Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až příliš často zvrhávají v pomatené pobíhání od ikonky k ikonce, aniž by hráč přemýšlel, jaký to má vlastně všechno význam. K tomu vyžaduje jejich dohrání spoustu času, který mnozí fandové prostě už nemají. Jak si s tím poradit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DS

Pro takové hraní je zásadní navržení světa. Skyrim si takto nedokážu představit, protože jeho odměňování za exploring mi přišlo nulové. Gothic byl v tomhle daleko lepší - byly tam místa, která na mapě zvýrazněna nebyla a odměnila hráče za toulání se světem něčím mnohdy velmi zajímavým.

0 0
možnosti
JD

J18i18ř90í 61D18u55š63e54k

12. 9. 2017 12:18

Nesmyslená plnění questu jen protože ti u něj svítí vykřičník. Musím být emočně motivován jít ho splnit v rámci příběhu. Nechápu lidi který mají ve falloutu čas plnit miniquesty když hledáte vlastního syna. Sakra je to váš syn! Skyrim to samé dohrál jsem hlavní linii dřív než jsem viděl ebony zbroj. Ty metahráče co mají daedrickou zbroj a ještě nevyšli riverwoodu nechápu. Imerse příběhu je pro mě hlavní

0 0
možnosti

Jenže on ten "příběh" ve Skyrimu je fakt strašlivě, strašlivě napsaný. S čestnou výjimkou zlodějské a DB linie. Snažil jsem se se do něj ponořit, nešlo to. V tomhle je docela príma mod "live another life". Můžete si zvolit hromadu bacgroundů pro svoji postavu, některé závislé na rase. Pro roleplaying nedocenitelné. Jen jsem teda nepochopil kterýho blba napadlo umístit vás jako nekromanta na levelu 1 doprostřed blackreache. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
AA

A17l46e41š 80A29d66a18m

12. 9. 2017 11:53

Řešit nedostatek času vypnutím HUD je naprostá blbost a takový krok naopak zásadně prodlouží herní dobu, protože budete jako blbci pořád hledat, kam vlastně jít. Navíc řada her doslova počítá s ukazately a bez nich je často až nemožné dohrát úkoly. Příkladem budiž třeba ten Skyrim, kde je popis úkolů velmi vágní a ukazatel je často doslova nutný. Toto pomáhají řešit modifikace, ale ne všichni jsou ochotní s modifikacemi hrát.

Jak řešit nedostatek času a otevřený svět?

1. Prostě si musíte dobře vybrat, kterou hru hrát.

2. Když už chcete za každou cenu hrát co nejvíce her s otevřeným světem, ale nemáte čas, stanovte si dopředu či během hraní, čeho chcete dosáhnout.

3. Svoje cíle si zabalte do vlastního příběhu. Hráči jsou často utopeni ve hraní a ztrácí se v mnoha hodinách, protože mívají pocit, že musí dokončit támhleto a támhleto a je jim líto nepomoci té a té postavě. Jenže pokud nemáte čas a chcete odehrát více takových her, nemůžete dělat všechno. Hráčův mozek ale hlavně v rpg myslí tak, že jeho postava je třeba dobrá a nemůže dopustit nepomoci nějaké stařence s piráty. Hráčova mysl pak má problém přejít přes to, že jí nepomůže. No a protože je tento typ her nacpaný úkoly typu je nutné pomoci tam a tam, stává se z toho časová díra.

4. Když už cítíte, že se ve hře utápíte, uvědomte si, že jde jen o hru a připomeňte si, že máte i reálné věci k řešení a znovu se zamyslete nad podstatou své postavy a jejího příběhu a snažte se ten příběh upravit tak, aby opravdu odpovídal vašim časovým možnostem.

5. Některé hry či váš čas vyžadují herní přestávku někdy i v řádech měsíců. Nestyďte si dělat poznámky. Klidně si zapiště krátce příběh své postavy a její hlavní úkoly. Bohužel řada her dnes neposkytuje dostatečně dobře zapsaný průběh příběhem a dalšími úkoly, nebo je naopak zápis příliš podrobný. No a každý dříve či později zapomene, co se vlastně dělo. Je také dobré si vymyslet příhěh kolem toho, proč jste nehráli dlouho, aby vaše mysl byla spokojena s důvodem.

0 0
možnosti
AA

A22l63e80š 11A44d34a20m

12. 9. 2017 12:02

Domnívám se, že spousta hráčů hrající RPG typu Skyrim, Zaklínač apod. mají tendenci si více brát příběhy své postavy a že mají též tendenci si k té postavě buď něco přimýšlet, nebo aspoň vysvětlovat si, proč se ta postava chová tak či onak.

Zároveň si myslím, že spousta hráčů takových her mají sklony k sbírání všehomožného a snaží se plnit co nejvíce úkolů. Do časové díry hráče taky nezřídka vrhne špatně udělaný systém úkolů, při kterém se vám sami zapisují do deníku, což je pro mnoho hráčů problém, protože nechtějí dopustit buď selhání úkolu díky časové prodlevě, nebo prosté nesplnění z důvodu příběhu apod.

