Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Journey to the Center of Earth - Návod #1

  12:00aktualizováno  11. června 2:05
Ač se to na první pohled nezdálo, skrývá v sobě tato pěkná adventurka celkem dost nepěkných zákysových míst. Pokud jste se také na nějakém zasekli, nabízíme vám tento návod.

Journey to the Center of Earth Po bezpečném přistání začne Ariane fotografovat, ale na helikoptéru se zřítí skála. Jděte k helikoptéře, ale dovnitř se nemůžete dostat. Seberte tedy ze země část vrtule úplně vlevo a tu použijte na dveře, které se otevřou. Pilot v helikoptéře není, ale vezměte ze země lano, nůž, počítač a tašku. V inventáři otevřete tašku a získáte šroubovák, rukavice, zapalovač a prázdnou flašku. Šroubovák použijte na krabičku první pomoci, kterou v inventáři otevřete a získáte flaštičku s čistidlem, náplast, obvaz a tubu aspirinu. Použijte nůž na elektrickou rozvodnu a získáte několik drátů. Vyjděte z helikoptéry a jděte se podívat na pobřeží. Použijte počítač – v levém dolním rohu se objeví obrazovka, na kterou když kliknete, zapnete svůj laptop. Klikněte na maily a odešlete SOS mail. Jděte na druhou stranu a dojděte k jeskynnímu otvoru, který je ale zablokovaný velkým balvanem. Použijte na něj kus vrtule a pokuste se vejít. Pokud jste postupovali správně, řekne Ariane, že je tam tma, jinak řekne, že ještě nemůže odejít. V inventáři zapalte zapalovač a vejděte.

Journey to the Center of Earth Proberete se na pláži, kde se s vámi dá do hovoru starý Adam Coverlier. Promluvte si s ním a vyčerpejte všechna témata. Dá vám úkol najít krystal do jeho hole a odejde. Seberte kousek kosti a prázdnou lahvičku naplňte u břehu. Jděte ke starému dolu východem dole. Seberte velkou mušli a vejděte dovnitř. Na krabici seberte staré dláto (old chisel) a z krabice seberte pečetě (seals). Odejděte z jeskyně zpět na pláž a přejděte lávku. Dole seberte staré oblečení (cloth) a vlevo zkamenělé dřevo (fossilized wood). Klepněte na dva náhrobní kameny. Po kliknutí na levý klikněte na obrazovku počítače a přečtěte si o vědci – data úmrtí se liší. Na druhém kameni se nedá nic přečíst, použijte tedy v inventáři čistidlo na staré oblečení a získáte mokré oblečení. To použijte na druhý kámen a opět si v počítači přečtěte zajímavé informace. Jděte do jeskyně (vchod je u sítí v pozadí) a klikněte na krystal nad žebříkem. Nandejte si rukavice, použijte dláto na zkamenělé dřevo a krystal odsekněte. Klikněte na podivný stroj u východu z jeskyně a na podstavec položte krystal. Klikněte na měch – Ariane poznamená, že je potřeba krystal vyleštit. Vyjděte z jeskyně a vpravo u kapradin naberte písek. Ten dejte do lahvičky u přístroje a klikejte na měch do té doby, dokud krystal nezmění tvar. Vezměte naleštěný krystal a vraťte se do starého dolu. Jděte na konec chodby, ale je tam příliš velká tma. Klikněte na velké kolo. Vezměte si rukavice a použijte na potrhané dráty kousky drátů z helikoptéry. Opět si vezměte rukavice a použijte na ně náplast. Tím jste nahodili generátor a hle – všude je dost světla. Jděte tedy na konec tunelu do místnosti s velkým kruhem. Čeká nás první hlavolam. Prohlédněte si nápis nad dveřmi a prozkoumejte dveře. Musíte poskládat kameny ve správném pořadí. Bohužel základní postavení kamenů se generuje s každou novou hrou. Vlevo se musí poskládat kameny symbolizující přírodu, vpravo technologii. Vlevo je tedy první kámen tmavě červený (matka), druhý je žlutý (pšeničný klas), třetí fialový (hora), čtvrtý fialový (kolo a oděv), pátý světle modrý (blesk) a šestý oranžový (maska). Kameny vpravo jsou v tomto pořadí – hnědý (maják), světle modrý (letící pták), zelený (chemické potřeby), světle modrý (kola), žlutý (srp a pšeničný klas) a poslední je tmavě modrý (moře). Až se dveře otevřou, projděte jimi.

