Kong: The Animated Series

Obří opice. Doktorka Lorna Jenkins předvedla tuhle fantastickou bytost světu a ten se odvděčil tak, že ji zahubil. Avšak Lorna nic nevzdává, tajně extrahuje DNA z mrtvého zvířete a během let se jej pokusí probudit zpět k životu. Co vám budeme vykládat, chopit se ovládání obřího kolosu je jistě lákavá představa...
Kong: The Animated Series

Nestává se mi často, aby mě hra zaujala dřív, než z ní získám svůj první dojem. Kong: The Animated Series do této ne zrovna početné skupinky patří. Na nějakém serveru, jehož jméno si už nevybavuji, jsem zahlédl sérii obrázků a musím přiznat, že Kong mě dostal. Chtěl jsem ho. Nicméně poněkud mne zarazilo - při dohledávání dalších informací - jaké že hra sklízela reference. Někteří ji hodnotili jako podprůměrnou, jiní zcela průměrnou, ovšem narazil jsem i na příznivé příspěvky. Divné. Ne že bych chtěl popírat lidskou přirozenost – někdo rád vdolky, jiný zase holky (a někdo oboje) – ovšem takováhle šíře názorů, ta mi přišla vskutku prazvláštní. Nakonec se s Kongem setkávám tváří v tvář. A první dojem? Arkáda, která dozajista neproboří hráze žánru, avšak některé potěší svým jiným přístupem. Pokud už se váš zrak zatoulal na tabulku výsledného hodnocení, vidíte, že se řadím k těm, jimž se Kong docela líbí. Povím vám proč.

Určitě to není kvůli story. Před lety tak řečený civilizovaný svět zahubil původního Konga – obří opici. Mladá žena (doktorka Lorna Jenkins), unesená touto fantastickou bytostí, se během let stala uznávanou vědkyní v oblasti genetických výzkumů (tušil jsem to celou dobu!!!). Od tragické smrti velkého opa pracovala doktorka dnem i nocí, aby přivedla zvíře zpět k životu – a šlo to. Když Kong Kong: The Animated Series zemřel, doktorka tajně extrahovala jeho DNA, které v kombinaci s lidskou DNA tvora oživí. V tomto okamžiku se na scéně objevuje doktorčin vnuk Jason, který bez jakékoli váhavosti DNA poskytne. Nebudu to zbytečně natahovat, zkrátka se jim povedlo "vyrobit" novou bytost. Doktorka se přestěhovala na místo, kde kdysi žil tragicky zesnulý obří opičák a vzala s sebou Jasona a jeho přátele. Dějství – Kong Island, hra začíná. Kdosi ukradl posvátné kameny z chrámu, sílu, klíč, kterak na ostrově přežít. Úkol – rozbít mu s přerostlým opičákem hubu a vrátit je zpět.

Tím se dostávám k tomu, co mě uchvátilo, aniž bych Konga hrál – fantastická grafika. Barvy ostrova v podání jemných a bohatých pozadí vytvářejí užasnou atmosféru pro hru. Radost pohledět. Tím ale jakékoli složitosti končí, zbytek odpovídá systému z herních automatů. To znamená, že ovládané postavy se skvěle hýbou, provádí všemožné kreace, ovšem při střetu na pěsti odlétávají nepřátelé těžce automatově stranou. V případě smrti blikají a po chvíli zmizí. Naštěstí typická reinkarnace již navštívených míst přidána nebyla. Styl bitek se různí v závislosti na tom, jestli zrovna velíte opici, nebo se snažíte přežít s Jasonem. Pro pochopení – Kong disponuje evidentní silovou převahou nad šupáky v úrovních, které několika údery pěstí rozmetá v prach. Také se Kong: The Animated Series kutálí, mlátí do země, což spolu s výskokem a následným monstrózním dopadem vyvolává pořádný strach, až z něj nepřátelé umírají. Mnohem více mě zaujala jiná věc – a tou se Kong: The Animated Series od ostatních odlišuje. Když opice vyskočí, tak pořádně – proletí obrazovkou a padá kamsi jako neřízená střela. Skáče daleko. Lidský společník to koriguje tím, že se ve vzduchu dokáže ještě jednou vymrštit. A rozdílný styl hraní? Jason rychleji umírá, musí se za něj hrát mnohem víc obezřetně, na druhou stranu, když mlátí svoji dřevěnou holí, útočí naráz dopředu i dozadu. Opice se totiž musí otočit a teprve potom někomu pořádnou ubalit. Také se musí počítat s odlišnými schopnostmi, které si vyžaduje daná úroveň.

Čím se tedy Kong: The Animated Series odlišuje od průměrné tuctové arkády? Určitě grafikou, poněvadž ta mi přímo učarovala. Vím, vím, vím, grafika neznamená "vše", ale tentokrát na mě zapůsobila. Druhým odlišujícím aspektem jsou obří skoky – když se opice poprvé vymrštila, říkal jsem si, proboha, tohle se dá nějak ovládat? Nakonec pochopíte strukturu levelu a zjistíte, že ano. Také se mi líbí, jak příběh prostupuje úrovněmi, to počítám. Nechci vám ale nic nalhávat. Kong se dobře hraje, fakt že jo, dokonce se mu dle mého názoru podařilo překonat průměr, avšak v konečné volbě – tedy nijak laciné investici – bych volil originálnější příspěvek žánru.

Kong: The Animated Series
Výrobce/Distributor BAM! Entertainment
Ukládání pozic: ne, passwordy
Verdikt: Kong: The Animated Series je dalším příspěvkem v rozsáhlé sérii arkád, který potěší příjemnou grafikou a několika zvláštnostmi v ovládání. Přesto, ačkoli se mu podařilo překlenout se přes průměr, špiček v tomto žánru nedosahuje.
Hodnocení: 65% (info)

Témata: bitka