Kastogore - RPG nové generace?

  • 3
Představte si, že někdo má rád hry jako Baldur's Gate, Deus Ex a Diablo. Představte si, že se tento člověk pustí do projektu, jak tyto hry spojit v jednu jedinou. Představte si, že pro vývoj chce použít kvalitní 3D engine. A teď si představte, že na takovémto spojení dobrého příběhu, nelinearity a hratelnosti se opravdu pracuje.

Kastogore Již dávno jsme si zvykli, že ne všechny zajímavé projekty pocházejí od známých společností - i začínající týmy jsou schopné uvést na trh hru, která nás zaujme a k níž se rádi po čase opět vrátíme. A přesně takovýto titul nám hodlají nabídnout vývojáři z uskupení Pentagang. Asi jste o nich nikdy neslyšeli, ale jejich projekt Kastogore vypadá opravdu zajímavě. Pracují na něm již od října loňského roku a svým zaměřením bude spadat do žánru RPG. Sám vedoucí projektu nepopírá, že se při vytváření konceptu hodně inspiroval snad všemi úspěšnými RPG - Deus Ex a Baldur's Gate počínaje a Diablem konče. To je ale docela různorodá směska, takže jakým směrem se bude ubírat Kastogore?

Něco nám o hře řekne již to, že tvůrci vsadili na 3D zpracování a third-person perspektivu. Tato kombinace není sice zrovna nejobvyklejší, ale např. Gothic prokazuje, že takto ztvárněná hra si může najít své místo na slunci. Jak ale bude hra koncipována po stránce herního systému? Bude se přiklánět spíš k Deus Ex a jeho nelinearitě, k Baldur's Gate a jeho epičnosti, nebo snad k Diablu a jeho akčnosti? Zde potěšíme všechny milovníky pravých a nefalšovaných RPG - hra Kastogore by měla být vystavěna především na silném příběhu, chybět nebude ani spoustou dialogů a NPC nebo nelineární Kastogore postup vpřed a plnění questů v libovolném pořadí. A vzhledem k tomu, že zakladatelé uskupení Pentagang jsou milovníci stolní hry D&D, asi nás nepřekvapí, že soubojový systém Kastagoru by měl být pojat v jejím duchu.

Jak je to ale s příběhem? O tom toho tvůrci zatím zveřejnili jen velice málo, ale základní kostra je známa. Děj hry je zasazen do fantasy světa Prisenti a vy sami se ocitnete v roli mladíka Ravina, který se vydává na dlouhou a strastiplnou cestu, na jejímž konci by se měl dozvědět podrobnosti o svém neradostném (mírně řečeno) a temnotou zahaleném dětství. Další věci si zatím můžeme jen domýšlet, ale je jasné, že s troškou fantazie je možné z tohoto námětu vyzískat opravdu hodně. Než ale bude dějová linie hotova, podívejme se na engine. Ten ještě není zdaleka hotov, ale Pentagang jej hodlá po dokončení dále licencovat. A mohl by o něj být docela slušný zájem, tedy v případě, že se do něj podaří zakomponovat všechny požadované funkce. Mezi těmi mají být kromě klasických vizuálních efektů i takové věci, jako realistická voda, pohyb mraků po obloze nebo výška slunce podle toho, kolik je hodin. Tvůrci hry předpokládají, že ideální počítač pro takovýto engine bude vybaven 1 GHz procesorem a alespoň 256 MB RAM. To se sice může někomu zdát jako hodně, ale Kastogore uvědomme si, že hry Kastogore se ještě jen tak nedočkáme - a pracovníci uskupení Pentagang jistě vědí, co a proč dělají.

Tím jsme vyčerpali prakticky všechny dostupné informace o připravovaném RPG Kastogore, ale asi bychom měli osvětlit ještě jednu věc. Možná vás překvapilo, že o Pentagangu mluvíme stále jako o „uskupení“ a ne jako o „společnosti“. Důvod je prostý. Jedná se o zapálené (a vcelku schopné) amatéry, kteří hru vyvíjejí ve vlastním volném čase. V současnosti pracují na demoverzi, kterou po dokončení hodlají nabídnout různým vydavatelům a získat je tak pro financování svého projektu. Jakmile by se jim to podařilo, začnou na hře pracovat na plný úvazek, rozšíří své řady a učiní vše pro to, aby byla hra dokončena v co nejkratším termínu. Snad jim to vyjde.


Témata: Diablo, Hodiny