Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

kill.switch

  12:00aktualizováno  20. srpna 2:18
Militaristická akce ve stylu Metal Gear Solid navštívila mechaniky konzolí již počátkem února, ovšem na PC platformu se bystrý agent snaží zaútočit až nyní a to v režii legendárních Bitmap Brothers. Recenze již brzy!

kill.switch
Výrobce: Namco
Vydavatel: LSP
Datum vydání: srpen 2004
kill.switchI občasným hráčům se ve spojení s asijským gigantem Namco vybaví daleko spíše úhledné, tiše si vrnící bedničky než hučící krabice formátu rakve pro ledního mrocha usurpované krvelačným wokenním systémem. Důvodem orientace Namca na konzolový trh byla nejen všeobecná obliba těchto platforem na Dálném východě, ale především dosavadní portfolio firmy zahrnující ryze konzolové tituly typu Tekken, Soul Calibur či Time Crisys. Ovšem časy se mění, do módy přišly, nebo lépe prostřílely se, akce všeho druhu a ty atakují hráče naskrz celým platformovým spektrem. Z toho můžeme nejvíce vytěžit právě my, neboť na PC se valí jedna konverze za druhou. Po neslavné předělávce jinak výborné hry Dead to Rights je kill.switch další akcí z dílen Namca, kterou budeme moci tento rok na našich obrazovkách přivítat.

Ačkoliv původní kill.switch vesměs sklízel jen lehce nadprůměrná hodnocení, není na místě očekávat podobný neúspěch jako v případě Dead to Rights, které propadly zejména díky technologické zaostalosti způsobené značným časovým odstupem konverze od původního titulu. Kill.switch je naproti tomu hrou relativně novou, v jejíž neprospěch mluvila především nepřehlednostkill.switch a těžkopádnost joypadového ovládání, tedy faktor, jenž by s příchodem klávesnice a myši mohl padnout rychleji než komunismus na konci devadesátých let. V propagačních materiálech se navíc velmi slibně vyjímá jméno legendárních Bitmap Brothers (Chaos Engine, Z: Steel Soldiers), kteří PC portaci připravují. O tom, že se proces konverze neomezí na pouhou změnu nálepky na krabici, si povíme dále.

Žánrovou skladbou kill.switch navazuje na řadu militaristických akcí viděných z pohledu třetí osoby, kterou s úspěchem načal již postarší Syphon Filter a již dále rozvinul například Metal Gear Solid nebo díky připravovanému rozšíření stále aktuální Splinter Cell. Přestože příběhu autoři přikládají nemalou roli, první housle zde bude hrát akce, a tak z hlediska hráčovy personifikace nelze očekávat archetyp spasitele lidstva typu Solid Snakea nebo Sama Fishera. To ovšem neznamená, že se náš voják nevydá cestou žacího stroje, neboť soudě podle vydané PS2 verze si na nedostatek nepřátel rozhodně stěžovat nebudeme. Stran srovnání s původní verzí lze dodat, že samotná kill.switchzápletka, počet i náplň misí zůstanou i na PC nezměněny. Příběh, úzce provázaný s jednotlivými úrovněmi, tak bude pozvolna gradovat, aby prostřednictvím častých flashbacků hlavního hrdiny vyvrcholil v samotném finále. To podle ohlasů bohužel nebude trvat tak dlouho, neboť kill.switch svou rozsáhlostí nepatří k žádným perlám, nicméně atraktivní náplň úrovní spolu s propracovanou umělou inteligencí by měly hráče k monitoru připoutat na dostatečně dlouhou dobu.

Velkou devizou kill.switch se má stát problematika boje elitního vojáka proti několikanásobné přesile. K tomu mu bude dopomáhat velká škála pohybových schopností zahrnujících klasicky tiché plížení a tisknutí se ke zdem za nezbytného dělání si do kalhot, méně klasickou střelbu zpoza rohu či sloupu nebo zcela neobvyklou střelbu naslepo. To znamená, že hráč schovaný za pilířem či bednou pokropí inkriminovaný prostor, aniž by vystavil svůj vlastní život nebezpečenství. Výsledkem této akce nebude ani tak zdecimování odporu, ale spíše diverzivní, pozornost odlákávající útok, jenž poskytne dostatek času pro vyhledání lepšíkill.switch pozice nebo k finálnímu zúčtování s nepřáteli. Ti totiž nebudou vůbec hloupí a v momentě ohrožení bryskně vyhledají úkryt, plavným skokem se přenesou za nejbližší překážku a v mžiku oka přivolají posily. Navíc i oni budou využívat propriety dané do vínku hráči, berserkových situací ústících v bezhlavou palbu naslepo bychom si tedy měli užít na obou stranách.

