Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kitty Hawk - kněžna smrti v blond

  12:00aktualizováno  9. listopadu 10:40
Již více než před rokem byla oznámena stealth akce C.O.N.S.E.A.L. Od té doby došlo ke změně názvu a novému titulu z dílen Similis Software propůjčila své jméno dokonce samotná hlavní hrdinka hry. Vydejte se společně s ní na ztracený ostrov kdesi v Tichém oceánu, kde se pošetilý plukovník snaží vytvořit armádu supervojáků.

Jak vypadá obal hry?
K. Hawk - Survival Instinct Podzimní měsíce jsou pro herní recenzenty nebem i peklem zároveň. Na pultech obchodů se po letní okurkové sezóně konečně začínají objevovat obstojné tituly, ovšem někdy je jich takové množství naráz, až z toho jde hlava kolem. Herní společnosti se snaží využít sychravého počasí ku svému prospěchu, a tak chrlí jeden více či méně kvalitní produkt za druhým. Stejně se rozhodli i vývojáři ze Similis Software a pod křídly známé německé společnosti JoWooD vydávají nový titul K. Hawk - Survival Instinct. Když byla tato 3rd person 3D akce více jak před rokem oznámena, nesla však jméno C.O.N.S.E.A.L., a tak se nyní pojďme společně podívat, zdali jí změna názvu prospěla, či nikoliv.

Ač v rolích hlavních postav počítačových her převažují muži, měli jsme tu již několik úspěšných hrdinek, jako například krásnou Laru Croft ze série Tomb Raider nebo Cate Archer z No One Lives Forever. Nyní se o své místo pod sluncem přichází bít další dívka - Kitty Hawk. Přestože si na krátkovlasé blondýnky příliš nepotrpím, musím uznat, že jisté kvality má, ovšem těch v nadcházející akci rozhodně nevyužije. Bude se jí hodit spíše výcvik u speciálních jednotek US NAVY SEALS, kde slouží i její přítel K. Hawk - Survival Instinct major Jeffrey. Aby hráče autoři více vpravili do hry, prostřednictvím tutoriálu je možné s Kitty projít závěrečné zkoušky a naučit se tak většinu potřebných věcí, které se v misích budou jistě hodit, a to hlavně na začátku, kdy naší specialistce ještě poteče mléko po bradě.

Jakmile s pomocí hráčů úspěšně projde testem a dostane od důležitě se tvářícího velitele povolení, čeká ji první triviální mise - jako pilotka vrtulníku musí vysadit Jeffreyho na jednom ostrovu v Tichém oceánu, kde není všechno úplně v pořádku. Vzápětí se však ukáže, že mírně ujetý plukovník, který na malém území vzal zákon do svých rukou, chystaje se trochu zamíchat i se zákony přírody, má všechno pod velmi dobrou kontrolou. Kitty nedokáže zabránit srážce řízené rakety s helikoptérou a "zelený" páreček mizí v mořských hlubinách nedaleko písčité pláže ostrova. Houževnatá hrdinka přežívá, avšak po Jeffreym není ani vidu ani slechu. S jazykem na blůze dosahuje břehu a získává první rozkazy - najít vojenský tábor a funkční vysílačku.

Survival Instinct však není pouhou řežbou v netradičním 3rd person pohledu. Zde má umístění kamery za zády hlavní hrdinky své opodstatnění. Autoři se totiž rozhodli čerpat z několika známých herních trháků a vytvořit stealth akci, kdy je většinou lepší držet nervy na uzdě a starat se o to, kudy a jak by se dalo v nepřátelských řadách co nejlépe proklouznout. Na první pohled je zde zřejmá inspirace slavnou sérií Metal Gear Solid, neboť má Kitty po většinu hry k dispozici radar, kde se zobrazuje jak pohyb téměř všech nepřátel, tak i směr jejich pohledu a dohled. Navíc přibyl i doslech, a tak opatrnosti není nazbyt, neboť i ten nejtišší K. Hawk - Survival Instinct pohyb může vyvolat nežádoucí pozornost, vedoucí obvykle k nahrávání starší uložené pozice. Ve venkovních prostorech je nutné k tomu všemu přičíst ještě pravidelné vypadávání radaru. Funkce QuickLoad je však v této hře přímo blesková, takže naštěstí odpadá otravné čekání spojené s nedočkavým šukáním po pokoji. Tím však inspirace mistrovskými díly z pera Hidea Kojimy nekončí - na programu je i sběr psích známek zabitých nepřátel.

