Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci virtuální reality se nesmí šetřit, zážitky jsou stále podřadné

  14:07aktualizováno  14:07
Ostřílený programátor John Carmack kritizuje přístup vývojářů k virtuální realitě. Komunita prý příliš těží z novosti technologie a výsledné produkty značně zaostávají za tradičními hrami a aplikacemi.

John Carmack je autorem klasických titulů jako Wolfenstein, Doom a Quake. Vývoj her však v roce 2013 opustil a pracuje od té doby jako technologický ředitel ve společnosti Oculus VR. A právě ta vyrábí jednu z předních přileb pro virtuální realitu.

Carmack tak vystoupil na akci Oculus Connect a vývojářům tam vzkázal, že při tvorbě her pro virtuální realitu by na sebe měli být přísnější. „Profitujeme z novosti a zájmu lidí zkoumat něco, co ještě nikdy předtím neviděli. Ale musíme k sobě být kritičtí,“ řekl Carmack.

„Dokážete ve virtuální realitě vytvořit něco, co má stejnou, nebo větší hodnotu než klasické aplikace?“

Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch

Zlepšit by bylo možné například návrh uživatelského prostředí. Problém však podle Carmacka představují především načítací časy. Mimo virtuální realitu totiž tvůrci usilují o dobu kratší než sekund a i to může být příliš.

„Představte si, že vašemu telefonu pokaždé potrvá třicet sekund, než se odemkne. Používali byste ho pak mnohem méně,“ objasňuje Carmack. Sám prý řadu titulů pro virtuální realitu přestal hrát právě kvůli dlouhým načítacím časům.

Carmackovy výroky zaznamenal server Games Industry.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Na portálu GOG můžete nově spravovat svůj uživatelský profil

GoG Galaxy

Digitální obchod GOG, věnovaný především klasickým starým hrám, nově podporuje socializaci uživatelů. Můžete se...



Najdete na iDNES.cz