Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Které projekty jste podpořili v rámci komunitního financování?

  15:14aktualizováno  15:14
Prozraďte, které projekty jste podpořili v rámci komunitního financování. Nebo naopak: proč vás tato možnost neláká?

Kingdom Come: Deliverance | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

ONDŘEJ ZACH

Ohledně komunitního financování jsem konzervativní, poněvadž nadchnout se pro myšlenku a naslibovat vzdušné zámky je o tolik snazší než následná realizace. Přesto jsem neodolal u tří projektů. Podpořil jsem knížku Commodore Amiga: a visual Commpendium (Kickstarter), protože miluji tuto éru videoher. Kniha je pořád kniha, navíc podle ukázek vizuálně nádherně zpracovaná.

Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium
Commodore Amiga: a visual Commpendium

Commodore Amiga: a visual Commpendium

Dlouho jsem neváhal ani u retro adventury Thimbleweed Park (číst více | Kickstarter) od herních veteránů Rona Gilberta a Garyho Winnicka, která mě nalákala z podobných pohnutek jako Amiga knížka. A do třetice jsme podpořil český mobilní projekt Továrna Budoucna (první dojmy | Startovač), jenž jsem měl možnost vyzkoušet a přišel mi fajn. Zpětně mě vlastně mrzí, že jsem nepodpořil jen jeden projekt, a to adventuru Broken Sword 5 (recenze), jejíž tvůrci splnili podle mých přestav vše, co slibovali.

Thimbleweed Park

HONZA SRP

K dnešnímu dni jsem podpořil dva projekty a jsem si téměř jist, že už to nikdy znovu neudělám. Podle několika obrázků jsem se na první pohled zamiloval do připravované české hry na hrdiny Dex (o hře), jenže od doby, kdy byl zveřejněn mechanismus soubojů, které mi ze všeho nejvíce evokují oldschoolové mlátičky, v sobě ono nadšení jaksi nedokážu opětovně vyvolat. Nepochybuji, že Dex bude kvalitní hrou, jen zřejmě nebudu ta pravá cílovka.

Dex

Dex

To po HitHit kampani hudebního festivalu United Islands zůstala pachuť na jazyku mnohem výraznější. Nechutný, leč po PR stránce dokonale zvládnutý podvod, mě zřejmě navždy vyléčil od nakupování vzdušných zámků. Nemám nejmenší chuť sponzorovat další megalomanské projekty od reality odtržených snílků, kteří neváhají v průběhu vývoje zcela měnit základní koncept.

Broken Age (recenze) měla být hardcore adventura, místo toho zatím máme čtyřhodinovou casual hříčku. Godus (recenze) měl být návrat klasických božských strategií a máme tu další free 2 play zbytečnost. Jasně, často to vyjde a výsledkem je skvělá hra, kterou si milerád koupím (za všechny Shadowrun Returns - Kickstarter), ale za nenarozeného zajíce v pytli už platit nebudu.

PETR ZELENÝ

Zatím jsem v rámci komunitního financování podpořil dva projekty, i když ani jeden z nich žádnou závratnou sumou. Úplně prvním zářezem pro mě bylo Kingdom Come: Deliverance (herní karta). Jednak proto, že mi přišlo fajn podpořit tuzemský projekt, a také proto, že mám rád hry na hrdiny s velkými otevřenými světy.

Hard West

Hard West

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Jako druhou jsem podpořil tahovou strategii z Divokého západu Hard West (Kickstarter), protože se mi opravdu líbí myšlenka kovbojských přestřelek v soubojovém systému, který jako by vypadl z oka XCOMu. Jsem vážně zvědav, jak obě hry dopadnou.

