Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Steam se po pěti letech rozloučí s komunitní službou Greenlight

  17:29aktualizováno  17:29
Hráči měli od roku 2012 možnost rozhodovat o tom, které nezávislé hry přibudou do katalogu Steamu.

Ve službě Steam Greenlight uspěl například projekt Black Mesa.

Společnost Valve však jako provozovatel služby roky vyjadřovala nespokojenost se způsobem, jakým schvalování probíhá.

Komunitní volba Greenlight tak zmizí a nahradí ji tradičnější model Steam Direct, ve kterém budou vývojáři platit fixní částku za zařazení do katalogu. Pokud se navíc hra bude dostatečně prodávat, poplatek získají zpět.

„Naším cílem je vývojářům a vydavatelům poskytnout přímější způsob, jak hru zveřejnit a zpřístupnit tak hráčům ještě více skvělého obsahu,“ píše Valve v tiskové zprávě.

Greenlight byl podle ní krok směrem k lepší dostupnosti her. Koncept prý sloužil jako upozornění, kolik odlišných typů zákazníků Steam využívá. Některé z úspěšných komunitou schválených her by provozovatel do katalogu pravděpodobně nezařadil.

Steam Greenlight

Steam Greenlight

Valve věří, že Greenlight upozornil na některé ze slabin Steamu. Například na problém s objevováním typu her, které konkrétní uživatele zajímají nejvíce. Kvůli tomu vznikl systém, který vám tituly doporučuje na základě vaší stávající knihovny.

Firma tak považuje Steam Direct za další krok, jak zákazníkům zlepšit přístup ke kýženému typu her.

Valve stále zvažuje, jak vysoké by měly být poplatky. Rozpětí se pohybuje od sto dolarů (2500 korun) až do pěti tisíc dolarů (125 tisíc korun). „Obě částky mají své plusy a mínusy. Rádi bychom proto získali dodatečnou zpětnou vazbu, než rozhodneme o finální výši,“ vysvětluje Valve.

Firma koncept Steam Direct uvede do provozu během letošního jara.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz