Trailery
Sledovat další díly na iDNES.tvVydání nejočekávanější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží. Datum 13. února sice ještě pořád vypadá vzdálené, ale těch zhruba 100 dní už uplyne jako voda.
Autoři se v nejnovějším videu zaměřili na dle mého nejkontroverznější část, a to souboje. Vždy mi přišlo, že Dan Vávra dává na první místo spíše realističnost než zábavu, a po pravdě řečeno, i když ve videu tvrdí, že by měl zdejší systém být stejně jednoduchý jako běžné střílečky (FPS), nějak se mi tomu nechce věřit.
Základem soubojů na blízko je realistická fyzika a pečlivé nakládání se staminou. Každý úder má výrazný dopad na protivníkovu zbroj, stejně tak ale hráčovu postavu unaví. Nemůžete kolem sebe jen tak nahodile máchat mečem, jak bývá dnes zvykem. Naopak, každý úder musíte pečlivě plánovat. Hledat v soupeřově obraně slabinu a dokonale ji využít. Taktika se samozřejmě liší podle toho, jakou výbavu aktuálně máte. Do těžkého brnění oblečený rytíř s obouručním mečem bude spoléhat spíše na jeden úspěšně provedený devastující úder, zatímco mrštný lapka s dvěma noži svého protivníka udolá sérií mnoha slabších, zato rychlých úderů.
V praxi to bude vypadat tak, že musíte pečlivě sledovat soupeřův postoj a zaměřit se na jednu z pěti oblastí, kam úder směřovat. Trochu to připomíná For Honor, jen o dost komplexnější. Každá z postav má přitom 30 zásahových zón, takže výsledek bude dostatečně variabilní i po dlouhém hraní. Když připočítám, že například tupé zbraně (palcáty, kladiva) se chovají úplně jinak než ty sečné (meče, sekyry) a takový boj se štítem je kapitolou sám o sobě, stále mám pocit, že pro některé lidi to možná bude až příliš komplikované. To však ukáže až plná verze.