Už zkraje roku 2000 bylo oznámeno, že Square a Disney budou spolupracovat na společném projektu, ze kterého se posléze vyklubalo RPG jménem Kingdom Hearts. Představa disneyovských postaviček zakomponovaných do 3D světa podle pravidel Square sice působí na první pohled poněkud zvláštně (ono i na druhý…), ale nakonec už i taková nová Na Kingdom Hearts se pracuje již přes dva roky a tým je tvořen z více než 100 lidí, takže se připravuje něco zcela jistě epického! Čeká vás exkurze do devíti fantastických světů, jejichž tematické zaměření na disneyovské pohádky je více než zřejmé. Nadějete se postav jako je Tarzan, Aladdin, Pinocchio, myšák Mickey, pes Pluto, Peter Pan, ale také celebrit typu Pána podsvětí Háda, který v jedné scéně téměř láskyplně (samozřejmě čekejte nějaký podraz) obejme kolem ramen hlavní postavu tohoto story a provádí ji svým palácem, v němž nechybí ani pekelný Cerberus. A kdo že to tady je v hlavní úloze? 15-ti letý klučina jménem Sora, jemuž tu mimo jiné mají asistovat Donald Duck a Goofy. Sora sice má své kamarády v podobě 16-ti letého Riku a mladé slečny jménem Kairi, jenomže oba zmiňovaní se nečekaně ocitli v nesnázích a nyní je na vás, abyste jim pomohli z problémů. Během cesty vás čeká kupa bojování se zlovolnými postavičkami disneyovské scény, ale máme tu i nové tvory, nazývané Heartless. Tito pocházejí z jiné dimenze a mají schopnost měnit vlastní formu zcizením duší a srdcí ostatních bytostí. Z toho jde trochu mráz po zádech, ale pohříchu tady nemáme Muldera ani Scullyovou, aby si s tímhle problémem poradili, takže musí zaskočit vaše maličkost…
Každopádně, Kingdom Hearts je akční RPG. Jistou paralelu lze údajně vypozorovat s tituly jako Dark Cloud či připravovaným (a také báječně vyhlížejícím) počinem Jak and Daxter.
Na nedávno skončeném Tokyo Game Show byl tento projekt předveden v hratelné podobě a k tomu asi tolik. Pomocí analogu se pohybujete s hlavní postavou v lokaci a tlačítkem R1 vždy zacílíte nejbližšího nepřítele či nějaký interaktivní objekt. Poté se zobrazí tabulkové menu, kde je vždy jako první přednastavena volba ataku, takže opakovaným tisknutím vybraného tlačítka provádíte klasické výpady vaší zbraní. Nicméně pokud se do uvedeného menu podíváte hlouběji, naleznete zde další volby jako MAGIC, ITEM a naposledy kontextový povel k dané situaci (jako Open, Unlock atd.). Výběrem řekněme třebas „Magic“ se nadějete otevření dalšího submenu, ale zde je nutno opravdu pospíchat, vše
zmíněné se totiž odestává v reálném čase! Ke zrychlenému výběru však máte mít i „zkratkovité“ povely, kdy např. kombinace dvou tlačítek vyvolá okamžitě přednastavené kouzlo jako Fire, Blizzard či Lightning. Pro rychlou volbu tu však budou pouze tři kouzla, pročež jejich typové určení bude záležet jen na vás. Magické body se znovu obnovují fyzickým útokem, takže se nadějete nutnosti častého střídání fyzických a magických výpadů.
Vše hlavní se točí okolo Sory, další postavy na scéně jsou ovládány počítačem (bohužel se neplánuje multiplayerová podpora), přičemž vaše společenstvo se má sestávat až ze tří charakterů, kteří se obměňují dle lokace a příběhového posunu. Nepřátelé mají mít trochu nepříjemnou vlastnost časté reinkarnace v dané oblasti a jelikož, jak bylo už řečeno, není možné hru zapauzovat pro přístup k jiné činnosti vedle klasického to ataku, očekávejte asi pěkně akční orgie. Likvidací nepřátel se dočkáte standardního zvyšování vašeho levelu, kdy narůstá např. útočná či obranná síla, jíž však přijímáte toliko pasivně (na obrazovce se vám vždy zobrazí údaj o navýšení těchto statistik), a nahodilého zisku peněz či nějakých předmětů.
Závěrem jsem si nechal připomenutí jednoho starého známého, jímž je Cid Highwind z kultovního Final Fantasy VII. Narazíte na něj ve městě Traverse Town, kde vede obchod s důležitými proprietami. Vedle jeho osoby se v krámku též nadějete přítomnosti malého Moogleho.
Co říci úplně nakonec? Akčních RPG na konzolích pohříchu příliš není, těch opravdu kvalitních pak ještě méně. Doufejme tedy, že se koncem roku 2002, kdy se Kingdom Hearts mají objevit v Evropě, dočkáme v uvedeném žánru žádané satisfakce.