Skladba jednotlivých úrovní bude přesně odpovídat konzolové verzi, marně bychom očekávali jakákoliv rozšíření. Na tento fakt si nicméně nelze příliš stěžovat; náplň misí a samotný design map byly již v původní hře na poměrně vysoké úrovni. Autoři si totiž zakládají na velice svižné hratelnosti, a ačkoliv tak kill.switch díky přímé linearitě postrádá prvek hledání alternativních cest a s ním spojený element replayability, měl by si hráč tím více užít hlavního příběhu na první zátah. Náš agent se vypraví nakopat kevlarem obrněné pozadí ochranek přísně tajných objektů v oblasti Středního východu, Kaspického moře a Severní Koreje. Vzhledem ke stylu hry nepřekvapí specifický design úrovní, který nabídne vpravdě velké množství nejrůznějších beden, zídek a sloupoví, které se jen tak mimochodem vyskytly ve správný čas na správném místě, aby hráči umožnily dokonalou kill.switchinfiltrační práci za zády nepřátel a v případě prozrazení samozřejmě spolehlivé krytí.

Působivá umělá inteligence počítačem řízených protivníků by za přispění výkonu dnešních počítačů měla dostat do vínku ještě nějaké to procento virtuálních neuronů navíc. Hráč tak bude čelit skupinovým útokům nepřátel koordinujících své akce v závislosti na jeho chování. Půjdeme cestou řezníka Arnoldova formátu a pod nohama nám bude čvachtat krev? Vzápětí se bude celá základna hemžit posilami jako v holywoodských trhácích z osmdesátých let. Zvolí-li hráč naopak cestu tichošlápka, dokonale prověří reakce AI na kdejaké šustnutí, ale zároveň se tak připraví o požitek z používaní široké palety reálných zbraní.

Zbraňový arzenál tvoří bezesporu jednu z nejsilnějších stránek kill.switch. Granátomety, brokovnice nebo útočné pušky s povinnou AK-47 v čele naleznou uplatnění zejména při soubojích nablízko, ovšem kdo by nepodlehl kouzlu odstřelovacích pušek? Potěšující vlastností PC verze kill.switch bude navíc možnost volby rozlišení až do 1600x1200 obrazových bodů, což výrazně přispěje k přehlednosti a především k daleko většímu kill.switchdohledu hlavního charakteru. Ten totiž na televizní obrazovce podléhal mírnému rozmlžení a zkušený odstřelovač si tak připadal, jako by mu právě ustřelili kontaktní čočky.

Po technické stránce slibují autoři konverze obecně mnohé změny k lepšímu. Například takové textury již nebudou díky velikosti pamětí dnešních grafických karet komprimovány, což zajistí živější barvy a detailnější vzezření všech herních objektů. Skvěle zní příslib kompletního přepracování ovládání; po ergonomických zabijácích typu Metal Gear Solid se konečně dočkáme prověřené kombinace klávesnice a myši zajišťující plynulou orientaci v pohledu třetí osoby v provedení, jaké známe například ze Splinter Cell.

Kill.switch v sobě ve výsledku skrývá velmi zajímavé dílko kombinující prověřené prvky stealth akcí s několika invenčními elementy typu střílení naslepo. Přes vlažné přijetí původní PS2 verze by to mohla být právě v mnohém odladěná PC portace, která hře zajistí kýžený úspěch. Z hlediska PC hráčů zamrzí snad jen absence multiplayeru, kterou ovšem Namco zvažuje do budoucna coby volně stažitelné rozšíření. Nezbývá než věřit, že v Bitmap Brothers dosud dřímá alespoň špetka jejich někdejšího umu a naservírují nám dvojitou porci zábavy a akce.

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.