Journey to the Center of Earth Jděte do další obrazovky a klikněte na obří houbu. V počítači si přečtěte, že se jedná o neznámý druh. Použijte nůž na malé houby v trávě a pokračujte po cestě dále, dokud nenarazíte na schody nahoru. Vyjděte nahoru a promluvte si se strážným, dokud nevyčerpáte všechny možnosti. Zmíní se vám, že jeho společník má zlomenou nohu a trpí velkou bolestí. Dáte mu pilulky, ale ještě potřebujete nohu zpevnit. Sejděte dolů a jděte doprava. O několik obrazovek dále narazíte na most, u kterého je pařez. Blíže ho prozkoumejte a použijte na něj nůž. S kousky houby se vraťte ke strážnému a dejte mu je. Váš další úkol je spravit roh, kterým se přivolává „odvoz“. Zapalte zapalovač a ten pak použijte na kousek kosti – vznikne zpevněná kost. Tu použijte na velkou mušli. Teď absolvujte zdlouhavou cestu zpátky na pobřeží a do krystalové jeskyně a seberte měch z přístroje, kterým jste vyleštili krystal (předtím jste ho sebrat nemohli). Vraťte se ke strážnému a jděte k velkému rohu. Dostanete mail od sestry, ale nemůžete odpovědět. Podívejte se na velkou mušli, která slouží jako trouba. Chybí jí náustek, použijte tedy upravenou mušli, na kterou ještě poté použijte měch. Promluvte si se strážným a vychutnejte si animaci. Prozkoumejte stůl a seberte z něj mapu, která se vám uloží do počítače. Ze stolu ještě seberte mačetu, černý prášek (black powder pear) a révu (slender vines). Sejděte dolů a opět se dejte doprava k mostu. Dostanete odpověď na vaši SOS zprávu. Přejděte most. V další obrazovce klikněte na lebku a v počítači si přečtěte zajímavé údaje. Jděte před chatrč a promluvte si s Adamem. Po rozhovoru vejděte dovnitř a jděte do obrazovky, kde je okno. Vlevo vezměte amulet a jděte do obrazovky, kde jsou pod lampou vejce. Vezměte ze stolu kousky dřeva a knihu. Knihu si v počítači přečtěte. Vhoďte houby do zvláštní vázy a uvidíte, že pilot vyvázl v pořádku. V inventáři zkombinujte amulet s kousky dřeva a sestavte hlavolam (dva velké trojúhelníky jsou na levém a pravém kraji, zbytek už je jasný :)). Pokud to uděláte správně, amulet se otevře – uvnitř je klíček. Použijte otevřený amulet na truhlu a prozkoumejte sošku a vezměte dokumenty. Vše si v počítači pročtěte, vyjděte z chaty a dejte se cestou dále.

Journey to the Center of Earth Na konci mostu sešplhejte po provazovém žebříku a dojděte až ke kapradinám, které vám brání v dalším postupu. Použijte na ně mačetu a prosekejte si cestu. Seberte kus listu a jděte dále – dojdete ke T-Rexovi. Vyfoťte ho a dejte se cestou vpravo. Všimněte si dutého dřeva, které je namířené přímo na T-Rexe. Dejte do něj kus listu, colored pigment, black powder pear a nakonec slender vines. Zapalte zapalovač a zažehněte váš výtvor, čímž T-Rexe odlákáte. Dejte se cestou, která byla až do teď zablokovaná a dojděte ke kolejím. Všimněte si stromu s ovocem a zvířátka, které se snaží k ovoci doskočit. Utrhněte ovoce a jděte ke zvláštnímu vozítku na kolejích. Zvířátko vás bude následovat – dejte tedy ovoce do válce a vychutnejte si animaci.

