Vývoj Metro: Last Light je téměř u konce. Změna majitele by tedy hru neměla nijak zásadně ovlivnit.

Vývoj Metro: Last Light je téměř u konce. Změna majitele by tedy hru neměla nijak zásadně ovlivnit.

Značky Saints Row a Metro získala menší společnost. Za půl miliardy

  • 1
Ačkoliv se v aukci značek Saints Row i Metro objevili i ti největší hráči, obě série skončily v rukou menšího vydavatelství. Jejich novým majitelem je společnost Koch Media, která vydala například tituly Dead Island, Risen či S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Celková cena přesáhla 520 milionů korun.

Průběh aukce i její souvislosti poodhalil šéf Koch Media Klemens Kundratitz. Společnost se rozhodla soustředit pouze na dvě značky, které byly podle jejího názoru nejlukrativnější. Zaměřila se tedy na a postapokalyptickou střílečku Metro a akci s otevřeným světem v podobě Saints Row.

"Do tohoto dobrodružství jsme se pustili bez sebemenšího pojetí o tom, jakou máme šanci cokoliv získat," řekl Kundratitz pro server Gamastura. V Koch Media však věřili, že aukce stojí za pokus. Značky jim byly důvěrně známé a chápali i finanční reálie situace.

Samotná aukce pak představovala adrenalinovou jízdu. Bylo totiž třeba se rozhodovat ve velmi krátkém čase.

V "souboji" o Metro se společnost navíc utkala s vydavatelským gigantem Ubisoft a první nabídky začínaly na 4,5 milionu dolarů, tedy zhruba 85,5 milionu korun. Koch Media však v přihazování vytrvalo a za cenu 5,4 milionů dolarů se stalo novým majitelem značky. Finální nabídka tedy dosáhla výše přibližně 102,6 milionů korun.

Značka Saints Row i její vývojáři pak pro společnost představovali investici ve výši 22,3 milionů dolarů. Tedy zhruba 423,7 milionů korun.

Titul Saints Row: The Third bývá považován za méně seriózního bratra her Grand Theft Auto.

"Pro nás jsou Saints Row a studio Volition královské klenoty THQ. Věříme, že je to značka, která během tří dílů prokázala neustálý růst popularity. A věříme, že má pro růst ještě mnohem větší potenciál," tvrdí Kundratitz. Právě série Saints Row ostatně pro THQ představovala nejúspěšnější značku. A třetího dílu se prodalo přes čtyři miliony kusů.

Nový majitel studia však neplánuje žádné drastické změny. Společnost se sice přejmenuje na Deep Silver Volition, všichni zaměstnanci však ve firmě mohou zůstat. A podobné je to s autory Metro: Last Light, se kterými má vydavatelství již předchozí zkušenosti. Část vývojářů totiž v minulosti pracovala na titulu S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, který vyšel právě pod Koch Media.

Metro: Last Light je navíc podle společnosti v pokročilém stádiu vývoje, a zásadní změny není tak třeba činit. "Jsme si naprosto jistí, že Metro: Last Light lehce překoná první díl. Zejména když je tentokrát k dispozici pro tři platformy a vyjde ve velmi vysoké kvalitě," tvrdí Kundratitz.

Značky Metro a Saints Row se v aukci objevily kvůli bankrotu vydavatelství THQ, které je původně vlastnilo. Na prodej byla ještě řada dalších titulů. Například Company of Heroes 2, South Park: The Stick of Truth či Homefront 2 (čtěte více).