Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kingdom Under Fire: Heroes

  12:00aktualizováno  21. června 4:40
Vítejte v bohy zapomenuté zemi nesoucí jméno Bersiah. V zemi, kde si ani ten nejmocnější válečník nemůže být jistý svojí budoucností. Nastal však čas ještě jednou okusit kovovou pachuť krve.

Kingdom Under Fire: Heroes Uplynulo již mnoho let od První Války Hrdinů. Rytíři Xoku byli v ustaraných myslích obyvatel země nikdy nekončících bitev Bersiah již dávno zapomenuti. Smír je v nedohlednu a jedinou nadějí na znovunastolení klidu v kdysi velmi prosperujícím království, je hrstka hrdinů, vydávajících se na své dost možná poslední válečné tažení.

Kingdom Under Fire: Heroes vykračuje vstříc všem hráčům po jasně vytyčené cestě, kterou mu vyšlapal předchozí díl s podtitulem Crusaders. Opět se na rozdíl od dílu prvního jedná o masivní bitvy strategického rázu, doplněné akčními souboji hlavních postav. Pokud jste tedy někdy zmiňovanou druhou kapitolu z dnes již trilogie KUF okusili, budete jako doma. Při bližším seznámení s obsahem hry zjistíte, že se oproti minule až tolik věcí nezměnilo. Koncept předchozího dílu byl však malými detaily doladěn až k překvapivě efektivně působivému výsledku. Heroes totiž atakují na hráče daleko ucelenějším celkem, nabízejícím daleko více, než by se od „obyčejného“ pokračování očekávalo.

Kingdom Under Fire: Heroes

Bitvy jsou víceméně identické s těmi v Crusaders.

Koncept bitev zůstal nezměněn. Opět budou hlavním dějištěm masivních bitev obrovská prostranství, na kterých se proti sobě postaví vojska až o několika stech členech. Vy jako hráč si budete opět moci vybrat, za jakou ze stran se děje zúčastníte a rozhodnete, zda se naplní prastaré proroctví o hrdinech. Hratelných postav je oproti původním čtyřem z Crusaders celých sedm. Žádný z bojovníků, jejichž osudy jste prostřednictvím hratelné podoby mohli sledovat v druhém díle série KUF si však svoji roli nezopakuje. Byť je většina těchto postav v dějové lince Heroes přítomna, tak žádná z nich již ne jako hratelná postava. Této role se ujaly z části vedlejší postavy z Crusaders jako například hromotluk Rupert, či helmou halící si tvář Ellen, z části postavy úplně nové, vytvořené speciálně pro Heroes. Postupem příběhu se dozvíte o osudech jednotlivých válečníků více. Brzy zjistíte, že ve světě Heroes neexistuje jednostranné dobro či zlo. Celkově se dočkal Kingdom Under Fire: Heroes příběh ve hře oproti dílu předešlému značného vylepšení, byť jeho kvalitu znatelně shazuje špatný překlad, doplněný průměrným namluvením postav. Daleko více se dozvíte i o Temné Legii, jejich frakcích a zjistíte dokonce prapůvod nenávisti mezi upíry a orky.

Všechny kampaně pro přítomné postavy však nejsou přístupné hned od začátku a dobrá polovina z nich se odemkne až po úspěšném splnění těch předešlých. Každá postava má specifickou kampaň a nabízí mnohdy odlišný pohled i na již vámi mnohokrát dobojovanou bitvu. Každá postava též symbolizuje jinou obtížnost, což je ze samotného průběhu bitev dostatečně znát. Kompletní dohrání všech kampaní zahrnuje úspěšné splnění více jak 50 misí. Životnost tak přesahuje více jak slušných 30 hodin, což je na dnešní poměry více než solidní.

Zvukový doprovod je díky asijskému původu hry opět metalového ražení.

Kingdom Under Fire: Heroes Bitvy jsou víceméně identické s těmi v Crusaders, byť i zde se dočkáte několika malých obměn. Bohužel největší problém z minula – neposedná kamera – přetrval i v Heroes. Mnohdy se díky sice jasně viditelnému ukazateli (aby tak ne, když po jeho vyvolání zabere polovinu obrazovky) setkáte s nechtěnou dezorientací, což je ve vyrovnaných bitvách, kde se hraje o vteřiny, značně nechtěné. Opět se dočkáte několika druhů jednotek, včetně několika nových. Nejčastěji používanými však zůstávají těžkooděnci, sapeři a lukostřelci, díky jejichž přítomnosti je danou bitvu daleko jednoduší završit vítězstvím. Nyní se oheň ze zapálených šípů šíří i po okolí a spaluje vše živé i neživé, což hře přináší další důležitý taktický prvek. Na zapojení terénu je ve hře kladen daleko větší důraz i díky několika nově přítomným pastem, do kterých můžete při zapojení lehkého strategického uvažování nalákat nepřátele. Bohužel terén bojišť není kdovíjak členitý a většina z nich opět působí velmi holým dojmem. Kopce, lesy, občas nějaká ta hradba či vodní plochy. Ty vypadají na Xboxu díky pixel shaderu opět skvěle a obzvláště efekt stékajících Kingdom Under Fire: Heroes kapek po obrazovce je nadmíru působivý. Grafické zpracování jako takové je přitom též na velmi solidní úrovni. Postavy vojáků jsou tvořeny ze slušného množství polygonů polygonů (připomínám, že se jich mnohdy na obrazovce pohybují celé stovky a to bez jediného poklesu frameratu), hlavní postavy se přitom skládají počtu polygonů ještě podstatně vyššího. Prostředí též nepůsobí z grafického hlediska špatně, ale díky již zmiňovanému dojmu holosti na něm ani mnoho pokazit nešlo.

