Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konzole jako herní platforma by v budoucnu mohly zaniknout

aktualizováno 
Ačkoliv jsou konzole v současné době dominantní herní platformou, nemusí za pár let existovat. S tímto závěrem přišel novinář Blake Snow v blogu pro americký server Fox News.

Ilustrační foto: konzole Xbox 360

Konec konzolové éry by podle něj mohla způsobit rostoucí popularita her pro mobily a služeb, které umožní hraní na nevýkonných počítačích. Ty fungují podobně jako sledování on-line vysílání. Speciální aplikace vzdálenému počítači posílá pokyny, a hráč tak využívá jeho výkonu a přijímá od něj obraz i zvuk.

PlayStation 3

PlayStation 3

Podle Snowa by lidé v budoucnu nemuseli mít zájem kupovat drahá zařízení a hry třeba i za tisíc korun. Rozličné služby totiž v budoucnu pravděpodobně nabídnou pestrý katalog her a dostatečný výkon za určitý měsíční poplatek. Takové služby však vyžadují rychlé připojení k internetu a nejsou zatím příliš rozšířené.

Snow vychází z představy, že hry budou on-line služby, podobně jako je tomu dnes u webových e-mailů či různých aplikací přímo v prohlížeči. Takové řešení totiž nevyžaduje instalaci a aplikace jsou z jakéhokoliv počítače ihned k dispozici.

Levné tituly pro mobilní zařízení a tablety by prý mohly vyvolat nechuť k nákupu velikých titulů, které mnohdy stojí i více než tisíc korun. Menší "mobilní" hry oproti tomu často stojí jen pár desítek korun.

John Carmack, který je jedním z autorů titulů jako Wolfenstein, Doom či Quake, z prodejních statistik odvozuje, že populární mobilní tituly nevytlačí konzolové blockbustery. Oba světy podle něj mohou existovat společně.

Wii

Wii

Dodává však, že pokud mobily půjdou připojit k televizi, mohou v budoucnu nahradit konzole a jejich výkon by mohl být v dohledné době dostatečný.

"Lidé nafukují relativní výkon: iPad 2 není výkonnější než Xbox 360. Jde stále o zlomkovou sílu. Nicméně fakt, že se tak rychle přiblížil, znamená, že téměř jistě budou za dva roky mobilní zařízení výkonnější, než to, na čem dnes děláme tyhle skvělé hry," řekl Carmack pro server Industrygamers.

Podle názoru redakce zatím většina současných mobilních her nenabízí plnohodnotný herní zážitek a jsou spíše záležitostí pro občasné hráče či pomáhají zkrátit cestování. Není však vyloučené, že se situace během pár let změní a herní konzole budou překonanou technologií.

Autor:


Témata: Cloud, Wolfenstein, Xbox


Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.