Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Killzone: Liberation bude mít pokračování

  12:00aktualizováno  6. září 3:39
Jet přes půlku Evropy kvůli půlhodinové prezentaci, nezní příliš vábně. Pokud se ale jedná o Amsterodam, zní to už lépe. A což teprve když se zároveň jedná o Killzone? Jasně, jedem!

Killzone: Liberation V úterý uspořádala firma Sony v holandském Amsterodamu tiskovou konferenci u příležitosti vydání PSP hry Killzone Liberation. Když jsme na tuto akci, pojmenovanou lehce záhadně, a tudíž do značné míry i nadějně Killzone Event, odlétali, ve skrytu duše jsme doufali, že by se zde mohlo hovořit zejména o PS3 pokračování Killzone 2. Vlastně jsme spíš ze všech sil vzývali všechna božstva, aby o KZ2 šlo v první řadě, protože preview verzi Liberation má odborná veřejnost k dispozici již nějaký ten pátek, čehož důkazem budiž třeba naše první dojmy z hraní. Bohužel se tak ale nestalo, což nám v první chvíli přivodilo snad největší zklamání letošního roku hned za vypadnutím našich fotbalistů v základní skupině mistrovství světa. Postupně se ale začaly objevovat střípky informací, které zněly vcelku atraktivně a rozhodně stojí za pozornost.

Na pultech obchodů by se dodatek k Liberation měl zjevit někdy v průběhu prvního či druhého čtvrtletí 2007.

Killzone: Liberation Vedle souhrnných informací o tom, kolik je ve hře jednotek, kolik různých dopravních prostředků (tři, z nichž akce na jetpacku nebo v tanku je fakt hodně slušná) přišla řeč i na možnosti vcelku jednoduché, ale dosti účelné kooperace s některými z vedlejších postav. Nejzajímavější informace ale přišla v okamžiku, kdy nám bylo sděleno, že Killzone: Liberation bude obsahovat pouze čtyři z celkem pěti kapitol, které má tato hra obsáhnout. Ona pátá kapitola ovšem nebude reprezentována plnohodnotným druhým dílem, ale pouze ve formě jakéhosi rozšiřujícího datadisku, který by se měl držet v intencích původní hry a pouze dále rozvíjet příběh. K jeho hraní ale docela překvapivě nebude potřeba vlastnit Liberation, a bude tedy možné jej hrát zcela samostatně. Bude ovšem potřeba brát ohled na to, že ono pomyslné číslování kapitol je chronologické, a tak je děj datadisku zasazen až za události Liberation. Na pultech obchodů by se pak tento dodatek k Liberation měl zjevit někdy v Killzone: Liberation průběhu prvního či druhého čtvrtletí příštího roku.

V rámci Killzone Eventu jsme pak dostali i možnost pár minut pokládat tvůrcům hry zastoupenými producentem a scénáristou i nějaké ty všetečné dotazy, a tak samozřejmě nemohly chybět ani otázky na Killzone 2 na PS3, případně na propojitelnost PS3 a PSP verze her ze světa Killzone. Asi nikdo z dotazujících se by nečekal, že by na tuto otázku dostal nějakou konkrétní hodnotnou odpověď, ale přesto nás upřímně řečeno dost naštvalo, jakým způsobem se oba pánové k tomuto tématu postavili. Oba byli již při samotné prezentaci značně nervózní a při rozhovorech pak ještě nervóznější, aby náhodou, nedej bože, neřekli co nemají. Tím ale nemáme na mysli, že by v pomatení smyslů měli říci něco ve stylu: „Vyjde to 23. března, v mulťáku až 64 hráčů online, cena 20 euro“. Rozpaky jim totiž působily i dotazy, na které se dá očekávat i jiná odpověď než jen „K tomu nemohu nic říci“. Pokud se někdo zeptá, zdali se uvažuje o propojení PSP a PS3 Kilzón, pak se v Killzone: Liberation případě, že se nic říkat nesmí, podle nepsaných tradic herní branže sluší odpovědět v klasickém a totálně neutrálním duchu, že uvažuje (protože je jasné, že se o tom uvažuje!), ale vše zatím pouze ve fázi prvotních návrhů a nic zatím není rozhodnuto. No nic, konec ale již naříkání a mentorování a opět k něčemu věcnějšímu.

Možností, jak příběh světa Killzone rozvinout se je navíc celá řada.

Nemohli jsme se samozřejmě nezeptat, jak to vypadá s případným druhým dílem Liberation, načež se nám dostalo až překvapivě konkrétní odpovědi, že vše záleží na úspěchu jedničky. Vzhledem k potenciálu této hry jsme přesvědčeni, že pravděpodobnost případného neúspěchu se v současnosti pohybuje někde na úrovni statistické odchylky, a tak je dobře vědět, Killzone: Liberation že se s démonickými vojáky Helghastu na PSP s velkou pravděpodobností setkáme ještě alespoň jednou. Již méně sdílný ovšem byl producent hry (scénárista při nástupu naší česko-slovenské skupinky k interview raději někam zmizel) na dotazy ohledně příběhu případného pokračování. Na druhou stranu, namísto „K tomu nemohu nic říci“ jsme se dozvěděli, že se to bude řešit až v době, kdy bude tvorba druhého dílu aktuální. Možností, jak příběh světa Killzone rozvinout se je navíc celá řada: může se jednat o klasické pokračování, prequel nebo třeba i pohled z druhé strany, tedy třeba očima řadového člena armády Helghastu. Na to je ale ještě času až až.


Témata: Playstation 3, Sony

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...



Najdete na iDNES.cz