Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Realismus na úkor zábavy? Český Kingdom Come představuje soubojový systém

aktualizováno 
Čeští vývojáři z Warhorse Studios představili v nejnovějším videu způsob, jakým budou fungovat souboje. Jde o unikátní a daleko propracovanější systém, než jaký má konkurence. Otázkou však je, zda není pro obyčejné hráče až příliš složitý.

Vydání nejočekávanější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží. Datum 13. února sice ještě pořád vypadá vzdálené, ale těch zhruba 100 dní už uplyne jako voda.

Kingdom Come

„Hvězda“ uprostřed obrazovky trochu připomíná For Honor.

Autoři se v nejnovějším videu zaměřili na dle mého nejkontroverznější část, a to souboje. Vždy mi přišlo, že Dan Vávra dává na první místo spíše realističnost než zábavu, a po pravdě řečeno, i když ve videu tvrdí, že by měl zdejší systém být stejně jednoduchý jako běžné střílečky (FPS), nějak se mi tomu nechce věřit.

Základem soubojů na blízko je realistická fyzika a pečlivé nakládání se staminou. Každý úder má výrazný dopad na protivníkovu zbroj, stejně tak ale hráčovu postavu unaví. Nemůžete kolem sebe jen tak nahodile máchat mečem, jak bývá dnes zvykem. Naopak, každý úder musíte pečlivě plánovat. Hledat v soupeřově obraně slabinu a dokonale ji využít. Taktika se samozřejmě liší podle toho, jakou výbavu aktuálně máte. Do těžkého brnění oblečený rytíř s obouručním mečem bude spoléhat spíše na jeden úspěšně provedený devastující úder, zatímco mrštný lapka s dvěma noži svého protivníka udolá sérií mnoha slabších, zato rychlých úderů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come není jen o bitvách jeden na jednoho, ale i o velikých bitevních scénách.

V praxi to bude vypadat tak, že musíte pečlivě sledovat soupeřův postoj a zaměřit se na jednu z pěti oblastí, kam úder směřovat. Trochu to připomíná For Honor, jen o dost komplexnější. Každá z postav má přitom 30 zásahových zón, takže výsledek bude dostatečně variabilní i po dlouhém hraní. Když připočítám, že například tupé zbraně (palcáty, kladiva) se chovají úplně jinak než ty sečné (meče, sekyry) a takový boj se štítem je kapitolou sám o sobě, stále mám pocit, že pro některé lidi to možná bude až příliš komplikované. To však ukáže až plná verze. 

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...



Najdete na iDNES.cz