Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na komunitní financování dopadá únava, říká šéf úspěšného Wastelandu 3

  16:43aktualizováno  16:43
Komunitou financované hry zejména v prvních třech letech dokázaly vzbuzovat značné nadšení. Pět let po startu trendu však zájem opadá a uspěje již jen naprostý zlomek projektů.

Wasteland 3 | foto: BW

Dokazuje to i množství peněz, které se za prvního půl roku na serveru Kickstarter vybralo letos (8,2 milionu dolarů) a loni (20 milionů dolarů).

„Okolo let 2012 a 2013 bylo možné pozorovat to intenzivní nadšení,“ řekl Brian Fargo, šéf vývoje Wastelandu 2 i 3.

Podle Farga však komunitní financování v mezičase uspokojilo hlad po některých téměř mrtvých žánrech a vyčerpání začalo dopadat také na média, která o Kickstarteru i dalších platformách již tolik nepíšou.

Wasteland 3
Wasteland 3
Wasteland 3
Wasteland 3

Wasteland 3

Wasteland 2 patřil v roce 2012 s 2,9 milionu dolarů mezi nejúspěšnější hry na Kickstarteru. Pro třetí díl se však tvůrci rozhodli zvolit odlišnou platformu a kampaň spustili na serveru Fig, kde se můžete stát i investorem.

Rozhodnutí se vyplatilo, požadovaných 2,75 milionu dolarů totiž tvůrci vybrali během tří dnů. Pak ovšem tok peněz téměř zamrznul a během dalšího měsíce rozpočet narostl jen o dalších 370 tisíc dolarů.

Fargo proto věří, že klíčové je co nejvíce úsilí věnovat spuštění kampaně, aby hned v úvodu přilákala maximální možnou pozornost. „Pokud se vám nepodaří získat 20 % v prvních 48 hodinách, zpravidla v 90 % případů selžete,“ řekl Fargo pro server Games Industry.

Wasteland 3
Wasteland 3

Wasteland 3

Fargo situaci přirovnal k premiéře nového filmu. Pokud jde film do kin v pátek a on ho nestihne zhlédnout o víkendu, další pátek o něj už nemá zájem. A stejné je to prý i s komunitním financováním.

Zásadní je údajně chápat cílovou skupinu a dokázat ji nabídkou oslovit. „Existují lidé, kteří zbožňovali Wasteland 2. Jsou tu lidé, kteří milovali Fallout 1 a 2 a přáli si, aby třetí díl vypadal jinak než vydaná verze. A je tu publikum hráčů s láskou k izometrickému pohledu. Já ty skupiny dokážu rozpoznat a přilákat je něčím, po čem opravdu touží,“ tvrdí Fargo.

Jako veterán herního průmyslu by komunitní financování využívat vůbec nemusel. Jeho motivací je však kreativní svoboda, kterou mu tento přístup nabízí. Investoři si totiž svůj názor mohou vynucovat tím, že mu jednoduše nepošlou část peněz. S fanoušky oproti tomu probíhá rozumnější dialog.

Brzké budování komunity navíc prospívá propagaci hry. Lidé, kteří hru podpoří již během úvodního financování, totiž bývají jejími skalními zastánci. Zpravidla o ní hovoří s přáteli a hájí ji v internetových diskusích.

Komunitní financování tak vývojářům přináší řadu výhod, které při výběru peněz od investorů nemohou očekávat. S postupujícím časem je však těžší a těžší hráče zaujmout. A platformy jako Fig proto trend mohou pomoci udržet při životě.

Autor:




Nejčtenější

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Další z rubriky

Výstava Game On už obletěla celý svět
Již příští týden otevře své brány výstava počítačových her Game On

Výstava Game On obletěla již celý svět a vidělo ji více než čtyři miliony návštěvníků. Nyní se konečně dostala i nám. Na co se můžete těšit?   celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.