O chystané hře Brave se zatím mluvilo víceméně jen tak okrajově, ale přesto nebo typicky právě proto až dosud budila dojem černého koně letošní sezóny. Není proto divu, že když k nám do redakce dorazila preview verze tohoto titulu, okamžitě jsme ji cpali do naší PS2. Přeci jen, slušná akční adventura potěší vždy, i když je třeba jako v tomto případě v silně cartoonové grafice, která sice silně zavání klasickou plošinovkou, ale vzhledem k tomu, že hru vydává Sony, stejně jako Jaka s Daxterem či Ratcheta s Clankem, by to ani v tomto případě nemuselo být vůbec špatné.
Bohužel, hned od prvních okamžiků ve hře se ale ukazuje, že to asi ani nebude nijak extra dobré a zklamání se dostavilo víceméně okamžitě. Jsme si sice plně vědomi toho, že se ještě nemusí ani zdaleka jednat o finální podobu hry, ale i přesto se nedokážeme ubránit pocitu, že hra je šitá hodně rychlou jehlou, což se zatím projevuje bohužel prakticky ve všech ohledech. V prvé řadě se totiž jedná spíše než o akční adventuru o ryzí plošinovku, to ať se na nás vývojáři z VIS Entertainment nezlobí, ale s akční adventurou, jak ji známe například z Tomb Raidera nebo Indyho Jonese tato hra nemá společného téměř nic. V hlavní roli zde vystupuje mladý indián jménem Brave, který se po úvodní honičce s velkým a zlým medvědem vydává na dobrodružnou cestu bojovníka, na níž sice musí překonat množství překážek, ovšem otázkou zůstává, zdali jsou překážky pro něj jako mladého jinocha nebo spíše pro vás jako hráče. Úhlavním problémem je hned od počátku práce kamery, kterou je naštěstí možné manuálně nastavovat, což se projevuje jako nezbytná nutnost.
Hra je takovýmito momenty zbytečně zdržována a to ani nemluvíme, že tyto pasáže rozhodně nelze označit za intuitivní.
Velkou neznámou je cílová skupina, pro niž má být hra určena. Vzhledem k velmi jednoduchému audiovizuálnímu zpracování by člověka mohlo napadnout dětské publikum, s nímž ale příliš nekoresponduje relativně vyšší obtížnost. Hned v úvodu na hráče čeká kupříkladu souboj s hejnem velmi dotěrných havranů, který není vyloženě jednoduchý. S tím souvisí i další nepříjemnost, která dětské publikum spíše vyřazuje: hra je sice samozřejmě striktně lineární, ale jde v ní dělat poměrně dost věcí: zapalovat ohně, vytrhávat malé stromky a vyrobit si z nich zbraň (případně hořící), chytat ryby, napodobovat zvuky zvířat k odlákání jiných, díky čemuž se pak otevře možnost dalšího postupu za splněním úkolu nebo samozřejmě bojovat s nejrůznějšími potvorami, a tak místy člověk i přes možnost zapnout si nápovědu vlastně neví, co se po něm chce a hlavně jak to udělat. Jednotlivé úkoly totiž musíte plnit v pevně daném pořadí a dokud tedy nedostanete radu od indiánského šamana, budete se občas docela divit, proč se nemůžete dostat někam dále. V souvislosti s našimi končinami pak je zde samozřejmě navíc problém s tím, že mladší hráči ve většině případů asi nevládnou potřebnou znalostí angličtiny. Pokud by ale hra měla být cílená na publikum starší, patrně je příliš nezaujme zejména díky již avizovanému dětskému zpracování a ani design hry je určitě nijak zvlášť nezaujme.
|
Bohužel, hned od prvních okamžiků ve hře se ale ukazuje, že to asi ani nebude nijak extra dobré a zklamání se dostavilo víceméně okamžitě.
Neříkáme to nijak rádi a rozhodně nechceme vynášet předčasné soudy, ale celkově jsme zatím touto hrou skutečně dost zklamáni. Zatímco se o ní dosud spíše jen tak šuškalo v kuloárech jako o potenciálně velmi slušné hře, vypadá to z prvního hraní zatím na vyloženě tuctovou záležitost, což je rozhodně škoda. Na druhou stranu nás ale mohlo předem varovat již jméno samotného výrobce, který v poslední době vytvořil snad jen jediný slušnější titul – State of Emergency. Nechceme házet flintu do žita, ale jímá nás zatím silné podezření, že Brave tak úspěšný rozhodně nebude. Vyčkejme ale vydání finálního kódu, hra v Evropě vychází až v červu, takže by s tím autoři mohli stihnout ještě něco udělat.Index očekávání: 65%