kill.switch

  12:00
Militaristická akce ve stylu Metal Gear Solid navštívila mechaniky konzolí již počátkem února, ovšem na PC platformu se bystrý agent snaží zaútočit až nyní a to v režii legendárních Bitmap Brothers. Recenze již brzy!

kill.switch
Výrobce: Namco
Vydavatel: LSP
Datum vydání: srpen 2004
kill.switchI občasným hráčům se ve spojení s asijským gigantem Namco vybaví daleko spíše úhledné, tiše si vrnící bedničky než hučící krabice formátu rakve pro ledního mrocha usurpované krvelačným wokenním systémem. Důvodem orientace Namca na konzolový trh byla nejen všeobecná obliba těchto platforem na Dálném východě, ale především dosavadní portfolio firmy zahrnující ryze konzolové tituly typu Tekken, Soul Calibur či Time Crisys. Ovšem časy se mění, do módy přišly, nebo lépe prostřílely se, akce všeho druhu a ty atakují hráče naskrz celým platformovým spektrem. Z toho můžeme nejvíce vytěžit právě my, neboť na PC se valí jedna konverze za druhou. Po neslavné předělávce jinak výborné hry Dead to Rights je kill.switch další akcí z dílen Namca, kterou budeme moci tento rok na našich obrazovkách přivítat.

Ačkoliv původní kill.switch vesměs sklízel jen lehce nadprůměrná hodnocení, není na místě očekávat podobný neúspěch jako v případě Dead to Rights, které propadly zejména díky technologické zaostalosti způsobené značným časovým odstupem konverze od původního titulu. Kill.switch je naproti tomu hrou relativně novou, v jejíž neprospěch mluvila především nepřehlednostkill.switch a těžkopádnost joypadového ovládání, tedy faktor, jenž by s příchodem klávesnice a myši mohl padnout rychleji než komunismus na konci devadesátých let. V propagačních materiálech se navíc velmi slibně vyjímá jméno legendárních Bitmap Brothers (Chaos Engine, Z: Steel Soldiers), kteří PC portaci připravují. O tom, že se proces konverze neomezí na pouhou změnu nálepky na krabici, si povíme dále.

Žánrovou skladbou kill.switch navazuje na řadu militaristických akcí viděných z pohledu třetí osoby, kterou s úspěchem načal již postarší Syphon Filter a již dále rozvinul například Metal Gear Solid nebo díky připravovanému rozšíření stále aktuální Splinter Cell. Přestože příběhu autoři přikládají nemalou roli, první housle zde bude hrát akce, a tak z hlediska hráčovy personifikace nelze očekávat archetyp spasitele lidstva typu Solid Snakea nebo Sama Fishera. To ovšem neznamená, že se náš voják nevydá cestou žacího stroje, neboť soudě podle vydané PS2 verze si na nedostatek nepřátel rozhodně stěžovat nebudeme. Stran srovnání s původní verzí lze dodat, že samotná kill.switchzápletka, počet i náplň misí zůstanou i na PC nezměněny. Příběh, úzce provázaný s jednotlivými úrovněmi, tak bude pozvolna gradovat, aby prostřednictvím častých flashbacků hlavního hrdiny vyvrcholil v samotném finále. To podle ohlasů bohužel nebude trvat tak dlouho, neboť kill.switch svou rozsáhlostí nepatří k žádným perlám, nicméně atraktivní náplň úrovní spolu s propracovanou umělou inteligencí by měly hráče k monitoru připoutat na dostatečně dlouhou dobu.

Velkou devizou kill.switch se má stát problematika boje elitního vojáka proti několikanásobné přesile. K tomu mu bude dopomáhat velká škála pohybových schopností zahrnujících klasicky tiché plížení a tisknutí se ke zdem za nezbytného dělání si do kalhot, méně klasickou střelbu zpoza rohu či sloupu nebo zcela neobvyklou střelbu naslepo. To znamená, že hráč schovaný za pilířem či bednou pokropí inkriminovaný prostor, aniž by vystavil svůj vlastní život nebezpečenství. Výsledkem této akce nebude ani tak zdecimování odporu, ale spíše diverzivní, pozornost odlákávající útok, jenž poskytne dostatek času pro vyhledání lepšíkill.switch pozice nebo k finálnímu zúčtování s nepřáteli. Ti totiž nebudou vůbec hloupí a v momentě ohrožení bryskně vyhledají úkryt, plavným skokem se přenesou za nejbližší překážku a v mžiku oka přivolají posily. Navíc i oni budou využívat propriety dané do vínku hráči, berserkových situací ústících v bezhlavou palbu naslepo bychom si tedy měli užít na obou stranách.

