Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci virtuální reality se nesmí šetřit, zážitky jsou stále podřadné

  14:07aktualizováno  14:07
Ostřílený programátor John Carmack kritizuje přístup vývojářů k virtuální realitě. Komunita prý příliš těží z novosti technologie a výsledné produkty značně zaostávají za tradičními hrami a aplikacemi.

John Carmack je autorem klasických titulů jako Wolfenstein, Doom a Quake. Vývoj her však v roce 2013 opustil a pracuje od té doby jako technologický ředitel ve společnosti Oculus VR. A právě ta vyrábí jednu z předních přileb pro virtuální realitu.

Carmack tak vystoupil na akci Oculus Connect a vývojářům tam vzkázal, že při tvorbě her pro virtuální realitu by na sebe měli být přísnější. „Profitujeme z novosti a zájmu lidí zkoumat něco, co ještě nikdy předtím neviděli. Ale musíme k sobě být kritičtí,“ řekl Carmack.

„Dokážete ve virtuální realitě vytvořit něco, co má stejnou, nebo větší hodnotu než klasické aplikace?“

Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch
Ovládání Oculus Touch

Zlepšit by bylo možné například návrh uživatelského prostředí. Problém však podle Carmacka představují především načítací časy. Mimo virtuální realitu totiž tvůrci usilují o dobu kratší než sekund a i to může být příliš.

„Představte si, že vašemu telefonu pokaždé potrvá třicet sekund, než se odemkne. Používali byste ho pak mnohem méně,“ objasňuje Carmack. Sám prý řadu titulů pro virtuální realitu přestal hrát právě kvůli dlouhým načítacím časům.

Carmackovy výroky zaznamenal server Games Industry.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

RECENZE: Lara Croft nabrala životní formu, nový Tomb Raider vás pohltí

Shadow of the Tomb Raider

Završení trilogie restartovaného Tomb Raidera se nadmíru povedlo. Na první pohled je hra od svých předchůdců k...



Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

RECENZE: F1 2018 jsou vypilované závody formulí a opravdová simulace

F1 2018

Sezona F1 2018 je stále v plném proudu. Díky legendárním Codemasters se jí nyní mohou zúčastnit virtuálně i hráči.

Další z rubriky

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

Série Wolfenstein ještě neřekla poslední slovo

Wolfenstein II: The New Colossus (PC)

Viceprezident Bethesdy Pete Hines vyvrátil spekulace o špatných prodejích posledního dílu Wolfensteina tím nejlepším...

Fanoušci předělávají New Vegas do enginu Falloutu 4. A vypadá to skvěle

Fallout 4: New Vegas

Tvůrci ambiciózního módu pro Fallout 4 si dali za cíl převést do jeho moderního enginu legendární Fallout: New Vegas....



Najdete na iDNES.cz