MICHAEL MLYNÁŘ

Nepodpořil jsem nic a ani to nemám v plánu. Všechny argumenty, které hovoří pro komunitní podporu, beru: pomůže to menším týmům, můžu případně ovlivnit budoucí podobu hry nebo třeba může můj příhoz pomoci k tomu, že moje vysněná hra vůbec vznikne. Ale zkrátka jsem zvyklý, že za svoje peníze dostanu už hotový produkt, na který se podívám a zjistím, zda mi přijde dobrý, nebo špatný. Nedovedu si ani moc dobře představit, že bych v rámci různých předběžných přístupů hrál nehotovou hru a každou chvíli by do ní něco přibylo nebo něco bylo opraveno.

Dex

Dex

Ok, ale co pak, až to bude komplet hotové? Vždyť bych to v době vydání znal všecko zpaměti tam i zpátky, přinejmenším tedy v rámci některých úseků hry. Proto jsem nepřispěl ani na český Dex, na který se opravdu hodně těším. Bude to první PC hra od dob prvního Deus Ex, kterou si koupím. Ale hotovou, plně funkční a s příběhem, z něhož předem nebudu znát vůbec nic. A že tím pádem zaplatím i plnou cenu? To mi v tomto případě vůbec nevadí. Dreadlocksům zkrátka věřím.

ANDREJ BRABEC

Ačkoliv komunitní financování považuji za skvělou záležitost, na žádný projekt jsem zatím nepřispěl. Nenašlo se nic, co by mi opravdu chybělo a nepočkal bych u toho až na výsledek. Respektive jedna hra byla přesně pro mě, ale komunitní financování zrušili ještě před tím, než jsem na ni přispěl.

Komunitní financování je o „řešení akutního nedostatku“. Pokud tedy milujete třeba vesmírné simulátory, je příspěvek na něj jasnou volbou. Mně však chybí hlavně hra s dynamikou a pohybovým systémem Quaka a nic podobného se na Kickstarteru neobjevuje. Jedinou výjimkou byl projekt Reflex, který však neuspěl.

JAN LYSÝ

Upřímně, zatím jsem byl škrt a na žádný projekt jsem nepřispěl. Ne, že by mi vadilo občas vytáhnout peněženku, ale projekty zaštítěné touto formou financování jsem dosud nesledoval až tak intenzivně, takže jsem nenarazil na takové, kvůli kterým bych chtěl obětovat nějakou tu kačku. I když vlastně jednou jsem to vážně zvažoval. Pracuje se totiž na létajícím skateboardu (Kickstarter), který byl inspirován tím, který byl k vidění v Návratu do budoucnosti.

Není to produkt přímo z videoherní branže, ale věřím, že jde o něco, co by 90 procent (nejen) hráčů ocenilo. Ale jelikož už tvůrci v dané době měli vybráno dost peněz, tak jsem nakonec peníze neposlal. Obecně ovšem považuji tento model za velmi dobrou ideu a věřím, že časem najdu další projekt, do kterého budu rád investovat.

JAKUB ŽEŽULE

Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin

Přiznávám se, že jsem dosud nepodpořil ani jeden projekt. Důvod je celkem jednoduchý. Pořád mám pocit, že je co hrát, ať to je novinka nebo poněkolikáté dohraná srdeční záležitost. Takže abych k tomu utrácel za hru, která ještě ani nevznikla, u mě alespoň zatím nepřicházelo v úvahu. Jsem ale rád, že tento způsob financování tady je, některé vynikající hry by bez něj koneckonců nikdy nevyšly. Dívám se na tebe, Divinity: Original Sin.

Autoři:




Nejčtenější

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Review bombing hry Dota 2
Steam zavádí ochranu proti recenzím naštvaných uživatelů

Někdy stačí málo a jinak oddaní hráči se vrhnou proti vývojářům. Jejich rajonem jsou internetové diskuse a jejich tempo je vražedné. Mohou vývojáři vůbec něco...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.
Konec stávky herních dabérů na dohled, dohodnout se trvalo téměř rok

Zástupci videoherního průmyslu a herecké organizace SAG-AFTRA po 11 měsících konečně dospěli ke kompromisu. Pokud dojde ke schválení předběžné dohody, stávka,...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Další z rubriky

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.