Realismus na úkor zábavy? Český Kingdom Come představuje soubojový systém

aktualizováno 
Čeští vývojáři z Warhorse Studios představili v nejnovějším videu způsob, jakým budou fungovat souboje. Jde o unikátní a daleko propracovanější systém, než jaký má konkurence. Otázkou však je, zda není pro obyčejné hráče až příliš složitý.

Vydání nejočekávanější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží. Datum 13. února sice ještě pořád vypadá vzdálené, ale těch zhruba 100 dní už uplyne jako voda.

Kingdom Come

„Hvězda“ uprostřed obrazovky trochu připomíná For Honor.

Autoři se v nejnovějším videu zaměřili na dle mého nejkontroverznější část, a to souboje. Vždy mi přišlo, že Dan Vávra dává na první místo spíše realističnost než zábavu, a po pravdě řečeno, i když ve videu tvrdí, že by měl zdejší systém být stejně jednoduchý jako běžné střílečky (FPS), nějak se mi tomu nechce věřit.

Základem soubojů na blízko je realistická fyzika a pečlivé nakládání se staminou. Každý úder má výrazný dopad na protivníkovu zbroj, stejně tak ale hráčovu postavu unaví. Nemůžete kolem sebe jen tak nahodile máchat mečem, jak bývá dnes zvykem. Naopak, každý úder musíte pečlivě plánovat. Hledat v soupeřově obraně slabinu a dokonale ji využít. Taktika se samozřejmě liší podle toho, jakou výbavu aktuálně máte. Do těžkého brnění oblečený rytíř s obouručním mečem bude spoléhat spíše na jeden úspěšně provedený devastující úder, zatímco mrštný lapka s dvěma noži svého protivníka udolá sérií mnoha slabších, zato rychlých úderů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come není jen o bitvách jeden na jednoho, ale i o velikých bitevních scénách.

V praxi to bude vypadat tak, že musíte pečlivě sledovat soupeřův postoj a zaměřit se na jednu z pěti oblastí, kam úder směřovat. Trochu to připomíná For Honor, jen o dost komplexnější. Každá z postav má přitom 30 zásahových zón, takže výsledek bude dostatečně variabilní i po dlouhém hraní. Když připočítám, že například tupé zbraně (palcáty, kladiva) se chovají úplně jinak než ty sečné (meče, sekyry) a takový boj se štítem je kapitolou sám o sobě, stále mám pocit, že pro některé lidi to možná bude až příliš komplikované. To však ukáže až plná verze. 

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Příručka k Falloutu 76 bude téměř dvakrát dražší než samotná hra

Fallout 76

Nejen samotné hry, ale už i oficiální příručky lze nakoupit v absurdně drahých sběratelských edicích. Ta pro Fallout 76...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Najdete na iDNES.cz