Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

John Carmack si vydupal DOOM 3

  12:00aktualizováno  1. června 7:47
Ano, je to tak. Příštím velkým projektem Id Software by měl být další díl nejslavnější série her mezi akčními 3D střílečkami. Šéfové firmy radostí nijak neskáčou, ale mezi hráči už toto oznámení vzbudilo vlnu nadšení. Nálada v Id software je zatím velice napjatá.
DOOM 3 (fotomontáž :-))

Oficiální vyjádření Id software zatím není k dispozici a na veškeré informace ohledně toho rozhodnutí Id vyhlásilo embargo. Zjistit, co se v Id vlastně stalo (a stane) máme tedy možnost jen z pravidelných vyjádření, které zveřejňuje hlavní programátor firmy John Carmack:

Většina těchto informací neni vlastně nic pro veřejnost, ale když se něco neřekne přímo, může to někoho nepříjemně ranit. Z hovoru mnoha lidí je patrné, že hráčská obec by celkem uvítala, aby se jako náš přiští projekt Q3 dělal remake DOOMu. Diskuze na toto téma vyvolala mezi zaměstanci vlnu téměř hmatatelného rozechvění, ale Adrian měl vůči téhle myšlence silnou averzi, a tak ji vždycky znovu a znovu vetoval.

Na návrhu alternativní hry se pokračovalo paralelně v průběhu vývoje mission packů a mých osobních výzkumů. Několik bodů, včetně všeobecné absence nadšení pro předpokládaný firemní plán, vřelé přijetí Wolfensteina na E3 a nadšení tím, co všechno můžeme dělat s poslední zobrazovací technologií nám čím dál tím víc naznačovalo, že nejdeme tou správnou cestou.

Probíral jsem to s několika dalšími lidmi a rozhodli jsme se, že je nanejvýš nutné vytáhnout za naši věc do neradostného boje proti společnosti. Kevinovi a Adrianovi (kteří kontrolují více než 50% společnosti) jsme dali ultimátum. Budeme pracovat na DOOMu, dokud nás nevyhodíte.

DOOM 3 (fotomontáž :-))

Zcela zjevně to pro nikoho nebyla velká zábava, ale je to tu: Budeme pracovat na nové DOOMovce, zaměříme se na hru pro jednoho hráče a budeme využívat úplně novou technologi a to téměř v každém aspektu. To je vše, co jsme ochotni na nějaký čas říct, takže nás nenuťte do žádných interview. Promluvíme si o tom až všechny ty věci budou hotové, abychom se vyhnuli nějakým zavádějícím komentářům.

Šlo to lépe než jsme čekali, ale včera se stal další průšvih. Kevin a Adrian vyhodili Paula Steeda jako odvetu, za to, že jsem jim oponoval. Paul rozhodně udělal v minulosti několik věcí, které by byly dostatečným důvodem pro vyhazov z práce, ale tohle byla pomsta za to, že byl mezi "spiklenci". Myslím, že Paul odvedl dobrou práci a že mohl být vůbec nejužitečnějším tvůrcem DOOMu.

V důsledku toho, že projekt přišel v osobě Paula Steeda o jednu z hlavních osob starajících se o trojrozměrné modely ve hrách, kinematiku a animaci, doufá zároveň Carmack, že se brzy podaří najít dostatečnou náhradu (nejméně dva lidi), kteří by byli schopni podpořit úspešnost celého projektu. Jestliže tedy už máte silnou motivaci a dost dlouhý seznam úspěchů na tomto poli, běžte se zapsat do historie jako tvůrci DOOMu 3.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.