Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Realismus na úkor zábavy? Český Kingdom Come představuje soubojový systém

aktualizováno 
Čeští vývojáři z Warhorse Studios představili v nejnovějším videu způsob, jakým budou fungovat souboje. Jde o unikátní a daleko propracovanější systém, než jaký má konkurence. Otázkou však je, zda není pro obyčejné hráče až příliš složitý.

Vydání nejočekávanější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží. Datum 13. února sice ještě pořád vypadá vzdálené, ale těch zhruba 100 dní už uplyne jako voda.

Kingdom Come

„Hvězda“ uprostřed obrazovky trochu připomíná For Honor.

Autoři se v nejnovějším videu zaměřili na dle mého nejkontroverznější část, a to souboje. Vždy mi přišlo, že Dan Vávra dává na první místo spíše realističnost než zábavu, a po pravdě řečeno, i když ve videu tvrdí, že by měl zdejší systém být stejně jednoduchý jako běžné střílečky (FPS), nějak se mi tomu nechce věřit.

Základem soubojů na blízko je realistická fyzika a pečlivé nakládání se staminou. Každý úder má výrazný dopad na protivníkovu zbroj, stejně tak ale hráčovu postavu unaví. Nemůžete kolem sebe jen tak nahodile máchat mečem, jak bývá dnes zvykem. Naopak, každý úder musíte pečlivě plánovat. Hledat v soupeřově obraně slabinu a dokonale ji využít. Taktika se samozřejmě liší podle toho, jakou výbavu aktuálně máte. Do těžkého brnění oblečený rytíř s obouručním mečem bude spoléhat spíše na jeden úspěšně provedený devastující úder, zatímco mrštný lapka s dvěma noži svého protivníka udolá sérií mnoha slabších, zato rychlých úderů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come není jen o bitvách jeden na jednoho, ale i o velikých bitevních scénách.

V praxi to bude vypadat tak, že musíte pečlivě sledovat soupeřův postoj a zaměřit se na jednu z pěti oblastí, kam úder směřovat. Trochu to připomíná For Honor, jen o dost komplexnější. Každá z postav má přitom 30 zásahových zón, takže výsledek bude dostatečně variabilní i po dlouhém hraní. Když připočítám, že například tupé zbraně (palcáty, kladiva) se chovají úplně jinak než ty sečné (meče, sekyry) a takový boj se štítem je kapitolou sám o sobě, stále mám pocit, že pro některé lidi to možná bude až příliš komplikované. To však ukáže až plná verze. 

Autor:



Nejčtenější

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...



Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Russian Subway Dogs upozorní na těžký život opuštěných psů v ruském metru

Russian Subway Dogs

Nezávislá pixelartová skákačka Russian Subway Dogs zaujme především neobvyklým obsahem. Budeme v ní hrát za opuštěné...

Připravuje se nový film podle legendární střílečky Doom

DOOM

Filmové adaptace počítačových her jsou čím dál tím častější. Výsledek je však ve většině případů podprůměrný. Povede se...

Seriál podle Zaklínače bude nejdříve v roce 2020

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Jedna z nejúspěšnějších her posledních let Zaklínač se dočká seriálového zpracování. Dopadne to tentokrát dobře?



Najdete na iDNES.cz