávil několik týdnů práce a na vylepšování stále pracuji. Zatím na vás čeká 30 tematických levelů. Opět jsem použil prostředí Construct2, stejně jako dříve u Bubble Pop Island nebo Endless Cave Quest.

Nová klasika

Přestože spojování tří už dneska asi nikoho neohromí, stále jde o zábavnou záležitost, která baví spoustu hráčů. Přemýšlel jsem tedy, s čím novým ještě přijít. Říkám tomu „prázdnota“. Když nenajdete stejné kameny vedle sebe, přetáhnete prst přes bílou prázdnotu ke kamenu stejné barvy třeba na konci obrazovky. Prázdnota ale není všude, každý level je unikátní a navíc náhodně generovaný.

Jewelama

Jewelama

Mým cílem je tvořit další levely, jsou seskupené po patnácti do jednotlivých světů. První dva světy již jsou hotové, jedná se o Plástve a Lagunu. V Laguně najdete mořské motivy a každý level je zároveň tvarem symbolizujícím něco spojeného s mořem. S tím jsem si vyhrál asi nejvíc, k tomuto účelu jsem si v Construct2 připravil i jednoduchý, ale efektivní editor.

Když se někdo dostane úplně na konec, pořád má ve hře i druhý mód, kde se hraje v časovém limitu na skóre, které poté můžete publikovat na Google Play a porovnat jej s ostatními. Nechybí ani achievementy.

Když nevíš, spláchni to

Splnit level není jen o klikání. Vyžaduje jistou strategii. Hvězdičky nutné k odemčení dalších levelů totiž získáte tím, že budete spojovat kameny do delších řetězců. Nejde o to udělat co nejdelší řetěz, ale co největší počet těchto řetězců s 4 a více stejnými kameny.

Jewelama

Jewelama

Pokud se dostanete do úzkých a už nemůžete najít žádnou trojici stejných kamenů, jednoduše zatáhnete za táhlo a celý level se resetuje. Prostě to spláchnete a před vámi jsou nové příležitosti. Někdy si říkám, že by se to hodilo i v životě (nejen na toaletě).

Doufám, že třeba tuhle hru zkusíte a hned ji nespláchnete. Budu rád za jakoukoliv podporu a názor, jak se vám to hraje a co byste zlepšili. Protože to myslím vážně, umístil jsem hru také na crowdfundingové stránky IndieGoGo pro získání financí na propagaci, protože bez ní to prostě nejde. Tak pojďte hrát!

INFO: Stáhnout na Google Play

Výzva

Pracujete na hře a rádi byste o ní dali vědět světu? Vydali jste novou hru? Napište nám a dáme vám prostor.

Text, ve kterém svůj projekt představíte, by se měl vejít mezi 1 500 až 3 000 znaků s mezerami. Vyzkoušíte si základy marketingu: zkuste čtenáře zaujmout a vysvětlit jim, proč by se měli těšit právě na vaši hru. Text se musí vztahovat k aktuální události, jako je například odhalení hry či vydání hry. Vyhrazujeme si právo materiál nezveřejnit, například z důvodu porušení autorských práv. Nebudeme přetiskovat ani tiskové zprávy či popisný text z obchodu z aplikacemi.

V případě zájmu či dotazů pište na „ondrej (tečka) zach (zavináč) idnes (tečka) cz“ a do předmětu uveďte „z české kuchyně“.

Proč z české kuchyně?

Chodí nám stále více žádostí o recenze nezávislých her od českých autorů či prosby o propagaci. Přiznáváme, že není v našich silách věnovat se všem. Přesto bychom rádi české tvůrce podpořili v jejich úsilí, proto spouštíme seriál s pracovním názvem „Z české kuchyně“, v němž mají možnost vám své hry, případně novinky sami představit.

Autor:




Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.