Autor BioShocku: Vydávat hry je děsivé, rád bych je jen vyvíjel

  • 0
Ačkoliv série BioShock patří mezi nejlépe hodnocené hry vůbec, jejich duchovní otec Ken Levine by je raději nevydal. Nemusel by pak čelit názorům rozsáhlé herní komunity.

„Nebaví mě hrát moje vlastní tituly. Rád bych byl placený za to, že pracuji na hrách, které nikdy nevydám. Vydávání mi potěšení nepřináší. Řekl bych, že je to hrozné,“ řekl Levine v rozhovoru pro magazín Rolling Stone.

Svůj postoj Levine objasnil následujícími slovy: „Říkáte: ‘Na tomhle jsem pracoval, teď je na čase, abyste mě i moji práci soudili.’ Není to zábavné. Radost mi přináší spolupráce s týmem, který hru vyvíjí.“

Na BioShocku by prý nepracoval donekonečna, ale první díl by si zasloužil ještě alespoň půl roku až rok práce. Levine kritizuje zejména dynamiku zbraní a závěr hry. Nic lepšího než existující souboj s bossem však tým nenapadlo.

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite
BioShock Infinite
BioShock Infinite

BioShock Infinite

Někdy se také debatuje nad herním systémem, ve kterém holčičky známé jako Little Sister můžete zachraňovat, či zlikvidovat pro načerpání magické síly.

Druhá možnost vám přináší výhody, provází ji však sadistická animace, která řadu lidí od postupu odradí. Pokud dívky zachráníte, na většinu hry to nemá žádný vliv.

A to je postup, který kritizoval například vydavatel hry. „Tradiční přístup jim dával za pravdu,“ tvrdí Levine. Jenže nevyváženost možností z praktického rozhodnutí činila volbu morální. A právě to BioShocku přidávalo na atraktivitě.

Vydavatel hry si také vyžádal dvě odlišná zakončení. Původně byla v plánu jen jedna, méně černobílá verze.


Témata: hra, Bioshock, komunita