Ačkoliv jsou konzole na jedné straně považovány za zabijáky her na PC, na té druhé je tomu přesně naopak – jejich masové rozšíření podporuje celý herní průmysl, z čehož pochopitelně těží i počítače. Je čím dál tím obvyklejší, že se vydání očekávaného titulu odehraje napříč platformami, což má občas za důsledek vzdechy nad nepovedenou konverzí, povětšinou ale můžeme být spokojení. Obzvlášť kooperace s architektonicky podobným X-BOXem 360 našim miláčkům svědčí. Valná většina opravdu kvalitních her se z něj dříve či později dostane i k nám. Podobný osud na 99% čeká i Kingdom Under Fire: Circle of Doom – akční RPG ze světa poměrně oblíbené a kvalitní xboxové RTS.
Příběh nejspíše nebude přehnaně komplikovaný, ovšem měl by se snad vyhnout nepříjemným fantasy klíšé, o což se doufejme postará právě povedené propojení šesti odlišných osudů do jednoho konzistentního celku.
Circle of Doom je časově umístěn do samotných počátků tohoto univerza, přičemž sleduje individuální poutě šesti charakterů, které, jak později zjistíte, jsou neúprosně provázány. Prozatím jsme v traileru viděli krásnou elfku Celine, obrněného válečníka Kendalla, kterak si neohroženě prosekává cestu. Dále pak byl odhalen příslušník temné legie Regnier a také neustále putující bojovník Curian. Dva zbývající charaktery na své představení teprve čekají. To má i poměrně pochopitelný důvod – stejně si za ně nezahrajete dříve, než hrou prosvištíte za čtyři jmenované. Příběh nejspíše nebude přehnaně komplikovaný, ovšem měl by se snad vyhnout nepříjemným fantasy klíšé, o což se doufejme postará právě povedené propojení šesti odlišných osudů do jednoho konzistentního celku. Každá z postav má být schopna využívat služeb pěti až šesti zbraní, jejichž možnosti mohou být navíc rozšířeny pomocí zhruba padesáti schopností. Jak se dnes na pořádnou rubanici sluší a patří, mohou postavy využívat obou svých rukou, a to prý hodně efektivně.Jádro hry tvoří akční RPG, mocně působící na základní emoce a pudy. Kombinuje staré dobré mlácení s poměrně odlehčeným přizpůsobováním charakteru. Veškeré kvality hry se podle autorů odkryjí ve chvíli, kdy přijde na hutné bitky, což už o něčem vypovídá – minimálně o tom, že s využíváním zbraní a kouzel se rozhodně nebudeme muset žinýrovat. A to je nakonec jedině dobře. Jeden už by si mohl myslet, že Circle of Doom nenabídne vůbec nic nového, nicméně je tomu trochu jinak. Třeba levelování je oproti jiným zástupcům tohoto žánru mírně odlišné a slibující dost možná lepší zážitek. Jako každé akční RPG, je i toto postaveno na svižném získávání zkušeností, prakticky zkušenostních bodíků. Ty se pak dají rozdělit do tří oblastí. První jsou „hit points“, tedy přesně to, co pod tímto názvem očekáváte – čím více jich máte, tím déle vydržíte snášet příval nepřátelských ran. Další oblastí je štěstí, které je přímo svázáno s kvalitou předmětů vypadávajících z pokořených nepřátel. S naboostovaným štěstím tak je velká šance, že se po úrovních brzy budete procházet v elegantním, přesto pevném brnění a svírat v rukou ty nejkvalitnější možné zbraně. Poslední vylepšovatelnou oblastí jsou „skill points“, které tu využijete přímo k vyvolání akcí. Tak například začínáte se 100 dovednostními bodíky. Rozmáchnutí se sekyrou stojí 30, takže ve skupině protivníků můžete rozdělit tři pořádné rány, pak hrdina musí zastavit útok, nadechnout se a teprve pak zase pokračovat. Jakmile rozšíříte rozsah svých „skill pointů“, budete moci vykonávat složité akce takříkajíc v jednom tažení.
Jeden už by si mohl myslet, že Circle of Doom nenabídne vůbec nic nového, nicméně je tomu trochu jinak.
Přestože vývojový systém na první pohled nejeví přehnanou hloubku, potřebám hry přesně postačuje. Možná se to nezdá, ale lze jím vytvořit archetypy vyhovující zájmům skupiny. Zde už pochopitelně mluvíme o multiplayeru, který by měl stavět na velice silné kooperativní bázi. Jeden z hráčů grupy tak může investovat všechny bodíky do zdraví, tedy hit pointů, obě ruce vybavit štíty, což z něj udělá hodně solidního ubertanka, schopného vydržet spoustu ran. Další hráči pak naopak nasypou všechny zkušenosti do bojové větve, čímž se z nich stanou řádní úderníci. Takovým způsobem lze dosáhnout velkých úspěchů. Obrněnec vběhne do davu nepřátel, kteří se na něj do jednoho sesypou, ostatní pak ze zálohy přijdou s překvapujícím a drtivým útokem. Jednotlivé zbraně jsou navíc napojeny přímo na schopnosti. Třeba takový masochismus (tvůrci byli zřejmě dobře rozpoložení) se hodí ve chvíli, kdy se vaše hit pointy nenávratně přibližují bodu nula – stačí se trochu píchnout a zdraví krátkodobě euforicky vyletí nahoru. Další skill – „pojištění“ – zase posílá peníze na vaše konto pokaždé, když jste poraněni. Jak to tak vypadá, autorům fantazie rozhodně nechybí a i to by mohlo ukazovat příjemně svěžím, neklišovitým směrem. A to jsme se ještě nezmínili o několika schopnostech způsobujících vyvolání pomocných kreatur – ani ony totiž nepřišly zkrátka.Grafika staví na vlastním, ojedinělém a zcela určitě atraktivním stylu, který dává průchod především středověké, obzvlášť gotické architektuře a doplňuje ji o patřičně propracovaná monstra, která svou velikostí pokrývají celou škálu. Od těch nejmenších útočících ve velkých hejnech se postupně propracujete k monumentálním bossům, kteří si prý nezadají s těmi, jež jsme tak obdivovali v Shadow of Colossus (pro PCčkáře: to je jedna z těch uměleckých konzolovek, kterou byste si přes veškerou averzi měli zahrát). Skvělý grafický zážitek ještě podbarví mnoho poloh zvládající orchestrální hudba.
Grafika staví na vlastním, ojedinělém a zcela určitě atraktivním stylu, který dává průchod především středověké, obzvlášť gotické architektuře a doplňuje ji o patřičně propracovaná monstra
Kingdom under Fire: Circle of Doom má šanci stát se kvalitním akčním RPG s dobře vystavěným příběhem, který navíc může čerpat z již propracovaného světa a především spádovou hratelností, jež vás na začátku chytí a doslova protáhne celým spektakulárním dobrodružstvím. Ne, žádného vyššího osvícení se vám zde nedostane, ale to od her žádá málokdo.Index očekávání: 85%