Kontrastní RPG Arcanum

  • 958
Izometrické RPG, v němž se potkává industrializované prostředí protkané moderními technologiemi s prastarými magickými rituály vyučovanými na čarodějnických univerzitách.
Arcanum

Napadlo vás někdy zamyslet se nad tím, proč jsou si všechny fantasy světy tak podobné, jako by to byly sousední země s prorostlou kulturou a nezřetelnými hranicemi? Arcanum představuje místo, kde je všechno jinak. Konečně budete mít možnost podívat se do fantasy světa, kde se technologický pokrok nezastavil u vynálezu luku a šípů, ale neoblomně pokračoval dál. Orkové, elfové, skřeti a další tradiční obyvatelé fantasy končin tady bydlí ve městech (a ne v jeskyních nebo na stromech), pracují v moderních továrních komplexech (a ne v bůhvíjakých začouzených knajpách) a teprve ve volném čase se věnují tomu, co byste tak od nich očekávali - učí se čarovat nebo bojovat a s nově nabytými schopnostmi se poflakují po Arcanu doufajíc v nějaké to osvěžující dobrodružství, v němž by dostali příležitost svá teoretická studia prakticky zúročit.

Autoři - tým Troika Games - mají při tvorbě Arcana odkud lovit inspiraci. Jejich nový projekt je totiž žánru RPG, stejně tak jako předchozí hry, na kterých se podíleli, Fallout a Fallout 2. Vzhledem k tomu, že s Falloutem se jim povedlo posunout RPG hry zase o kousek blíž k dokonalosti, doufají autoři v podobný úspěch i napodruhé. Trumfů mají připraveno hned několik. Ten nejvyšší se týká vývoje hlavní postavy - zdánlivé ochuzení o možnost zvolit si na začátku odbornou specializaci ve skutečnosti přináší novou možnost kdykoliv během hry rekvalifikovat svého hrdinu na jiné zaměření. Arcanum To se děje prostřednictvím bodů, jež dle svého uvážení postavě přidělujete (a jste-li takoví puntičkáři, že vás zajímá i to, kde berete ty zmiňované body, pak vězte, že je dostáváte za splněné questy). Kdo se nechce svou postavou nijak extra zaobírat, má příjemnou možnost nechat její vývoj v imaginárních rukou automatického systému. V rozdělení questů žádnou revoluci nečekejte, některé jsou hlavní a těm ostatním nezbývá nic jiného, než být vedlejšími; všech dohromady bude každopádně dost a navíc se mohou chlubit sympatickou vlastností nazývanou nelineárnost (každý quest lze dohrát několika způsoby v závislosti na tom, do jaké podoby jste vypěstovali svého hrdinu, nebo na tom, jakých questů jste se účastnili předtím). Jednou z často zmiňovaných předností je i střídání dne a noci, což není u Arcana jen nějaká kosmetická záležitost, protože v nočních stínech se sice lépe skryjete před slídivými zraky nepřátel, ale zase je v té temnotě budete o poznání hůř likvidovat na dálku.

Očekáváte-li aspoň nějaké minimalistické srovnání Arcana s nadcházejícími RPG (Diablo 2, Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights a Icewind Dale), neočekávejte, neboť čas na taková ani podobná prohlášení ještě zdaleka nenazrál, a to hlavně s přihlédnutím ke skutečnosti, že vydání se plánuje až na období odteď za osm měsíců.


Témata: Diablo, Fallout