Ilustrační obrázek z prvního dílu hry Killing Floor

Ilustrační obrázek z prvního dílu hry Killing Floor

Pokračování hry Killing Floor má být krvavější než Soldier of Fortune

  • 0
Zombie akce Killing Floor 2 má zahrnovat brutální systém pro zabíjení nepřátel. Protivníky půjde vraždit desítkami způsobů, pro které vývojáři připravili individuální animace.

Pojetí akce se tak blíží klasické sérii Soldier of Fortune, i zde totiž půjde ustřelovat jednotlivé končetiny a vizuální zpracování bude nezvykle detailní.

Druhý díl Killing Floor je projektem studia Tripwire Interactive, které vytvořilo také hru Red Orchestra. Zatímco válečná akce klade maximální důraz na realističnost, Killing Floor má být titul maximálně "hustý". Je to krvavá podívaná, u které vesele pokřikujete nad působivými výjevy.

Vývojáři proto navrhli speciální systém pro zabíjení nepřátel, a každá smrt nepřítele by měla vypadat odlišně. Zombíci tak mají devatenáct bodů, které jim zbraněmi lze utrhnout, či ustřelit. Pokud například nepříteli odstraníte část hlavy, spatříte jeho lebku. Jestliže se ve střelbě rozhodnete pokračovat, hlava exploduje a vy uvidíte části mozku. Ty pak ještě můžete rozpůlit vertikálně či horizontálně.

Po masakru navíc do konce zápasu na mapě zůstanou stopy. Krev totiž z prostředí v Killing Floor 2 nemizí.

Nepřátelé mají celkem devadesát pět animací smrti, a to pro rozličné zóny těla. Zabít je můžete zásahy do hlavy, krku, hrudi, žaludku či končetin. Každý pohyb zombíků navíc vznikl snímáním hereckých pohybů, vývojáři jich prý nahráli celkem tři tisíce. Jsou určené pro nepřátele, útoky na blízko a přebíjení zbraní.

Právě zbraně mají nadstandardně podrobné animace, které excelují při zpomalení času. Některé využívají animace o detailnosti 242 snímků za vteřinu, a ve speciálním módu tak vidíte každé jedno cuknutí.

Inteligentní zpracování obtížnosti

Propracovanější je tentokrát i systém polepšení (perků). Za každých pět úrovní odemknete dvojici nových dovedností, zvolit si však můžete vždy jen jednu. Na výběr je například polepšení útoku, či zobrazování života všech nepřátel.

Hrát lze celkem na čtyři obtížnosti, jenž hru upravují méně přímočarým způsobem. Zatímco v jiných titulech vyšší obtížnosti často znamenají jen větší výdrž a silnější útoky nepřátel, v Killing Floor 2 se mění dovednosti a agresivita protivníků.

Přepracovaní se dočkal také systém pro boj zblízka. Ten zahrnuje lehké i těžké výpady, kombinace útoků a sekání ve čtyřech směrech.

Vstřícné ke komunitě

Autoři Killing Floor nezapomínají na své moderské kořeny, a hra tak bude dobře přístupná i pro komunitní tvorbu. Každý herní mechanismus zkrátka musí být využitelný i pro modery. A to prý někdy vyžaduje notné změny.

Upravovat půjde například animace a míra brutality. Pokud se někdo rozhodne, že místo krve z nepřátel bude tryskat duha, hra to umožní. Tvůrci modifikací navíc budou mít možnost vytvářet pro zombíky nové typy útoků.

Vývojáři Killing Floor 2 se tedy při inovacích vydali tak trochu netradičním směrem. Ve výsledku by to však mohla být veselá a nadmíru krvavá zábava. O datu vydání nicméně autoři zatím hovořit nechtějí. Údajně to ale bude dříve, než bychom čekali.