Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybrali 1,7 milionu. Na dokončení hry to nestačilo, titul je v nesnázích

  15:03aktualizováno  15:03
Na několik dokončených projektů v rámci komunitního financování vždy připadne alespoň jeden problematický. Tím je tentokrát hra Midora, která loni v červenci vybrala 73 470 dolarů, tedy přibližně 1,76 milionu korun. A nevyšla.

Na poměry herního vývoje je to úsměvná částka. Přesto se s komunitním financováním pojí určitý závazek a zodpovědnost.

Tvůrci projektu Midora přitom od začátku věděli, že peníze na vývoj celé hry nebudou stačit. Měly však posloužit pro dokončení verze pro předběžný přístup (early access), která měla vydělat na další tvorbu.

Přesto vývojáři původně tvrdili, že plná hra vyjde v létě 2015 a peníze z předběžného přístupu nejsou nutné. Měly údajně napomoci jen k rychlejšímu dokončení hry.

Titul se však potýká se zásadními technickými chybami, které tvorbu prodražily a kvůli odkladům došly peníze ještě před vytvořením verze pro early access. Vývojáři se proto pokoušejí objevit partnera, který by zafinancoval další fáze projektu. A pokud se ho nepodaří sehnat, titul pravděpodobně nikdy nevyjde.

Midora
Midora
Midora

„Nemám, jak vám ukázat, kolik času v posledních měsících spotřebovalo hledání společníka. A řeknu to znovu: Nikdy to s touto hrou nevzdám a nikdy to nebylo mým cílem,“ řekl ředitel vývoje vystupující pod přezdívkou Mhyre.

„Na papíře je hra hotová a tým je nesmírně talentovaný. Potřebujeme jen finance. Bez nich se nemůže dít nic. Peníze jsou naším ultimátním králem.“

Mhyre zároveň přiznává, že si uvědomoval nedostatečnost zdrojů vybraných prostřednictvím serveru Kickstarter. „Nemyslel jsem si, že bychom dokázali vybrat více než 60 tisíc dolarů. Obzvláště po dvou neúspěšných kampaních a bez předešlé propagace,“ dodal.

Svůj přístup tak šéf vývoje zpětně označuje jako špatné rozhodnutí. Píše však: „Za nic jiného než účty, jídlo a náklady na vývoj jsme neutratili ani halíř.“

Autor:




Nejčtenější

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Review bombing hry Dota 2
Steam zavádí ochranu proti recenzím naštvaných uživatelů

Někdy stačí málo a jinak oddaní hráči se vrhnou proti vývojářům. Jejich rajonem jsou internetové diskuse a jejich tempo je vražedné. Mohou vývojáři vůbec něco...  celý článek

Ataribox
Tajemná konzole Ataribox je průměrné PC sázející na nostalgii a otevřenost

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní jsme se dozvěděli, že to bude počítač střední třídy s Linuxem, na němž poběží archiv her...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.
Konec stávky herních dabérů na dohled, dohodnout se trvalo téměř rok

Zástupci videoherního průmyslu a herecké organizace SAG-AFTRA po 11 měsících konečně dospěli ke kompromisu. Pokud dojde ke schválení předběžné dohody, stávka,...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.