Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

aktualizováno 
Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní legendu Prince of Persia. Remake Karateky, pod nímž je Mechner také podepsaný, však dělá původní hře a vzpomínkám jen ostudu.

Úvodní sekvence navnadí: pohled na palác a uvězněnou krásku, kterou musí hlavní hrdina zachránit ze spárů lotra, vypadá stylově a nijak nezdržuje. Scéna, při níž postava hráče vylézá na scénu, odkazuje taktéž na originál. Než se oba milenci potkají, musí se hráč postavit desítkám bojovníků.

Jenže zatímco v původní hře začala od této chvíle zábava, u moderní verze se člověk nestačí divit, jak snadno lze pošlapat legendu.

Karateka

Na obrázku níže je původní Karateka z roku 1984 na počítač Apple II.

Karateka

Karateka

Herní náplň odpovídá rytmické akci. Důležité je dotýkat se displeje v okamžiku, kdy k tomu hra vyzve. Pokud je vše v pořádku, hráčova postava blokuje nepřátelské útoky, v opačném případě schytá pár zásahů. V určitém okamžiku lze ještě protivníka omráčit.

A to je vše. Na pozadí by mohl třeba běžet panáček a skákat přes překážky nebo být tanečník, který tancuje podle toho, jestli hráč drží rytmus. Je to jedno.

Zajímavé je, že pokud hlavní hrdina selže, na scéně se objeví mnich. Jeho motivace zachránit krásku v nesnázích je jiná, stejně jako konec. Hra za dvě různé postavy by teoreticky mohla motivovat k dalšímu hraní. Ale v mém případě se tak nestalo.

3D k ničemu

Překvapivé je, že hra běží ve 3D, ačkoliv její hratelnost zůstala ve dvou rozměrech. Jinými slovy: 3D je zde naprosto zbytečné, z herního hlediska ho nová Karateka nijak nevyužívá.

Fotogalerie

Nepotěší, že primitivní hra, jejíž dohrání nezabere ani hodinu času, má přes 600 MB. Hru jsem si koupil na iOS. A přestože nová Karateka nevypadá jako něco extra, například na iPhonu 4 je nehratelná.

Zamrzí i chyby ve skriptech. Dvakrát se mi stalo, že se hra po vyhraném souboji zasekla a nešlo běžet vstříc dalšímu rytmickému poklepávání.

Je mi líto, ale nová Karateka je jen chladný kalkul, jak vytěžit ze známého jména co nejvíce. S dobrou hrou má ovšem společné právě jen to jméno.

Hra je k dispozici na PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii U a iOS.

Hodnocení: 30 %

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.