Dojděte k městské bráně a promluvte si s Ocinem. Získáte klíč od věže. Ještě tedy nechoďte do města, ale klíčem si odemkněte věž a vstupte. V počítači si přečtěte informace o „Ganz Lux 4“ a prohlédněte si fotky Ariane – někdo vás sleduje! Prozkoumejte stůl a přečtěte si návod, jak vyvolávat fotky. Seberte fotografický papír a stiskněte vypínač nalevo. Dejte papír pod přístroj a klikněte na tubus. Seberte papír a v pravé obrazovce ho dejte postupně do levé, horní a pravé lázně. Získáte černobílou fotku, na kterou se v počítači podívejte. Není pochyb o tom, že jste sledováni! Vyjděte z věže a branou vstupte do města. Automaticky si promluvíte s Wallacem, kterého důkladně vyzpovídejte – dozvíte se velice zajímavé informace. Až odejde, klikněte na plakát a v počítači si ho prohlédněte. Jděte dolů a v počítači si přečtěte novou zprávu. Dejte se cestou vlevo a vejděte do budovy.

Journey to the Center of Earth Klikněte na hodiny na stěně – zastavily se. Klikněte tedy na mikrofon a ohlaste to Figarovi. Podívejte se ještě na plakát na stěně a projděte dveřmi. Dejte se dveřmi vlevo (ty vpravo jsou zamčené) a uvnitř si prohlédněte oba plakáty. Promluvte si s Enriquem, dá vám klíč od promítací místnosti a film o válce. Vraťte se tedy do chodby a klíčem si odemkněte zamčené dveře. Uvnitř si přečtěte poznámku na papíru vpravo a plakát na stěně. Poté použijte film na projektor a shlédněte film. Poté ho v inventáři analyzujte a vraťte se do místnosti s Enriquem. Použijte výtah uprostřed místnosti a nahoře si promluvte s Figarem. Potřebuje přepočítané koordináty, ale nemůže si vzpomenout, kam je dal. Sjeďte tedy opět dolů a vlevo seberte ze stolu koordináty na papíru. Za pomoci inventáře je vykalkulujte a vyjeďte opět nahoru za Figarem. Použijte počítačový panel vpravo a nastavte na něm číslice 6283, 1667, 5483 a 2092. Pokud jste to udělali správně, automaticky ustoupíte od terminálu a už na něj nebudete moci kliknout. Promluvte si s Figarem a řekněte mu o vašem úspěchu. Jděte dolů za Enriquem a dejte mu telegram od Figara.

Journey to the Center of Earth Vyjděte z budovy a jděte až na první rozcestí, kterým jste se sem dostali a jděte doprava. Uvidíte jezdce na triceratopsovi – klikněte na něj a shlédněte malou animaci. Promluvte si s vedle stojícím Heraklem, vyzpovídejte ho a po rozhovoru vstupte do jeho obchodu. Zkontrolujte kasu a seberte knihu receptů a prázdné karty na recepty. Přečtěte si v počítači knihu a zapamatujte si hlavně recept na „Hanagra of Syl“. Pod kasou stiskněte skryté tlačítko a u akvária vstupte do skrytého vchodu. Ze stolu tady seberte poznámku, kterou si prohlédněte. Promluvte si s Adamem – potřebuje „Hanagra of Syl“, ale nemá recept. Podívejte se na polici vpravo na hologram triceratopse (zapnete i vypnete ho panelem s tlačítky vedle) a zeptejte se na něj Adama. Ještě z druhé police vezměte bodec. Vraťte se zpět do obchodu a prozkoumejte hodiny na stěně – jdou rychleji! Vyjděte z obchodu a na rozcestí se dejte doleva. Dojděte k lékárně. Promluvte si s Armandou, ale moc toho z ní nedostanete. V inventáři vezměte bodec a prázdnou kartu na recept probodněte přesně tak, jak je to v počítači napsáno u receptu na „Hanagra of Syl“. Promluvte si s Armandou a až odejde, vhoďte kartu do otvoru o okna (musíte trochu poodstoupit, abyste ji viděli) a zatáhněte za páku nad otvorem. Vezměte lahvičku s „Hanagra of Syl“ a dojděte ji dát Adamovi do obchodu. Adam vám za ni dá mapu oblohy, kterou si přečtěte. Vyjděte z obchodu a na rozcestí se tentokrát dejte dolů a doleva – dojdete na tržiště. Promluvte si s mužem v balónu – s Gustavem. Potřebuje nějaké hélium z university. Jděte ke stánku s hodinami a seberte starou kůži a mazivo (grease). Jděte do vysoké budovy a klikněte pasem na akademii. Až dojedete do cíle, vystupte po velkých schodech a vstupte do akademie.