Skladba jednotlivých úrovní bude přesně odpovídat konzolové verzi, marně bychom očekávali jakákoliv rozšíření. Na tento fakt si nicméně nelze příliš stěžovat; náplň misí a samotný design map byly již v původní hře na poměrně vysoké úrovni. Autoři si totiž zakládají na velice svižné hratelnosti, a ačkoliv tak kill.switch díky přímé linearitě postrádá prvek hledání alternativních cest a s ním spojený element replayability, měl by si hráč tím více užít hlavního příběhu na první zátah. Náš agent se vypraví nakopat kevlarem obrněné pozadí ochranek přísně tajných objektů v oblasti Středního východu, Kaspického moře a Severní Koreje. Vzhledem ke stylu hry nepřekvapí specifický design úrovní, který nabídne vpravdě velké množství nejrůznějších beden, zídek a sloupoví, které se jen tak mimochodem vyskytly ve správný čas na správném místě, aby hráči umožnily dokonalou kill.switchinfiltrační práci za zády nepřátel a v případě prozrazení samozřejmě spolehlivé krytí.

Působivá umělá inteligence počítačem řízených protivníků by za přispění výkonu dnešních počítačů měla dostat do vínku ještě nějaké to procento virtuálních neuronů navíc. Hráč tak bude čelit skupinovým útokům nepřátel koordinujících své akce v závislosti na jeho chování. Půjdeme cestou řezníka Arnoldova formátu a pod nohama nám bude čvachtat krev? Vzápětí se bude celá základna hemžit posilami jako v holywoodských trhácích z osmdesátých let. Zvolí-li hráč naopak cestu tichošlápka, dokonale prověří reakce AI na kdejaké šustnutí, ale zároveň se tak připraví o požitek z používaní široké palety reálných zbraní.

Zbraňový arzenál tvoří bezesporu jednu z nejsilnějších stránek kill.switch. Granátomety, brokovnice nebo útočné pušky s povinnou AK-47 v čele naleznou uplatnění zejména při soubojích nablízko, ovšem kdo by nepodlehl kouzlu odstřelovacích pušek? Potěšující vlastností PC verze kill.switch bude navíc možnost volby rozlišení až do 1600x1200 obrazových bodů, což výrazně přispěje k přehlednosti a především k daleko většímu kill.switchdohledu hlavního charakteru. Ten totiž na televizní obrazovce podléhal mírnému rozmlžení a zkušený odstřelovač si tak připadal, jako by mu právě ustřelili kontaktní čočky.

Po technické stránce slibují autoři konverze obecně mnohé změny k lepšímu. Například takové textury již nebudou díky velikosti pamětí dnešních grafických karet komprimovány, což zajistí živější barvy a detailnější vzezření všech herních objektů. Skvěle zní příslib kompletního přepracování ovládání; po ergonomických zabijácích typu Metal Gear Solid se konečně dočkáme prověřené kombinace klávesnice a myši zajišťující plynulou orientaci v pohledu třetí osoby v provedení, jaké známe například ze Splinter Cell.

Kill.switch v sobě ve výsledku skrývá velmi zajímavé dílko kombinující prověřené prvky stealth akcí s několika invenčními elementy typu střílení naslepo. Přes vlažné přijetí původní PS2 verze by to mohla být právě v mnohém odladěná PC portace, která hře zajistí kýžený úspěch. Z hlediska PC hráčů zamrzí snad jen absence multiplayeru, kterou ovšem Namco zvažuje do budoucna coby volně stažitelné rozšíření. Nezbývá než věřit, že v Bitmap Brothers dosud dřímá alespoň špetka jejich někdejšího umu a naservírují nám dvojitou porci zábavy a akce.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...