Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otec stříleček John Romero s novou hrou slibuje evoluci žánru

  17:00aktualizováno  17:00
John Romero v devadesátých letech pomáhal pokládat základní kameny akcí hraných z vlastního pohledu. A příští akce od autora Wolfensteina i Dooma má nabídnout dosud nevídané prvky.

Quake byl poslední hrou, na které Romero v id Software pracoval.

O novém titulu zatím mlží. Zmiňuje však: „Je to unikátní. To je na tom skvělé. Nikdy to nebudete porovnávat s čímkoliv, co již vyšlo.“

Romero v lednu zveřejnil přepracovanou verzi úrovně E1M8, která má být předehrou k novému titulu. Návrh mapy prý měl posloužit k zahřátí před prací na zcela novém projektu. A v ideálním případě by Romero s novou hrou rád vyrukoval obdobným způsobem, tedy bez velkolepých oznámení a nabubřelého marketingu. Jednoduše by chtěl jednoho dne oznámit, že vydal nový titul a nechal zbytek světa hru posoudit.

O počinu proto hovoří jen nekonkrétně a svůj přístup objasňuje slovy: „Nechci o tom mluvit, protože je to skvělý a unikátní nápad. Nikdy jsem podobnou hru neviděl.“ Spíše než vydávat jednu hru za druhou prý považuje za vhodný postup nechat koncept uzrát a přijít s něčím výjimečným.

Nový projekt přitom paradoxně vznikl při práci na jiné střílečce, ke které se Romero později může vrátit.

„Je to zcela odlišný nápad, ale značně to souvisí s tím, jak jsem novou akci chtěl navrhovat. O předchozím konceptu však také nebudu mluvit, chci ho totiž časem realizovat,“ řekl proslulý návrhář pro server Develop.

Ve výsledku tak může vzniknout geniální akce, v úvahu však připadá i naprostý propadák. Romero sice pomáhal formovat klasiky žánru, ale po odchodu ze studia id Software již žádnou zásadní hru nikdy nevydal.

Jeho nejproslulejší projekt Daikatana vycházel z tak velkolepého konceptu, že skončil jako propadák a dodnes se hodnotí jako jedna z nejhorších her všech dob (příběh o vzniku Daikatany).

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Milovali jste Descent? Pak nesmíte minout chystanou hru Overload

Overload

Na konci května vyjde nová střílečka od autorů legendárního Descentu. Nabídne stejnou hratelnost, avšak v moderní...

Seriál podle Zaklínače bude nejdříve v roce 2020

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Jedna z nejúspěšnějších her posledních let Zaklínač se dočká seriálového zpracování. Dopadne to tentokrát dobře?

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....



Najdete na iDNES.cz