Jděte doleva a projděte dveřmi. Promluvte si s Armandou a vraťte se zpět. Vyjděte ven z akademie a přečtěte si nové informace v počítači. Vejděte dovnitř, tentokrát jděte doprava a projděte dveřmi. Promluvte si s Wallacem a Alexandrem. Až odejdou, stoupněte si před stůl a ikonkou počítače klikněte na dvě knihy na stole, které si hned přečtěte. Vezměte pásku s filmem a teď si prohlédněte podivný stroj vpravo. Zatáhněte za páku vlevo a seberte papír, který ze stroje vyleze a hned si ho přečtěte. Jděte na místo, kde byla Armanda a ze stolu seberte pilník a kus plechu. Ještě v další obrazovce seberte ze země láhev s héliem (je dost špatně vidět). Vyjděte ven z akademie a nechte se zavést ke komunikačnímu centru. Jděte do pokoje, kde si můžete přehrát film a přehrajte si pásku, kterou jste před chvílí sebrali ze stolu. Vyjděte z budovy a vyjděte městskou branou. Jděte do věžičky, kde se vyvolávají fotky – musíme opravit kameru, jak jsme to slíbili Ocinovi. V inventáři použijte pilník a kus plechu a vzniklý výtvor použijte na kameru. Ještě na ni použijte mazadlo a upalujte Ocinovi říct, že je kamera v pořádku – dovolí vám opustit město. Absolvujte zdlouhavou cestu do Adamovy chatrče a seberte ze stolu dinosauří vejce. Vraťte se zpět do města a vejce dejte Heraklovi. Jděte na tržiště za Gustavem a promluvte si s ním. Podívejte se na zařízení, které pohání balón. Všimněte si prasklé trubky, na kterou použijte starou kůži a tím ji opravíte. Na ventil nasaďte láhev s héliem a mapou oblohy klikněte na destičku nad páčkami. Vychutnejte si animaci – jste na území obrů (Giants).

Journey to the Center of Earth Jděte doleva, kde se setkáte s prvním obrem, jménem Kanoul Pale. Promluvte si s ním a ze země seberte „mastodon hair“. Jděte doleva, kde je vchod do vesnice, ale cestu blokuje jakési silové pole. Vraťte se tedy za Kanoulem a zeptejte se ho na silové pole. Musíte před ním nechat všechny ostré předměty, jinak nebudete vpuštěni. Jděte tedy zpět ke vchodu do vesnice položte na zem mačetu. Můžete vstoupit. Promluvte si s představenou vesnice – s Ariou Mnude. Dozvíte se nějaké informace. Jděte doprava a promluvte si se zahradníkem. Teď jděte doleva a promluvte si s rybářem Payanem Ouvou. Až vyčerpáte všechny možnosti rozhovoru, ukončete rozhovor a promluvte si s ním znovu – můžete se ho zeptat na předpověď počasí. Tu běžte honem říct zahradníkovi, ten vás pošle za léčitelkou, protože potřebuje ochránit květiny před nadcházející bouřkou. Jděte tedy cestou směrem k rybářovi, ale nedávejte se doleva, ale jděte nahoru. Tam je místní léčitelka Jahine Duubra, se kterou si o všem promluvte. Dá vám magickou hůlku (repellent stem), se kterou se můžete dostat do chrámu u zahradníka. Také sešle na zahradníkovy květiny ochranné kouzlo. Ještě než odejdete, seberte z police za léčitelkou prázdnou mušli (empty shell). Jděte za zahradníkem a řekněte mu, že jeho květiny budou v pořádku. Za odměnu vám dá heat-giving firefly, kterou po vás chtěl rybář. Doneste mu ji tedy a získáte živou mušli (living shell). Jděte zpět k zahradníkovi a použijte magickou hůlku na dveře. Uvnitř je Bares Mohul, se kterým si promluvte. Až zmizí, jděte k malé fontánce vlevo. Dejte do ní prázdnou mušli, živou mušli a nakonec mastodon hair. Teď klikněte na živou mušli, která je teď už prázdná a získáte „clean vegetable lens“. Vyjděte ven, zkontrolujte nový e-mail a jděte k léčitelce. Všimněte si na pozadí levitujícího ostrova a jděte tím směrem. Až se dostanete na úzkou cestu mezi skálami, podívejte se u dřevěných kůlů doleva, kde jsou bobule, které chce léčitelka. Seberte je za pomocí rukavic a doneste jí je. Ta vám za odměnu řekne, jak se dostat nahoru do levitující zahrady. Skočte si ještě promluvit s rybářem a poté dojděte k levitující zahradě.

