Návrh bojového systému pro Kingdom Come byl plný obtížných rozhodnutí

  • 9
Ačkoliv se český projekt Kingdom Come: Deliverance pokouší o nejrealističtější zpracování šermu ve hrách, musí stále vyvažovat mezi věrným zachycením skutečnosti a zábavností. A nové video naznačuje, kolik úsilí autoři věnují vytváření bojového systému.

„Nejsem sice šermíř, ale je mi jasné, že šermování ve většině hollywoodských filmů je úsměvné,“ říká kreativní ředitel Daniel Vávra. Vývojáři proto tvorbu hry konzultují s odborníky na historický způsob boje.

Pomáhá jim například Petr Nůsek, který jako šermířský choreograf spolupracuje na vzniku filmů, seriálů i divadelních her.

Boj ve hře je nakonec pestřejší než ve skutečnosti. Rytíři se snažili šetřit energii, a volili proto nejméně náročný styl boje. Realistické zpracování by tedy mohlo vést k tomu, že by každý duel vypadal stejně. Hráč by například dvakrát ukročil doprava a ve vhodnou chvíli píchnul nepřítele do oka.

Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Rešerši bylo třeba provádět také pro dobové brnění. Zbroj totiž neváží tolik, kolik by lidé bez předchozí zkušenosti očekávali. Rytíři v ní museli zvládnout vylézt na koně a klíčová byla i přijatelné pohyblivost.

Porazit protivníka v plátovém brnění však nebylo jednoduché. Museli jste mířit mezi jednotlivé části brnění, kde oponenta bylo možné mečem seknout.

S rozvojem výzbroje se však objevovaly i nové zbraně navrhované právě pro boj s obrněným nepřítelem. Například palcáty a kladiva, kterými zbroj rozmlátíte.

Šermíři ve videu výsledek zhodnotili jako „přijatelně uvěřitelný, aby byl titul hratelný“. Techniky boje ve hře vycházejí ze skutečnosti a s dostatečně precizním provedením by fungovaly i ve skutečnosti.

Titul se odehrává na území středověkého Česka.

Protivníka by opravdu zasáhly či by posloužily k úspěšné obraně. Drobnou obětí na úkor hratelnosti se však staly vzdálenosti, na které šermíři útočí. Ty jsou někdy větší než při skutečném boji.

Vydání hry Kingdom Come: Deliverance je plánováno na druhé či třetí čtvrtletí letošního roku. PR manažer studia Tobias Stolz-Zwiling však prozradil, že by mohl hrozit odklad kvůli konzolové verzi.

Tvůrci prý jednají s distribucí a potenciální vydavatel může požadovat souběžné vydání pro PC i konzole. Hra však vznikala primárně pro počítače, a připravenost konzolové verze tak v současné době zaostává (čtěte více).