Které projekty jste podpořili v rámci komunitního financování?

  15:14aktualizováno  15:14
Prozraďte, které projekty jste podpořili v rámci komunitního financování. Nebo naopak: proč vás tato možnost neláká?

Kingdom Come: Deliverance | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

ONDŘEJ ZACH

Ohledně komunitního financování jsem konzervativní, poněvadž nadchnout se pro myšlenku a naslibovat vzdušné zámky je o tolik snazší než následná realizace. Přesto jsem neodolal u tří projektů. Podpořil jsem knížku Commodore Amiga: a visual Commpendium (Kickstarter), protože miluji tuto éru videoher. Kniha je pořád kniha, navíc podle ukázek vizuálně nádherně zpracovaná.

Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium

Commodore Amiga: a visual Commpendium

Dlouho jsem neváhal ani u retro adventury Thimbleweed Park (číst více | Kickstarter) od herních veteránů Rona Gilberta a Garyho Winnicka, která mě nalákala z podobných pohnutek jako Amiga knížka. A do třetice jsme podpořil český mobilní projekt Továrna Budoucna (první dojmy | Startovač), jenž jsem měl možnost vyzkoušet a přišel mi fajn. Zpětně mě vlastně mrzí, že jsem nepodpořil jen jeden projekt, a to adventuru Broken Sword 5 (recenze), jejíž tvůrci splnili podle mých přestav vše, co slibovali.

Externí obrázek

Thimbleweed Park

HONZA SRP

K dnešnímu dni jsem podpořil dva projekty a jsem si téměř jist, že už to nikdy znovu neudělám. Podle několika obrázků jsem se na první pohled zamiloval do připravované české hry na hrdiny Dex (o hře), jenže od doby, kdy byl zveřejněn mechanismus soubojů, které mi ze všeho nejvíce evokují oldschoolové mlátičky, v sobě ono nadšení jaksi nedokážu opětovně vyvolat. Nepochybuji, že Dex bude kvalitní hrou, jen zřejmě nebudu ta pravá cílovka.

Dex

Dex

To po HitHit kampani hudebního festivalu United Islands zůstala pachuť na jazyku mnohem výraznější. Nechutný, leč po PR stránce dokonale zvládnutý podvod, mě zřejmě navždy vyléčil od nakupování vzdušných zámků. Nemám nejmenší chuť sponzorovat další megalomanské projekty od reality odtržených snílků, kteří neváhají v průběhu vývoje zcela měnit základní koncept.

Broken Age (recenze) měla být hardcore adventura, místo toho zatím máme čtyřhodinovou casual hříčku. Godus (recenze) měl být návrat klasických božských strategií a máme tu další free 2 play zbytečnost. Jasně, často to vyjde a výsledkem je skvělá hra, kterou si milerád koupím (za všechny Shadowrun Returns - Kickstarter), ale za nenarozeného zajíce v pytli už platit nebudu.

PETR ZELENÝ

Zatím jsem v rámci komunitního financování podpořil dva projekty, i když ani jeden z nich žádnou závratnou sumou. Úplně prvním zářezem pro mě bylo Kingdom Come: Deliverance (herní karta). Jednak proto, že mi přišlo fajn podpořit tuzemský projekt, a také proto, že mám rád hry na hrdiny s velkými otevřenými světy.

Hard West

Hard West

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Jako druhou jsem podpořil tahovou strategii z Divokého západu Hard West (Kickstarter), protože se mi opravdu líbí myšlenka kovbojských přestřelek v soubojovém systému, který jako by vypadl z oka XCOMu. Jsem vážně zvědav, jak obě hry dopadnou.

