WWE Aftershock je jedinečnou příležitostí pro všechny, kteří rádi v ringu rozdají pár tvrdých ran svým virtuálním oponentům. Již úvodní představování jednotlivých aktérů zápasů se nese v přísně komerčním stylu - tak, jak to milují milióny příznivců wrestlingu. Každá z postav má přitom svou jedinečnou prezentaci a nejen to. Různorodost postav je dána odlišnou úrovní hodnot pětice atributů, mezi nimiž figuruje mimo jiné síla, odolnost či techničnost.
Pokud jde o herní módy, nabídka působí na první pohled skromně. Hra pro jednoho hráče, multiplayer a rozhraní N-Gage Areny, určené pro dokumentaci dosažených výsledků a získávání alternativních postav, se zdá být velmi slabou startovní pozicí. Na pohled druhý však zjistíte, že pod zdánlivě fádním zevnějškem se skrývá dostatečný herní potenciál, ukrytý v jednotlivých módech hry pro jednoho hráče, přičemž ani mulťáček přes USB není zdaleka nečinným přihlížejícím a rovněž má svá další rozšíření. V rámci celé hry lze zvolit tři úrovně obtížnosti a také omezit délku trvání jednotlivých utkání na 3, 5 nebo 10 minut, případně na nekonečno. Uživatelsky povzbudivou je možnost smáznout uložená data, což je u dosud vydaných her velmi ojedinělé.
Z herních režimů singleplayeru se patrně nejvíce bude blížit zájmu široké hráčské veřejnosti King of the Ring, prezentovaný jako turnaj „play-off“.
Z herních režimů singleplayeru se patrně nejvíce bude blížit zájmu široké hráčské veřejnosti King of the Ring, prezentovaný jako turnaj „play-off“. V tříkolovém šampionátu se zde za účasti osmi nažhavených borců vyřazovacím způsobem rozhoduje, kdo zvítězí a stane se králem ringu. Kromě tohoto zábavného, několikaetapového turnaje je potencionálnímu hráči k dispozici i několik speciálních duelů v módu Main Event. Celkem v šesti různě modifikovaných typech zápasů s příznačnými názvy jako například Exhibitions, First Blood či Best of 3 pinfall, je nutné splnit zadané podmínky vítězství (například ve First Blood je podmínkou rozražení rtu soupeře). To může být zejména v počátcích hráčovy wrestlerské kariéry těžkým oříškem. V žádné kvalitní hře podobného typu samozřejmě nemůže chybět Survival, a proto není divu, že nechybí ani ve WWE Aftershock. Zejména při zdolávání uvedeného „boje o přežití“ se ukáže, kdo je „best of player“ a komu patří ovace za dosažené skóre. Odměnou za tvrdě vydřené vítězství je, stejně jako v King of the Ring, odemknutí nové herní postavy. V závislosti na aktuálně vybraném zápasníkovi to může být i legendární Big Show. Se svou porcí zábavy spěchá na trh i v závěru herní nabídky situovaný Tag Team, jakýsi návdavek pro skalní příznivce tagových bitev. Ani pro milovníky singlovek však nemusí být od věci zabrouzdat do těchto neznámých vod a vyzkoušet atmosféru kooperativního válčení ve dvou, ve kterém rozhoduje o úspěchu schopnost spolupráce zaangažovaných partnerů. V závěru výčtu herních módů alespoň v krátkosti zmiňme multiplayer, přístupný pro hráče s Bluetooth připojením. Těm je umožněno podstoupit online turnaj s živými oponenty, což významně rozšiřuje hratelnostní kvality tohoto drsného herního titulu.Ať už bude vašemu srdci bližší rychlý zápas jeden na jednoho, turnajové zápolení o cennou trofej krále ringu anebo multiplayerová bitka se spřátelenými pařmeny, základní principy boje zůstávají stále stejné. Jedním ze základů soubojového systému je tzv. „smackdown metr“, který je viditelný v herním rozhraní spolu s indikátorem zdraví. Smackdown metr se postupně zaplňuje energií na základě úspěšnosti útoků vůči protivníkovi. Jakmile se nasbíraná energie přiblíží maximu kapacity smackdown metru, je postava schopna provést speciální chvat, kterým definitivně ukončí zápas ve svůj prospěch. Tímto aspektem však nejste nijak omezováni v dosažení KO, neboť k vítěznému zakončení duelu se dá dospět i běžným způsobem. Tím je míněno použití klasických bojových technik, jako jsou údery pěstí, kopy i speciální wrestlerské chvaty, známé převážně z televizních obrazovek. Ve finále lze ukončit match i klasickým, ryze zápasnickým zalehnutím soupeře.
K provádění jednotlivých úkonů, mezi něž se řadí široká škála úderů, chytů a pák, slouží takřka všechna tlačítka.
K provádění jednotlivých úkonů, mezi něž se řadí široká škála úderů, chytů a pák, slouží takřka všechna tlačítka číselné klávesnice, přičemž přiřazení funkcí jednotlivým z nich je velmi mistrně zvládnuto. Každé jednotlivé akční tlačítko má přesně danou funkci a jen výjimečně (například při provádění páky) dochází k současnému, respektive střídavému stisku několika tlačítek. Díky tomu by se žádný nováček neměl ocitnout ve stavu frustrace, kterému leckdo podlehne u her s překombinovaným ovládáním.Grafické ztvárnění hry je vzhledem k hardwarovým možnostem N-Gage plně vyhovující a slušným 3D zpracováním se více než dobře daří vyvolat pocit příjemné zábavy. Samotné herní menu jsou patrně nejvíce lahodící oku. Přítomné detailní fotky wrestlerů působí velmi věrohodně a snad až příliš se tváří, jako by stejně detailní byla také in-game grafika. Pravdou je, že jednotlivé arény, přestože jsou ztvárněny se smyslem pro detail, nepůsobí nijak velkolepě. Sice v nich nechybí obří monitory pro diváky v zadních řadách a ani nepřijdete o šílence s fotoaparáty, ale přece jen – součásti interiéru i samotní diváci jsou poněkud rozmazaní a nevýrazní. Naštěstí je zmíněný grafický nedostatek kompenzován skvělou prací kamery, umocňující divácký zážitek, a rovněž úrovní grafického zpracování herních postav, které vypadají vcelku věrohodně a zvláště při různých animacích v rámci probíhajícího boje je pohled na ně příjemnou vzpruhou. Plusem v závěrečném hodnocení hry je výborná, tvrdá rocková hudba, která harmonicky doplňuje v ringu probíhající duely a navozuje tu pravou, wrestlingovou atmosféru.
|
WWE Aftershock | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|