Na pozici technického ředitele ve firmě Oculus nastoupil Carmack již před časem. Všeobecně se mluvilo o tom, že tento krok nebude mít vliv na Carmackovu práci v id Softwaru. Nyní vychází najevo pravý opak.
Serveru Games Industry potvrdil Carmackův odchod ředitel studia id Software Tim Willits. Současně s tím uklidňuje případnou paniku: "Johnova práce na enginu id Tech 5 a technologiích pro současný vývoj je ukončena, a jeho odchod tak nebude mít žádný vliv na současné projekty. Máme skupinu skvělých programátorů, kteří pracovali s Johnem a budou pokračovat v tradici výroby výborných her s využitím těch nejlepších technologií." A za všechny dlouholeté kolegy přeje Johnovi to nejlepší v další kariéře.
Na Twitteru se k situaci vyjádřil i sám Carmack: "Chtěl jsem v id zůstat jako technický dozor, ale nevyšlo to. Asi je to tak nejlepší, protože mít rozdělený záběr nebylo jednoduché."
John Carmack je jedním z původních zakladatelů studia id Software. To vzniklo v roce 1991 a okamžitě se etablovalo jako jedna z předních herních značek. Zejména jejich tituly Wolfenstein 3D a Doom z počátku 90. let patří k nejzásadnějším milníkům herní historie.
Carmack byl vždy považován především za vynikajícího programátora, který inklinuje k nejlepším technologiím. V minulosti se například několikrát nelichotivě vyjádřil na adresu omezených možností herních konzolí.
S ohledem na jeho fascinaci technologiemi tedy jeho přechod k virtuální realitě docela dává smysl, ať už tedy nakonec projekt Oculus Rift dopadne jakkoliv.