Myslím si též, že hráči tohoto typu často mohou cítit až nutkavou potřebu dokončit co nejvíce buď z výše zmíněných důvodů (příběh, naplnění deník), nebo chtějí prostě hru prožít zcela naplno a mají silné sklony k dokončování her na maximum. S tímto nutkáním právě lze bojovat výše popsaným způsobem - vytvořit si příběhový rámec omezující naše aktivity, uvědomění si nedostatku času, hraní s časovými přestávkami.

0 0
možnosti
PJ

P44e38t24r 38J61a44r65o45š

11. 9. 2017 11:02

Krajinu si uzivate maximalne tak na napoprve az napodruhe. Stejne jako kdyz jedete do prace autem.

A stejne tak, kdyz vas hra zene podesate pres pul mapy zabit dalsich dvacet jakychsi potvor, tak uz to zacina byt ponekud frustrujici.

Kdo z vas se uprime nevytocil, kdyz se po hodine cesty tam a zpatky dozvedel, ze quest ma pokracovani a vy tu stejnou cestu budete absolvovat znovu, protoze predtim jste rubali ruzove jesterky a ted mate za ukol zrubat jeste ty fialove (...pak zelene a nakonec jakehosi minibose - zlutomodrou jesterku - kterou jste uz minochodem zabali minimalne jednou pri kazde predchozi navsteve)

Prosteredi jsou krasna. o tom zadna. Ale proste caste opakovani z toho proste dela vsedni sed.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
LV

Já si ty hry ještě navíc uměle prodlužuji, zkoumám každou skulinu, quest všechno. Na Skyrimu mám už tisíce hodin, prostě nejde hrát všechno, člověk se musí rozhodnout.

0 0
možnosti
PL

U Zaklínače jsem HUD nepoužíval, a hra si to zaslouží, protože potvrzuju že si daleko více všímáte nádhernou okolní krajinu a pro orientaci si musíte zafixovat různé orientační body. Prostě si všímáte detailů a hra vás víc vtáhne do svého světa. Jen teda nevím jaký trik používá autor, ale tím rozhodně herní dobu nezkrátí. Naopak, dost podstatně si ji prodlouží.

Takže tenhle způsob hraní bez různých berliček který Vám HUD poskytuje je naopak pro gamery, kteří mají dost času a nevadí jim že jen cesta z jedné vesnice do druhé zabere klidně nějakých 6 hodin.

PS:vzhledem k tomu že tenhle typ her zabere spoustu času tak to funguje jako síto, kdy nemáč čas ztrácet čas s průmernýma hrama. Vybírám jen klenoty ale pak nelituju že u nich strávím stovky hodin.

Skyrim: hodně přes 1200 hodin

Witcher: cca. 900 hodin

Dragon age: inqusition: 700 hodin

Metal Gear Solid 5 - TPP: 700 hodin

Vše kromě MGS hráno se dvěma charaktery.

0 0
možnosti

Tak to je hodně dobrý výběrR^! Musím se zeptat - Fallout, GTA nebo Dark Souls Vás nechytly? Jinak odpověď, jak jsem to myslel viz níže ve vlákně pod panem Novotným :-)

0 0
možnosti
Foto

Já teda nevím, ale když vypnu HUD, tak i ty enormní hry (Zaklínač 3) budou trvat ještě déle, ne? Tím neříkám, že to nebude zábava (z cesty se stane cíl), ale dohrát hlavní dějovou linku bude trvat asi o dost déle, když ztratím čas bloumáním po okolí v usílí najít tu správnou cestu.

6 0
možnosti
PL

Ano přesně jak to popisujete, nevím jakým způsobem hraje autor. Ledaže každou minutu hru zapausuje a koukne do mapy. Což je způsob ale dost otravný.

1 0
možnosti
VE

já jsem přesně proto hry přestal hrát, protože mi to přišlo jako že se jen honím za questama / eq / nevím čím ještě a bylo to víc jako povinnost, abych stíhal všechny okolo (hrál jsem jen mmo). Teď občas pustím FIFU a je klid...

1 0
možnosti
JB

Moje zkušenosti, s MMO jsou takové, že snažit se dokončit všechno je nejenom megažrout času, ale kontraproduktivní. Alespoň v případě LotRO by to znamenalo, že všechny postavy budou mít zbytečně vysoké levely a hra se tak ještě víc protáhne.

Já to využívám k tomu, že když mám víc postav, tak se s každou zdržím někde jinde

0 0
možnosti
MK

Hra s otevřeným světem nerovná se automaticky sandbox. Minecraft je sandbox. Skyrim rozhodně ne.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 52

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 18

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 16

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

magazín 26. 4. 2024 2

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

novinky 25. 4. 2024 0

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

preview 25. 4. 2024 0

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

magazín 25. 4. 2024 16

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...