Tím se postupně dostáváme k jednomu z mnoha nedostatků hry. Pokud totiž někdo chce vytvářet řádnou stealth akci, měl by všechno dotáhnout do konce, což se vývojářům ze Similis Software bohužel nepodařilo. Jistě znáte ten pocit, kdy se při hraní pozastavujete nad takovými prkotinami, že vám za nic na světě nejde do hlavy, jak mohlo dojít k opomenutí něčeho tak do očí bijícího. Nabízí se například zmiňovaný sběr psích známek. Jakmile ji vojákovi odeberete, tělo automaticky mizí. Nebylo by snad vhodnější mrtvoly ponechávat a přidat možnost reakce vojáků na mrtvé parťáky? Dále třeba kamery - hlídky u terminálů jejich prostřednictvím sice zachytí nežádoucí pohyb, ale několik mrtvých vojáků v zorném poli je absolutně nevzrušuje. Nikdo z vývojářského týmu si zřejmě nedělal hlavu ani s rozdělením těl na zásahové zóny, kdy by jedna kulka do hlavy přinesla i poslední modlitbu na rety rudé a takto zasažený voják se ještě dále s veselým křikem nerozběhnul spustit alarm. Jako pěst na oko dále K. Hawk - Survival Instinct působí některé boje s tvrdšími soupeři, nad kterými zůstává rozum stát. S odstřelovačem se po lese Kitty honí jako kočka s myší, nový typ supervojáka pod velením šíleného světlovlasého plukovníka do sebe nechá šít ze sniperky, aniž by dokázal raketometem alespoň minimálně rozcuchat její uhlazený účes.

Na této hře je zkrátka něco shnilého, co kazí celkový dojem. A přitom se autoři snažili - vždyť například speciální jednotky mají větší rozhled než obyčejní vojáci. K dispozici jsou noktovizory a několik druhů zbraní, od pistolí (s tlumičem i bez) a kulometů přes odstřelovací pušku a granáty až po raketomet či granátomet. Kitty též najednou pobere jen jeden druh pistole a k tomu jeden typ větších zbraní, což dále přidává významné plus pokusu o realistické zpracování. Navíc pokud se hráči opravdu rozhodnou pro stealth způsob života, na mnoha místech jim adrenalin vylítne až na hladinu snesitelnosti. Na nudu ve společnosti blonďaté vojandy zkrátka není místo, pokud je ovšem možné úspěšně spolykat všechny mouchy, které se ve hře zabydlely - a že jsou to vesměs pěkně velké masařky, bez možnosti nápravy patchem, je bohužel jasné po několika hodinách hraní. Postupem času si jich člověk všímá čím dál tím více. Situaci nezachrání ani docela zajímavý příběh, který sice není ničím světoborným, ale s trochou snahy K. Hawk - Survival Instinct ze strany trpělivých hráčů dokáže nakonec udržet pozornost až do závěrečného happyendu. Kitty Hawk se plukovníkovi přeci musí pomstít za vše, co tento samozvaný vládce ostrova způsobil jí, jejím blízkým i ostatním vojákům. Konec však přichází až překvapivě brzy (hra nabízí pouze 10 misí), a tak po dvou odpoledních dýcháncích nebude co řešit!

O slovo se tedy hlásí vcelku slušné, i když s dnešními špičkovými tituly jen těžko soupeřící audiovizuální zpracování. Vše je totiž na můj vkus až moc hranaté, což výslednému hodnocení jistě k dobru nepřidá. Hudba zazní jen občas, ovšem právě ta troška dokáže hráčům pořádně rozproudit krev v žilách. Ostatní ozvučení rozhodně ničím nepřekvapí. Jaký je tedy můj výsledný dojem z na první pohled nadějné hry K. Hawk - Survival Instinct? Lehce nadprůměrný - nic více a nic méně. Pravda, chvíli jsem se bavil, ale to jen díky tomu, že jsem se přenesl přes všechny nedostatky a autorům jsem nevěnoval ani halíř. Nakonec mě nezaujala ani Kitty ve dvoudílných plavkách - vždyť jsem vám říkal, že krátkovlasé blondýny nepatří do mé krevní skupiny... :-)

K. Hawk - Survival Instinct
Výrobce: Similis Software
Vydavatel: JoWooD
Distribuce v ČR: Dynamic Systems, český manuál
Stáhněte si: screenshoty, trailer
Oficiální homepage: http://www.k-hawk.com/
Minimální konfigurace: procesor 500 MHz, 128 MB RAM, 500 MB HDD, 16 MB 3D
Doporučená konfigurace: procesor 800 MHz, 256 MB RAM, 800 MB HDD, 64 MB 3D
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Vstup nové hrdinky na pole interaktivní zábavy se poněkud nevydařil. Blonďatá Kitty Hawk musí bez diskuze uvolnit cestu dalším adeptkám. Život jde dál...
Hodnocení 60%

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Hearthstone: Knights of the Frozen Throne patří k těm nejzábavnějším expanzím

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.