Čeká nás jedna z nejhorších a nejzdlouhavějších pasáží z celé hry – hádanka s píšťalami. Okolo velké jámy vede cesta, u které je šest píšťal, jejichž otvory mohou být přikryty listem. Nahoře je soška, které když vytáhnete jazyk, tak se rozezní tón v závislosti na tom, jaké píšťaly mají přikryté otvory. Od místa, odkud jste přišli se dejte doleva a zapamatujte si pozice píšťal – zleva je očíslujeme 1 – 6. Uložte si hru a doufejte, že to popíšu srozumitelně :). Přikryjte píšťaly 1 a 4 a zatáhněte za jazyk. Po každém kroku musíte použité píšťaly zase odkrýt! Následuje 3 a 5, 4 a 6, 1 a 5, 2 a 3 a nakonec 1 a 6. Pokud jste udělali vše správně, v což doufám, protože dělat co celé znovu je o nervy, tak zahrada sletí dolů a vy můžete nastoupit. V zahradě si promluvte s Adamem a jděte o dvě obrazovky doprava. Všimněte si světla, které vychází ze země a použijte na něj „clean vegetable lens“. Opět si promluvte s Adamem, který vám dá kód k nastartování ponorky a vyjděte úplně ven z vesnice. Jděte zpět k balónu a poté ke zvláštním dveřím, které jsou vidět u skály v dálce. Přečtěte si další mail a projděte dveřmi. Ocitnete se v přístavu. Podívejte se na podivné počítadlo vlevo na stěně – ukazuje číslo 17. Vejděte do ponorky, ale kapitán vás vyhodí. Počítadlo u dveří počítá příchozí a odečítá odchozí osoby. Vraťte se tedy do vesnice a promluvte si s klukem u rybáře. Chce vidět ponorku, takže půjde s vámi. Tím se ale počítadlo zvedne jen o jedno, protože projde s vámi. Promluvte si s ním a pošlete ho domů. Podívejte se na počítadlo – už ukazuje 16. Vejděte do ponorky a projděte levými dveřmi. Na číselník na stěně vyťukejte kód od Adama (5731X) a klikněte na dveře. Užijte si plavbu.

Tím pro dnešek skončíme. Jak celé dobrodružství dopadne, to si povíme příště…
Autor:


Témata: lázně, nůž, Ponorka

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

RECENZE: Herní seriál Walking Dead nabral v poslední sezóně nový dech

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Po pěti letech ždímání úspěšného konceptu se v Telltale konečně odhodlali k radikálním změnám. Vedle tradičně skvělého...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Stone bude detektivka se zhulenou koalou v hlavní roli

Stone

Chystaná adventura Stone vychází z klasických noriových detektivek, odehrává se však ve zvířecím světě.



Najdete na iDNES.cz