Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vývojář dvanáct let pracoval na vysněné hře, konečně se dočká vydání

Příští týden vychází zajímavě vypadající nezávislé RPG Kenshi. Z převážné části jde o dílo jednoho člověka, který na ní pracoval po dlouhých dvanáct let.

„Znáte ten pocit, když dojde k oznámení nové hry a ta vypadá přesně tak, jak jste si vždy představovali váš vysněný titul? Nemůžete se dočkat, těšíte se na všechny ty věci, které v ní půjdou dělat, jak ji budete hrát… a pak skutečně vyjde a ukáže se, že je to jen další hloupý brak. Nebo to prostě jen není to, co jste očekávali.“ Těmito slovy popsal britský vývojář Chris Hunt hlavní důvod, který ho před 12 lety přivedl k myšlence vytvořit si hru podle vlastních představ.

Kromě Chrise (vpravo) na hře pracuje i jeho sestra Natalie (stojí vedle Chrise).

Jeho Kenshi chce být obrovským sandboxovým RPG pro jednoho hráče. Důraz klade především na maximální svobodu, a tak si hráč se svojí partou hrdinů může v postapokalyptickém světě, vzdáleně připomínajícím ten z Šíleného Maxe nebo Falloutu, dělat doslova co chce. 

Jestli se pustíte do farmaření a obchodování či raději na dráhu zločinu, je jen na vás. Můžete se pokusit svrhnout politický režim nebo si postavit vlastní vesnici, ale také padnout do zajetí a stát se jen obyčejným otrokem. 

Hra bude mít obrovský svět o rozloze 870 kilometrů čtverečních, autonomní umělou inteligenci a realistický model poškození. Asi netřeba říkat, že autoři cílí na úzké hardcore publikum, nikoli na běžné hráče. 

„Udělal jsem Kenshiho, protože si ho chci zahrát a pokud se spoustě lidem nebude líbit, kašlu na to. Myslím, že to je ten nejlepší přístup jak udělat něco mimořádného, protože se nesnažím zalíbit všem,“ popsal Chris svoji filosofii.

Devět let na hře pracoval sám, až když se mu zadařilo na platformě Steam Early Access a konečně získal nějaké zdroje, založil čtyřčlenné studio Lo-Fi Games, pod nímž hru dokončuje. 

A lepší název si vybrat nemohl, protože na Kenshim je lo-fi opravdu všechno. Chris si roky přivydělával jako noční hlídač či uklízeč toalet, přes den programoval. A na hře by to mělo být vidět. Ovšem určitě ne na první pohled. Jak bývá u nezávislých her často zvykem, vizuální stránka byla odsunuta do pozadí, a tak i promo obrázky vypadají hůře než profesionální hry z doby, kdy Chris s vývojem začínal.

Už teď v rámci předběžného přístupu se kolem Kenshiho vybudovala malá, ale oddaná skupina fanoušků, kteří na něj nedají dopustit. Že by se 6. prosince, kdy hra vychází na Steamu, z Chrise a jeho party stali okamžitě milionáři, je silně nepravděpodobné. Ale snad to dopadne alespoň tak, aby těch tisíců hodin práce nebude muset litovat.

Mimochodem, oproti Clevu Blakemorovi jsou Lo-Fi Games stále žabaři, ten totiž svoji vysněnou hru Grimoire dokončil až po dvaceti letech (viz náš článek).  

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...