MICHAEL MLYNÁŘ

Nepodpořil jsem nic a ani to nemám v plánu. Všechny argumenty, které hovoří pro komunitní podporu, beru: pomůže to menším týmům, můžu případně ovlivnit budoucí podobu hry nebo třeba může můj příhoz pomoci k tomu, že moje vysněná hra vůbec vznikne. Ale zkrátka jsem zvyklý, že za svoje peníze dostanu už hotový produkt, na který se podívám a zjistím, zda mi přijde dobrý, nebo špatný. Nedovedu si ani moc dobře představit, že bych v rámci různých předběžných přístupů hrál nehotovou hru a každou chvíli by do ní něco přibylo nebo něco bylo opraveno.

Dex

Dex

Ok, ale co pak, až to bude komplet hotové? Vždyť bych to v době vydání znal všecko zpaměti tam i zpátky, přinejmenším tedy v rámci některých úseků hry. Proto jsem nepřispěl ani na český Dex, na který se opravdu hodně těším. Bude to první PC hra od dob prvního Deus Ex, kterou si koupím. Ale hotovou, plně funkční a s příběhem, z něhož předem nebudu znát vůbec nic. A že tím pádem zaplatím i plnou cenu? To mi v tomto případě vůbec nevadí. Dreadlocksům zkrátka věřím.

ANDREJ BRABEC

Ačkoliv komunitní financování považuji za skvělou záležitost, na žádný projekt jsem zatím nepřispěl. Nenašlo se nic, co by mi opravdu chybělo a nepočkal bych u toho až na výsledek. Respektive jedna hra byla přesně pro mě, ale komunitní financování zrušili ještě před tím, než jsem na ni přispěl.

Komunitní financování je o „řešení akutního nedostatku“. Pokud tedy milujete třeba vesmírné simulátory, je příspěvek na něj jasnou volbou. Mně však chybí hlavně hra s dynamikou a pohybovým systémem Quaka a nic podobného se na Kickstarteru neobjevuje. Jedinou výjimkou byl projekt Reflex, který však neuspěl.

JAN LYSÝ

Upřímně, zatím jsem byl škrt a na žádný projekt jsem nepřispěl. Ne, že by mi vadilo občas vytáhnout peněženku, ale projekty zaštítěné touto formou financování jsem dosud nesledoval až tak intenzivně, takže jsem nenarazil na takové, kvůli kterým bych chtěl obětovat nějakou tu kačku. I když vlastně jednou jsem to vážně zvažoval. Pracuje se totiž na létajícím skateboardu (Kickstarter), který byl inspirován tím, který byl k vidění v Návratu do budoucnosti.

Není to produkt přímo z videoherní branže, ale věřím, že jde o něco, co by 90 procent (nejen) hráčů ocenilo. Ale jelikož už tvůrci v dané době měli vybráno dost peněz, tak jsem nakonec peníze neposlal. Obecně ovšem považuji tento model za velmi dobrou ideu a věřím, že časem najdu další projekt, do kterého budu rád investovat.

JAKUB ŽEŽULE

Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin

Přiznávám se, že jsem dosud nepodpořil ani jeden projekt. Důvod je celkem jednoduchý. Pořád mám pocit, že je co hrát, ať to je novinka nebo poněkolikáté dohraná srdeční záležitost. Takže abych k tomu utrácel za hru, která ještě ani nevznikla, u mě alespoň zatím nepřicházelo v úvahu. Jsem ale rád, že tento způsob financování tady je, některé vynikající hry by bez něj koneckonců nikdy nevyšly. Dívám se na tebe, Divinity: Original Sin.

Autoři:


Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Red Dead Redemption 2

Herní sezona je v plném proudu a po nabušeném září nás čeká možná ještě zajímavější říjen. Největším hitem bude bez...

Jak hrát celou noc a nezničit si záda? Ani sebelepší křeslo vás nespasí

South Park

Propařená noc neznamená pro hráče počítačových her těžkou ranní kocovinu a výpadky paměti, ale syndrom karpálního...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní sidekicky?

Kvíz Bonusweb

Připravili jsme si pro vás výběr těch nejslavnějších vedlejších postav napříč historií počítačových her. Dokážete si na...



Najdete na iDNES.cz