Herní svět akční hry Rage byl podle jeho názoru skořápkou, kde se toho příliš nedělo. Jako problematické vnímal též předčasné a časté zveřejňování informací. To vedlo k přílišným očekáváním. Lidé se tak těšili na jiný titul, než jakým Rage ve skutečnosti byl.
RageO postapokalyptické akci Rage jsme napsali: "Ve srovnání s jinými tituly je to takový jednooký král. Není dokonalý, ale překonává chabý průměr dobrých titulů." |
Hře prý uškodilo srovnávání s akcí Bordelands (naše recenze zde), která na rozdíl od Rage citelně využívá prvků známých z her na hrdiny.
Carmack tak hráče ujistil, že se společnost z chyb poučila a opakovat je nebude. A to se ostatně projevuje i v mediálním suchu spojeném se čtvrtým Doomem.
Datum vydání Carmack okomentoval tradičně: bude to hotové, až to bude hotové. Vyvrátil nicméně loňské spekulace o zrušení vývoje. Společnost naopak plánuje na vývoj nového Doomu soustředit veškeré síly.
Končí tak mobilní divize, která podle Carmacka pracovala na několika projektech současně a jeden z nich byl ve finální fázi.
"Doufám, že se v budoucnu do mobilů různými způsoby vrátíme. Skutečným cílem jsou ale blockbusterové špičkové tituly, a to pro id znamená Doom 4," prohlásil Carmack na QuakeConu. "V zásadě každý se soustředí na Doom 4."
Vývoj čtvrtého Doomu firma potvrdila již v roce 2008 a Carmack i několikrát slíbil, že hru ukáže na příštím ročníku festivalu QuakeCon. Pokaždé se však omluvil, a oficiální obrázky ze hry tak dodnes nejsou k dispozici.
Novou strategii ohledně předčasného zveřejňování materiálů si tak v id Software zjevně vzali k srdci.