Abychom však neodbíhali příliš od tématu bitev, tak by se slušelo ještě dodat, že nemalou roli v nich hrají i povětrnostní podmínky (nemalý efekt mají na trajektorii vystřelených šípů) včetně oslnění sluncem apod. Akční část hry pak zastupuje přímé zapojení hlavních (anti)hrdinů do přímého konfliktu s nepřátelským plukem. V tu chvíli se kamera zaměří na vůdce pluku a může začít ta pravá řež, která si nezadá ani s Ninja Gaiden Black. Nepřátele tak můžete prostřednictvím své zbraně eliminovat pomocí základních útoků i složitějších komb přímo po Kingdom Under Fire: Heroes desítkách, a výrazně tak ovlivnit vývoj bitvy. Během jednotlivých bitev se můžete dokonce na strategické mapě usídlit v jednotlivých městech, hradech či opevněních a zvolit si strategii na následující bitvu, rekrutovat nové jednotky či nakoupit nové vybavení. Hra obsahuje celou řadu šikovných RPG prvků, díky kterým lze upgradovat skoro vše, týkající se vašich vojsk či hlavních postav.

Zvukový doprovod je díky asijskému původu hry opět metalového ražení a musím přiznat , že mým ušním bubínkům zrovna dvakrát nelahodil. Ve světě čistého fantasy tato hudba nepůsobí zrovna dvakrát přirozeně, ale alespoň že zvukové efekty jsou na vysoké úrovni. Řinčení mečů, dusot kopyt či řev orků nebo další zvukové efekty znějí v Dolby Digital 5.1 opravdu výborně a dodávají hře na atmosféře.

Původní Kingdom Under Fire

Tato hra vyšla v roce 2000 pouze pro PC a byla povedeným mixem klasického akčního RPG a RTS. Mnozí jej dokonce nazývali Diablem ve světě Warcraftu a nebyli daleko od pravdy. Hra obsahovala stejně jako obě pokračování kampaně jak za Lidskou Alianci, tak Temnou Legii. Dodnes se hraje velmi příjemně a přimhouříte-li nad zastaralou vizuální stránkou všechny tři oči (hra je pouze ve 2D), budete se královsky bavit. Malých dvojsmyslů není nikdy dost :-).

Klady a zápory

Plus Opravdu masivní bitky v gigantickém měřítku
Plus 50 misí ke splnění
Plus Větší počet hratelných postav
Plus Kombinace akce a strategie funguje překvapivě dobře

Mínus Zmatená kamera
Mínus Soundtrack
Mínus Více inovací by přece jenom neškodilo

Pokud využíváte služeb Xbox Live, zajisté vám neunikne přítomnost hry pro více lidí, určené až šesti hráčům (oproti dvěma v Crusaders). S ostatními hráči se budete moci utkat jak s jednotlivými pluky, či hrdiny, tak i společně v kooperačním režimu. Nově si můžete ukládat i replaye z neúspěšnějších bitev a chlubit se s nimi na Xbox Live.

Byť celkově nenabízí Heroes nikterak převratné množství inovací oproti Crusaders, tak působí kompaktnějším dojmem a dotahují hratelnost až k samotnému vrcholu. Navíc je strategií na konzolích, potažmo Xboxu, opravdu málo a těch kvalitních ještě méně. Pokud máte o tento žánr opravdu zájem a nevadí vám ve větší míře přítomná akční část hry, či její přílišná podobnost s druhým dílem, je Heroes tou pravou hrou pro vás. Naštěstí je již teď jasné, že se sérií KUF nesetkáváme naposled. Phantagram již nyní ohlásil čtvrtý díl s podtitulem Circle of Moon a nezadržitelně se na evropský trh blíží i tématicky podobné Ninety-Nine Nights, též od Phantagramu.

Kingdom Under Fire: Heroes
Výrobce/Vydavatel Blueside/Phantagram
Platforma Xbox
Multiplayer: 2-8 hráčů online
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 9 bloků
Verdikt: Byť neobsahuje kdovíjak revoluční prvky a bohužel ani větší množství inovací oproti svému přímému předchůdci, je Heroes stále špičkovou zábavou plnou akce i strategie.
Hodnocení: 80% (info)



Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...



Najdete na iDNES.cz